Gå til innhold
Hundesonen.no

For dere som har vært og sett Cesar Millan i dag


Cams

Recommended Posts

Hva slags tanker sitter dere igjen med? Positivt, negativt? Utdyp! :)

For min del så ble jeg egentlig litt positivt imponert, jeg syns fortsatt fyren har mye vettug å komme med, og det som ble vist i dag var helt reelt.

Ser på Canis så reagerer folk på South Park (hvor Cesar Millan er parodiert) og stand-up komikk.. Men man må jo ha litt humor? For min del ville det iallefall vært veldig kjedelig å sitte i 2 timer å høre på en fyr som ikke flettet inn litt humor iallefall. Og South Park episoden viser jo litt selv-ironi? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Du vet, visse må jo hele tiden klage på noe, de har jo bestemt seg for at de ikke liker fyren, og da må de fnne noe de kan klage på. Det at de ikke finner annet enn at han lager show og formidler på en "livat" og humoristisk måte viser jo bare at de ikke egentlig fant stort :whistle:

Jeg var der i går, hadde med kjæresten og vi var totalt 7 fra omgangskretsen som var der. Jeg er veldig fornøyd, selv om det ikke kom frem noe jeg ikke allerede hadde fått fra "hundehviskeren" på TVN. Jeg er litt skuffet over at demohundene ikke var "værre", de var liksom ikke særlig "problemhunder"..

Det med Southpark var jo stilig da, viser at Cesar har masse selvironi (det viser jo hele måten han lager show på, han tar ikke seg selv spesielt høytidelig, deilig å se!). Det at showet er veldig amerikansk og at det er veldig fokus på cesar (programmet man fikk kjøpt var stappfullt av stilige bilder av Cesar...) var litt mye for meg, men jeg velger å ikke la det ødelegge budskapet og kunnskapen han har, det er den jeg er ute etter. Jeg prøver å huske at han er amerikansk og at han nok har kommet dit han er nettopp fordi han er karismatisk og vet å selge seg selv best mulig. Og om det gjør at han når ut til så mange så so be it! Det funker jo!

Jeg er altså fornøyd, og kan nå forsvare at jeg liker fyren enda bedre, da jeg nå har sett og hørt ham live, ikke bare et redigert tv-program med ekstreme hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes han underholdt og underviste på en fin måte jeg. Mange lærte nok litt om hvordan de selv oppfører seg mot hunder/valper ol.

og ang problemeksempler så skulle Foxi vært på fiksering av objekter (og hun har det ekstremt :P ) men hun fikk løpetid i helga og da får de ikke være med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lat, jeg gidder ikke annet enn å linke til bloggen, der jeg skreiv om CM i natt :)

Jeg er litt skuffet over at demohundene ikke var "værre", de var liksom ikke særlig "problemhunder"..

Nei, i Spektrum var de ikke særlig til "problemhunder", men jeg antar at både eiere og hunder var berørt av å være i hallen. Det er ikke det samme å stå på en scene foran 7000 mennesker, som å være hjemme i kjent miljø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes showet var bra. Morsomt og engasjerende og ganske som forventet egentlig. Om folk føler de ikke fikk det de forventet så var det ikke den gode Millan det var noe feil med. Cesar er en showman, og dette var et show. En gøyal opplevelse og vel verd turen, men om man dro dit for å lære "Cesarmetoden" så ble man nok litt skuffet.

Den eneste kritikken jeg vil komme med var til noen av de som var med på Q/A seansen etterpå: Man bør kunne forvente at om man ber om å få stille en engelsktalende person et spørsmål så bør man selv kunne snakke engelsk sånn rimelig ihvertfall.

Men alt i alt, en positiv opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lat, jeg gidder ikke annet enn å linke til bloggen, der jeg skreiv om CM i natt :)

Nei, i Spektrum var de ikke særlig til "problemhunder", men jeg antar at både eiere og hunder var berørt av å være i hallen. Det er ikke det samme å stå på en scene foran 7000 mennesker, som å være hjemme i kjent miljø :)

*trykker på liker knapppen, fordi jeg har ikke noe mer å si*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste kritikken jeg vil komme med var til noen av de som var med på Q/A seansen etterpå: Man bør kunne forvente at om man ber om å få stille en engelsktalende person et spørsmål så bør man selv kunne snakke engelsk sånn rimelig ihvertfall.

CM er da ikke engelsk. :P

Men jeg er veldig interessert i å høre hvilke spørsmål som ble stilt, og svarene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første var en person som hadde en valp som hun følte følte seg så sveket når hun lot den være hjemme. Gikk masse på føleleser, at hun opførte seg rolig men hjertet egentlig blødde for valpen.

Neste var vel på hans filosofi over på mennesker

Et spørsmål om junior ville bli som daddy

Så en dame som lurte på hvordan hun skulle introdusere sin gamle hund til en ny hund og mye rundt hvordan den gamle bcen oppførte seg. Midt i der måtte jeg løpe for å rekke toget :P

Til dere som ble igjen hele q/a hvor lenge varte det? jeg løp 22:25 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det faktisk ingen som kom for å stille noen spørsmål om metoder, læringsgrunnlag, osv? Alle kom for en "mini-konsultasjon" med den store magikeren?

Man sendte inn spørsmålene i pausen og rett før på et skjema. Og de trakk ut. Hva som skjedde etter jeg dro vet jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sendte inn spørsmålene i pausen og rett før på et skjema. Og de trakk ut. Hva som skjedde etter jeg dro vet jeg ikke :)

Ah, klart. De kunne jo ikke ha folk til å spørre ham om hva som helst på direkten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det faktisk ingen som kom for å stille noen spørsmål om metoder, læringsgrunnlag, osv? Alle kom for en "mini-konsultasjon" med den store magikeren?

Det vet vi ikke. Man måtte skrive ned spørsmålet på forhånd så valgte magikerens team ut hvilke som skulle beæres med å få stille sitt spørsmål. Og det var bare tid til noen få...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, klart. De kunne jo ikke ha folk til å spørre ham om hva som helst på direkten...

Man måtte stille spørsmålet selv og forklare. Derfor det tok litt tid for noen på litt stotrende engelsk og fumlende med ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det faktisk ingen som kom for å stille noen spørsmål om metoder, læringsgrunnlag, osv? Alle kom for en "mini-konsultasjon" med den store magikeren?

Ah, klart. De kunne jo ikke ha folk til å spørre ham om hva som helst på direkten...

Bare litt kritisk til mannen? :whistle::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg ville respektert det mer dersom han faktisk hadde gått inn for å svare på slike spørsmål. Jeg har ikke sett at han har gjort det noe sted.

Men når man ikke kan klippe, lime og ta opptak om igjen, er det sikkert greit å ha svarene klare på forhånd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt sent inn i tråden men her er min opplevelse av showet:

Jeg syntes han fikk frem utrolig bra hvordan det kan oppleves for hunden med de menneskene han kalte 'doglovers' evt. 'the modern human' evt 'people in America' :lol:

For de som ikke var der så var det altså mennesker av: Omygod, omygod, omygod - can I pet him? He is soooooooooo cuuuuuuuteeee! :wub: typen.

Så jeg syntes det var et veldig bra show, som sikkert gav en vekker til folk som var der om hvordan man bedre kan oppføre seg rundt hunder.

Men det blir vel ikke noe morro hvis alle i tråden skriver at alt var superbra?

Så jeg får ta de få tingene jeg reagerte på da.

Ene var gordon setteren med eier. Jeg tror problemet skulle være at den var hyper og hoppet på alt og alle til vanlig. I spektrum var den litt satt ut og var helt rolig.

For å prøve å få frem litt av problemet / vekke den litt satte Cecar frem matskåler med godbiter i. Eieren gikk rundt og prøvde sitt beste for å gjøre det Cesar sa, som var at hun skulle kreve plassen rundt matskålene mentalt og med kroppsholdning, istedet for å dra hunden vekk fra dem - noe som skaper spenning / negativitet mellom hund og eier. Helt enig i det han prøvde å få frem - men:

Eieren var kanskje ikke helt stødig i engelsk og hun virket veldig nervøs / påvirket av situasjonen. Så hun fikk ikke helt til å gjøre det han ville.

Da hun gikk ut henvendte han seg til publikum og sa: 'Sorry Oslo, I did my best' eller noe lignende. Mens damen var inne var det også publikum som begynte å rope ting til damen med sint stemme, som feks: Ikke dra mer i båndet nå da! *fres*

Slike ting får meg til å se litt rødt. Når du kommer til en instruktør eller whatever for å få hjelp til noe, så skal du ikke bli gjort narr av. At publikum inkluderes i det, gjør det bare verre. Jeg har opplevd en veldig vond ting på vegne av en venninne i kurssammenheng det er nok derfor jeg reagerer ekstra.

Så var det våre venner fra landslaget da (ihvertfall den ene?) . :ahappy:

Harry Pepper og Tyra var inne og holdt en oppvisning. Cecar ble veldig imponert, og spurte hvordan de trente. Og de svarte at de måtte være 'a strong path leader' og et eller annet av de andre ordene hans (jeg kan dem ikke).

Jeg syntes kanskje det hadde vært ærligere av dem å svare at de trente hardt og brukte mye positiv forsterkning? Men jeg vet jo egentlig ikke hvordan de trener så kanskje jeg tar feil. Men fra mitt synspunkt er det ingen automatikk i at å være en god leder er nok til å bli god i lydighet.

Så var det den store hunden som dro så mye i båndet. Den byttet han bånd på / og selve plasseringen av båndet. Her tenker jeg at det båndet eieren selv hadde, var bedre for hunden og at hun kanskje heller kunne ha lært den å gå pent i bånd / brukt andre metoder enn å gå fra et mildt bånd til et 'sterkere.' Som han fortalte innledningsvis pleide han å lufte 40 bikkjer løse og det gikk helt fint, vel isåfall burde vel damen fått hjelp til å klare å lufte sin ene i et normalt bånd.

Det med at hundene ikke skulle ta maten minnet jo om helt vanlig avstandsbelønning / omvendt lokking = hund som venter på værsågod. Men her var det mer at eieren skulle kreve maten mentalt / hunden skulle ikke tørre å ta den.

Showet var bra og jeg tror ingen kunne hatt store problemer med å godta hva som ble sagt eller gjort. Men hvis han vet at det er mye kritikk mot han, så røpet han det ikke med en mine - og jeg savnet litt diskusjon rundt det. :)

Han fremsto også som en ekte hundeelsker. Jeg tror og han er det, men at han mangler litt kunnskap på noen hold og velger da noen løsninger som han ikke hadde trengt.

Men prøver å holde de fysiske tingene som er mest omdiskutert unna innlegget mitt, fordi det skjedde ikke noe i nærheten av noe slikt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie; jeg sitter igjen med samme følelser som deg :) Jeg må vel ærlig innrømme at han kunne spart seg for demo-hundene. Selv ikke Asti ville vært Artimann i det miljøet :P

(og du har rett, Line og Aina trener hard og tradisjonelt/positivt, jeg å stusset litt på svaret deres)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg med og er enig i dette med demohundene. Man kan ikke forvente at hundene oppfører seg slik som de gjør, men i tillegg jeg syns det ble litt pinlig når man ikke klarer å svare for seg på engelsk.

Det jeg syns er bra han tok opp var dette med oppførselen til (noen) mennesker når man forlater hunden. Ja, han overdriver dette litt, men det får frem poenget. Og her kjenner jeg igjen mye på hvordan (igjen: noen) folk med hunder som ikke "takler" å være alene hjemme har vært i den alene hjemme-trenings perioden.

Jeg ser ikke på det som negativt at det ble brukt mye humor, som på andre forum blir dratt frem som nesten useriøst. Det blir fort kjedelig å sitte og høre på mye snakk, og det handler litt med å fange publikum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie; jeg sitter igjen med samme følelser som deg :) Jeg må vel ærlig innrømme at han kunne spart seg for demo-hundene. Selv ikke Asti ville vært Artimann i det miljøet :P

(og du har rett, Line og Aina trener hard og tradisjonelt/positivt, jeg å stusset litt på svaret deres)

Takk. :)

Jeg slenger meg med og er enig i dette med demohundene. Man kan ikke forvente at hundene oppfører seg slik som de gjør, men i tillegg jeg syns det ble litt pinlig når man ikke klarer å svare for seg på engelsk.

Det jeg syns er bra han tok opp var dette med oppførselen til (noen) mennesker når man forlater hunden. Ja, han overdriver dette litt, men det får frem poenget. Og her kjenner jeg igjen mye på hvordan (igjen: noen) folk med hunder som ikke "takler" å være alene hjemme har vært i den alene hjemme-trenings perioden.

Jeg ser ikke på det som negativt at det ble brukt mye humor, som på andre forum blir dratt frem som nesten useriøst. Det blir fort kjedelig å sitte og høre på mye snakk, og det handler litt med å fange publikum.

Ja det ble litt pinlig, men jeg tror det ble verst for damen. Tror ikke hun gikk derfra med en god følelse.

Siden du tar opp det med alenhjemmeproblematikken kan jeg jo nevne at jeg lo og kost meg selv om jeg har hatt problemet selv. Noe klarer han helt klart å ta skikkelig på kornet. :lol:

(Ikke dermed sagt at det alltid er så enkelt men. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde egentlig at vi skulle se han med noen av sine egne hunder, eller i det minste se flere hunder, så ble litt skuffet over det! Men jeg ser jo i ettertid at han ikke trengte så mange hunder der for å få frem budskapet. Jeg lo masse og storkoste meg med all humoren og overdrivelsene, og det at han gikk inn i rollen som hund selv og viste hvordan hunder opplever oss. Cesar Millan har god humor, er rolig og dyktig til å formidle. Jeg synes det vises at han har oppriktig lidenskap for hunder, og jeg ser ikke noe galt i å bruke lidenskapen, talentet og kunnskapen til å lære bort til andre og hjelpe hunder til et bedre liv med eierne sine. Nå var det ikke noe særlig nytt som kom fram på dette showet som man ikke har lært ved å følge med på serien, men var likevel verdt å oppleve han live, og på en måte få bekreftet slik jeg opplever han i serien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men at han mangler litt kunnskap på noen hold og velger da noen løsninger som han ikke hadde trengt.

Jeg tror du hopper på konklusjoner her :-) Jeg tror overhodet ikke han mangler noe kunnskap. Sannsynligvis mangler han ikke kunnskap overhodet når det kommer til hvilke treningsmetoder folk bruker på hunder. Han er bare ikke av samme oppfatning som de som trener med klikkere og godbiter. Han har mer tro på andre metoder (les; de han bruker), akkurat som "den andre leiren" har mest tro på sine igjen.

Jeg tror Cesar Millan er ganske gløgg og meget opplyst. Han har ikke kommet dit han er ved å være kunnskapsløs og dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var noen som manglet litt negativitet,- here it comes! :D

Jeg fikk billett i gave, veldig hyggelig, selv om jeg på forhånd er veldig "allergisk", for å si det mildt. Så jeg er nok noe farget av at jeg selv ikke har sans for disse metodene.

Mitt inntrykk av kvelden:

Mest "show", litt sånn hvor dumme mange er ift til møte med hunder, hvor dumme mange er som "blir gått tur med", hvor dumme mange er som menneskeliggjør hundene med tilhørende bilder av hunder i kostymer og så videre og så videre...

Så en bøtte med svada, dette med å være pack leader, gå rundt med skuldrene tilbake, ha et dominerende kroppsspråk, "claime" områder med kroppsspråk, matching av energier, at rase ikke har stort å si bla bla bla.

"Casene" - Her ble det som sagt tidligere i tråden litt for mye for både hunder og eiere innimellom, skjønner at det ikke er lett å vise problemene på en scene i Spektrum.

Stakkars Gordon Setter-ungdommen. Syns det så stas ut med kylling, fikk seg en Cesar-stssjjjte-finger i sida når han prøvde å ta en bit,- og gikk bak bena til mor. Så heller ukomfortabel ut i rampelyset, med fingermannen i nærheten. Halleluja-stemning når "problemet" var løst. Føler det er hyggeligere måter å lære inn en "la-være" kommando på.

Bearded-collie

Damen hadde jo en kjempehund, som var innmari glad i lekene sine. Litt for "obsessed", selv om vi ikke så det på scenen. Ser virkelig ikke problemet, den hadde jo fin slipp-kommando og allting. Tenk hva en sånn iver kunne bli brukt til i trening,- hun har jo all verdens mulighet til belønning, bare hunden lærer litt spilleregler! I stedet lærte hun å bli mer dominant i kroppsspråket, stå med fronten mot hunden, hive seg fram og "claime" leken. Halleluja.

Grand Danois

Diiiiiiger sak på 11 mndr og liten dame,- skjønner godt at gå pent i bånd trening er påkrevd! Cesar satte på et typ utstillingsbånd og gikk rundt og kunne da holde han i en finger samtidig som han hadde hevd på noen matskåler. Halleluja.

Dette er jo ren og skjær gammeldags trening, med dominans og straff. For å være helt ærlig ser jeg ikke poenget med å ha hund engang om alt som skal læres skal gjøres med straff, det høres forferdelig kjedelig ut..

Jupp...godt å få det ut, i hvert fall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det en Bearded? Trudde det var en OES jeg. :icon_redface:

Uansett. Jeg storkoste meg! Hadde ikke forventet å lære noe nytt, og fikk vel egentlig et sånt type show jeg hadde forventa meg, bare bedre. Ikke noe galt i det.

Jeg likte godt demonstrasjonen av hvor fjollete enkelte kan nærme seg/hilse på hunder på - nettopp fordi jeg håper de i salen som IKKE er hundenerder fra før tenker seg om to ganger før de går helt opp i annsiktet på en fremmed hund.

Syntes også noen av demo hundene ble litt pinlig, egentlig mest fordi jeg ikke ser på trekking i bånd, eller å være glad i mat og folk som det store problemet. Fikseringshunden derimot likte jeg, selv om den sikkert ikke var like intens som vanlig - så fikk han hvertfall demonstrert hvordan hun kunne løse det.

Jeg tror virkelig du har missforstått hvis du mener at alt Cesar gjør er straff Slevedyret, og skjønner ikke hvordan du greier å komme frem til den konklusjonen engang. Bruker automatisk kroppspråk, blokkering og blikk jeg. Stakkars hunden min har det nok vondt. :aww:

Jeg syntes virkelig at alle som har så voldsomt protest mot korigering skal få stå med en 30+ kg utagerende, fiksert hund som ikke er motagende whatsoever i den ene hånda, og en klikker i den andre. Lykke til! :D

For meg er ikke Cesar's metode hundetrening i den forstand. Det er mer forholdet mellom hund og menneske, og hvordan man skal fungere sammen. Å kreve at hunden skal kunne oppføre seg normalt i samfunnet uten å skyve inn yndlingsleka eller et tonn med snop er liksom ikke så far out for min del. Det er lov til å være uenig i drittoppførsel.

Hundetrening for meg, som Cesar ikke blander seg særlig opp i(men har benyttet flere ganger - men da overført eierne til passende hundetrenere), er når man lærer hunden alt som ikke er et must. Aktivisering og gøy osv, og da er det utelukkende positivt som gjelder selvførgelig.

Det er tydeligvis vanskelig å se forskjellen på de to.

Jeg reagerte forresten også på det flåsete og "smiskende" svaret fra de to hundetrenerne. Hvorfor i alle dager svarte de ikke at de brukte belønning og klikker eller whatever? For folk i salen som ikke har spessielt snøring, og som får presentert så lydige hunder og får høre at de har blitt sånn fodi folka er "en strong packleader" - det er DA det blir surr og man kan finne på å prøve "Cesar metoden" i feil felt. Det syntes jeg virkelig de burde tenkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert en OES,- jeg er ikke heeelt skarp på de rasene der, og den var vel nedklipt også.

Det viser vel hvor fundamentalt forskjellig vi hundeeiere kan se på dette med hundetrening,- vi ser helt forskjellige ting.

Jeg er helt enig med deg at forhold mellom hund og menneske er viktig, men jeg ønsker meg tillit, mens dette (for meg) ser mer ut som truende adferd fra trener vs underdanig/unnvikende adferd fra hund. Det er ikke noe jeg ønsker meg. Vi bruker jo alle kroppsspråk i mer eller mindre grad når vi trener hund, for meg blir det helt feil å bruke truende kroppsspråk i innlæring av helt enkle øvelser. Jeg kan bare ikke se poenget.

Jeg har forresten hatt 30 kgs ++ utagerende hund, og dette er den absolutt siste metoden jeg ville brukt.

Men, jeg respekterer andres meninger,alle får trene på sin måte, og jeg skal ikke gnage mer på dette her, men jeg må innrømme at jeg ble både irritert og litt trist av det showet der. Dette var jo som å se den linje-eksersisen som var på hundekurs i min ungdom.... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...