Gå til innhold
Hundesonen.no

Redigere videosnutter

MonicaT

Recommended Posts

Hei.

Jeg har filmet noen video snutter og lurer på hva slags redigeringsprogram dere bruker ? Jeg bruker et som fulgte med pc'n, men vet ikke hvor bra det egentlig er. Pr nå har jeg bare lagt inn tekst på forsiden, men skal prøve å koble flere videoer sammen og med tekst.

Programmet heter Windows Movie Maker

Tar gjerne i mot tips om det er andre bra programmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windows Live Movie Maker er nyeste versjonen. Det er helt ok til enkle redigeringer, tekst og musikk ol

Jeg bruker personling Cyberlink PowerDirector fordi jeg kjøpte en pakke med det og noen andre programmer noen år siden. Et mye tyngre og vanskeligere program men jeg liker det tungvindt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameraet mitt lagrer filmer i .mov-format. Jeg klarer ikke å åpne disse i verken Windows Movie Maker eller i Cyberlink PowerDirector. Er det noe jeg gjør galt? Eller noe jeg kan gjøre for å endre på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum. Jeg får se litt nærmere på det. Har ikke prøvd mer enn i sånn tre minutter. :whistle: Cyberlink "finner" ikke filene når jeg prøver å importere. Dvs. hvis jeg trykker på "import media file" så vises ikke filene mine i mappen jeg velger. Og .mov står ikke som alternativ under "files of type: all media files". Og det går ikke an å trykke på "files of type: all files".

Windos Movie maker sier at de ikke støtter filtyper av det formatet når jeg forsøker å åpne dem i programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Adobe Premier Elements til videoer jeg filmer selv...

Pinacle MovieStudio HD til import av VHS å slikt...

Windows Moviemaker til det simpleste...

Samsung har en god app på Galaxy S2 "Videoskaper" :rolleyes2: for å redigere mobilvideoene direkte på telefonen, legge til musikk å klippe å overganger å slikt, fungere strålende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Final Cut Express bruker jeg på Macen. Har god erfaring med Sony Vegas også.

Powers: Jeg har nylig satt meg inn i dette, så kan ikke emne heeelt! Det kan hende du må konvertere filene, før de kan redigeres i programmet du bruker. Jeg trodde mov. var en både kjent og ofte brukt format..

Min situasjon er vertfall slik at jeg har et Sony video kamera, som jeg kobler til Macen. Kameraet filmer i MPEG, noe som Final Cut ikke støtter. Jeg må da laste ned et program som konverterer filene til et som FC støtter. Det er litt tungvindt i starter, men etter man har bestemt for hvilken innstillinger man ønsker å bruke, så får det som smør.

Anbefaler deg å søke opp ord som konverting/konventere etc på google, så kan du se om det går inn under samme situasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...