Gå til innhold
Hundesonen.no

Fransk Bulldog


Velvet86

Recommended Posts

Etter mye frem og tilbake, og en god del litteratur om de forskjellige rasene, landet vi på Fransk Bulldog, og har ikke angret et sekund! For det første ville vi ha en liten - middels størrelse på hunden, som ikke trengte mange timer med mosjon hver dag! Den er kjent for å være barnevennlig, og svært rolig og kosete av seg.. (Selv om vi ikke har sett noe til den rolige biten ennå:D Ellers er den svært sta og vet hva den vil! Det var også viktig for oss å finne en rase som er tilpasningsdyktig i og med at vi er unge, og det nok kan bli litt flytting de kommende årene.. Etter en stund fant vi en oppdretter som ville gi oss valp, og for tre uker siden kom lille Chanel til oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Der var jammen lille Chanel! :P Jeg får vel nesten føye meg til lista på fransk bulldog eiere, siden jeg har Chanel's søster i hus. Hun ligger for øyeblikket å gnager og gnager på et bein. Tannfellingen har så vidt begynt... Jaja, bedre med bein enn sofaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kult! Kjempe nydelig.. Jeg ender nok også opp som Fransk Bulldog eier en dag' date=' etter og ha falt helt for en annen boxer oppdretters bulle, hun er så kul! Og så tåler de litt tøff lek fra boxerne også.[/quote']

Hehe, valget falt på fransk bulldog når jeg eeeegentlig ønsket boxer, bare ikke så stor (foreldrene mine har en boxer gutt, så jeg har hatt han siden jeg var 14 år). Han er go-gutten min, og er blitt storebror til lille-pia. Hun er like ille til å slå med labbene som han er, og som du sikkert kan gjette så er han den beste lekekamerat en valp kan tenke seg! Han er 8 år, men like leken som hun er! :P

De første dagene var jeg litt bekymret, for boxergutten er ikke så vandt med andre hunder, og er VELDIG vill i lek. Nå ligger de å ruller på gulvet, og valpen er faktisk den tøffeste av dem. 8) Joda, fransk bulldog og boxer går supert sammen!

Må forresten si at det er merkelig å ha en hund jeg ikke må tørke rundt munnen etter den har spist... Hehe. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Franske bulldogger er jo så herlige :) Selv har jeg en boxergutt, men har veldig lyst på en fransk bulldog. Kjenner en som har en boxerhann og en fransk bulldog hann og de leker helt fint sammen :P Bulldoggen tåler mye, den er en liten tøffing ;) Ellers er jeg også veldig svak for boston terrier, de ser jo ut som en krympet boxer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tenkte bare jeg skulle sette inn et lite bilde av Vixie (fransk bulldog) og Bosko sammen så dere får se! Her har Vixie "lånt" kurven til Bosko, mens han bruker gulrot-teknikken for å lure henne ut. :) Nei, jeg må nok motvillig innrømme at han ikke er SÅ lur... Egentlig vil han bare ha henne med på leken. Kan jo tilføye at den gulrot-bamsen er borte nå etter litt for mange drakamper...

HPIM0137.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, valget falt på fransk bulldog når jeg eeeegentlig ønsket boxer, bare ikke så stor (foreldrene mine har en boxer gutt, så jeg har hatt han siden jeg var 14 år). Han er go-gutten min, og er blitt storebror til lille-pia. Hun er like ille til å slå med labbene som han er, og som du sikkert kan gjette så er han den beste lekekamerat en valp kan tenke seg! Han er 8 år, men like leken som hun er! :)

De første dagene var jeg litt bekymret, for boxergutten er ikke så vandt med andre hunder, og er VELDIG vill i lek. Nå ligger de å ruller på gulvet, og valpen er faktisk den tøffeste av dem. 8) Joda, fransk bulldog og boxer går supert sammen!

Må forresten si at det er merkelig å ha en hund jeg ikke må tørke rundt munnen etter den har spist... Hehe. :icon_redface:

Dette med munntørkingen skulle jeg ønske jeg kunne slippe gitt..:D Skal nok ha fransk bulldog en gang jeg også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...