Gå til innhold
Hundesonen.no

potesokker


Recommended Posts

Noen som har tips til gode potesokker? De jeg har er så stive, harde og sklir bare av. Vil ha noen som former seg mer til foten, burde egentlig vært noe lignende som tøysokker, men vil helst ha noen som er vanntette. Blir nok noen telturer i sommer, og tenker å ha potesokker som man kan ha på inni teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til gode potesokker? De jeg har er så stive, harde og sklir bare av. Vil ha noen som former seg mer til foten, burde egentlig vært noe lignende som tøysokker, men vil helst ha noen som er vanntette. Blir nok noen telturer i sommer, og tenker å ha potesokker som man kan ha på inni teltet.

Mulig det er jeg som er dum, men hvorfor trenger du vanntett potesokker inni teltet? Er vel ikke mye vann der? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

skjønner heller ikke hvorfor du skal ha potesokker inne i teltet. Og har hunden gode poter så trenger du dem ikke ute heller. Noen hunder blir sårbeinte og da kan det være bra med en god potefett. Men et godt potefett skal da trekke inn i poten. Jeg bruker kunn billige enkle sokker som dem kan slite i stykker eller miste uten at jeg trenger å offe meg over at dem er borte. HVa jeg ville valgt. Vet at jegere bruker kunn tynne potesokker ala dette når dem er ute og jakter i fjellet http://www.troll-hundefor.no/public.aspx?pageid=32939&catID=15085&GroupID=15131&Product=2189 . Har brukt lite potesokker på mine så san veldig god erfaring har jeg ikke men ville ikke hatt noen som var vanntette på tur fordi at det kommer også fuktighet innenfra og ut og den skal jo bort. da hadde jeg heller tatt med litt sportsteip/elektrikkerteip til å teipe utenpå sokken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til gode potesokker? De jeg har er så stive, harde og sklir bare av. Vil ha noen som former seg mer til foten, burde egentlig vært noe lignende som tøysokker, men vil helst ha noen som er vanntette. Blir nok noen telturer i sommer, og tenker å ha potesokker som man kan ha på inni teltet.

Jeg håper jeg misforstår deg her, for du har vel ikke tenkt å ta på sokker fordi hunden er våt på bena? Og derved effektivt lukke fuktigheten inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ser jeg skrev litt feil her :P Og ikke rart dere misforsto! Men neida, trenger jo ikke vanntette potesokker inni teltet, og skal selvfølgelig ikke ta potesokker på fordi hunden er våt på potene og skal inni teltet!

I sommer blir det vel kanskje bare eventuelt brukt potesokker inni telt, og grunnen for det er at jeg har en telt gal samboer som har brukt maaasse penger på teltet sitt og er så redd for at hunden skal ødelegge teltet med klørne... Jeg for min del bryr meg ikke så mye:p

Vanntett tenkte jeg bare fordi hvis jeg skulle slippe å kjøpe så mange forskjellige par, så er det greit å ha om vinteren hvis det skulle være noe. Bruker ikke potesokker på henne til vanlig, men her i vinter brakk hun en klo og måtte bruke den på den foten ganske lenge og da var det et styr med de potesokkene som vi har. Og om vinteren er det jo ofte mye snø, så da er jo vanntette greit å ha :) (Når hun brakk kloa så fikk vi beskjed om at den ikke skulle bli våt eller kald..) Så trenger ikke potesokker som er vanntette til sommeren, bare tenkte hvis man bare skulle kjøpe et par at det var greit at de var vanntette, slik at de også kunne brukes på vinteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billige fleecesokker er vel greit for teltets del,klipp også klørne rett før for å vise sambo litt omtanke, og så impregnerer du de til vinteren, enten med spray eller vaskemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler også potesokkene til dogbooties.com men jeg liker bedre de i fleece enn cordura. Det kommer jo ann på hva man skal bruke de til selfølgelig. Fleeece-sokkene er jo ikke vanntett da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...