Gå til innhold
Hundesonen.no

Redigere videosnutter

MonicaT

Recommended Posts

Hei.

Jeg har filmet noen video snutter og lurer på hva slags redigeringsprogram dere bruker ? Jeg bruker et som fulgte med pc'n, men vet ikke hvor bra det egentlig er. Pr nå har jeg bare lagt inn tekst på forsiden, men skal prøve å koble flere videoer sammen og med tekst.

Programmet heter Windows Movie Maker

Tar gjerne i mot tips om det er andre bra programmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windows Live Movie Maker er nyeste versjonen. Det er helt ok til enkle redigeringer, tekst og musikk ol

Jeg bruker personling Cyberlink PowerDirector fordi jeg kjøpte en pakke med det og noen andre programmer noen år siden. Et mye tyngre og vanskeligere program men jeg liker det tungvindt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameraet mitt lagrer filmer i .mov-format. Jeg klarer ikke å åpne disse i verken Windows Movie Maker eller i Cyberlink PowerDirector. Er det noe jeg gjør galt? Eller noe jeg kan gjøre for å endre på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum. Jeg får se litt nærmere på det. Har ikke prøvd mer enn i sånn tre minutter. :whistle: Cyberlink "finner" ikke filene når jeg prøver å importere. Dvs. hvis jeg trykker på "import media file" så vises ikke filene mine i mappen jeg velger. Og .mov står ikke som alternativ under "files of type: all media files". Og det går ikke an å trykke på "files of type: all files".

Windos Movie maker sier at de ikke støtter filtyper av det formatet når jeg forsøker å åpne dem i programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Adobe Premier Elements til videoer jeg filmer selv...

Pinacle MovieStudio HD til import av VHS å slikt...

Windows Moviemaker til det simpleste...

Samsung har en god app på Galaxy S2 "Videoskaper" :rolleyes2: for å redigere mobilvideoene direkte på telefonen, legge til musikk å klippe å overganger å slikt, fungere strålende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Final Cut Express bruker jeg på Macen. Har god erfaring med Sony Vegas også.

Powers: Jeg har nylig satt meg inn i dette, så kan ikke emne heeelt! Det kan hende du må konvertere filene, før de kan redigeres i programmet du bruker. Jeg trodde mov. var en både kjent og ofte brukt format..

Min situasjon er vertfall slik at jeg har et Sony video kamera, som jeg kobler til Macen. Kameraet filmer i MPEG, noe som Final Cut ikke støtter. Jeg må da laste ned et program som konverterer filene til et som FC støtter. Det er litt tungvindt i starter, men etter man har bestemt for hvilken innstillinger man ønsker å bruke, så får det som smør.

Anbefaler deg å søke opp ord som konverting/konventere etc på google, så kan du se om det går inn under samme situasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...