Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp nå? Snart..


pippin

Recommended Posts

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Taaaaakk :D De er skjønne hele gjengen! Jeg vil ha alle sammen, haha :lol::D Veldig vanskelig å bestemme seg mellom Kaos og Trøbbel da, men føler jeg har landet på riktig valp. Nå må jeg bare få med kjæresten på besøk i helga, så han også blir bergtatt :whistle:

Det er fortsatt 3 til salgs så hvis noen har lyst på husky så er det bare å slå til! :D Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja hun er søt! :D Er ikke hun med prikkenese da, ser det ble flest bilder av henne som ble OK så da la jeg ut de.. :P Trøbbel er på de to første bildene :)

Var der idag og typen ble med! Han liker valper han! :wub: Selv om han ikke heeeelt vil innrømme det :P Trøbbel var eksemplarisk da vi kom og tok kontakt med en gang. Ville i fanget å ha kos :wub: Skikkelig godklump! Jeg gleder meg SÅNN til å bli kjent med henne, og trene, leke, kose og alt!

Nå skal jeg lete gjennom tha internett for å se om jeg finner noen navn.. Har funnet ett vi begge liker.. Usikker på om vi vil kalle henne Trøbbel for det er litt trøblete å si.. :P Med tjukk L osv så blir det litt snodig. Trøbbel uten tjukk L blir bare rart for oss trøndere.. :lol: Så da vil vi finne alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OlavEmil: haha! Neeeeida :lol:

Trøbbel er jo greit nok, men det er noe som ikke klikker heeelt.. :P

Takk Emma! :)

Ugang er jo lett å si :D Men det er liksom det med et "negativt" ladet navn :lol:

Selv liker vi begge navnet Mana. Det klinger godt, er litt humoristisk knyttet opp mot nerding (WOW osv) , og er ellers et fint navn som er lett å si og bruke. Så det navnet vokser på meg. Ser fortsatt på flere alternativer da, mye fint der ute gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Emma! :)

Ugang er jo lett å si :D Men det er liksom det med et "negativt" ladet navn :lol:

Tja, kaller du den Beauty blir den neppe pen, kaller du den Dyktig blir den neppe lydighetschampion - så kanskje en Ugang blir en meget behagelig og problemfri valp? :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kaller du den Beauty blir den neppe pen, kaller du den Dyktig blir den neppe lydighetschampion - så kanskje en Ugang blir en meget behagelig og problemfri valp? :aww:

Hehe! Joooda det er slik det fungerer for tenk! :twisted::lol:

Nei jeg vet ikke jeg.. Jeg må jo finne et navn jeg trives med. Derfor tenker jeg på navn som er lette og uttale, og som ikke kan forveksles med andre ord som f.eks kommandoer osv.

her er flere jeg har tenkt på:

Kayaq - Litt vanli og standard for husky

Nova - Chasing Butterflies

Tama - Thunder

Tala - Wolf

Suka - Fast

Fala - Crow

Kimi - Secret

Muna - Overflowing Spring

Tiva - Dance

Anouk

Kena

Cava

Mana*

Moki

Navi

Kiwi

Nuka

Saqui (Saku) - Favorite

Foreløpig ligger Mana på topplisten. Noen dere synes er fine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mana høyrest jo heilt greit ut, det :). Men kva er det som står bak bindestreken på ein del av dei?

Har vel forresten ikkje sagt det enno: Gratulerer med val av kvalp. Han ser strålande ut :) (sjølv om "Prikken" var rimeleg søt òg!). Lukke til med alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mana høyrest jo heilt greit ut, det :). Men kva er det som står bak bindestreken på ein del av dei?

Har vel forresten ikkje sagt det enno: Gratulerer med val av kvalp. Han ser strålande ut :) (sjølv om "Prikken" var rimeleg søt òg!). Lukke til med alt!

Det som står etter navnene er betydningen til ordet. Det er indianske navn. Jeg liker litt at det har en betydning eller at det betyr noe på et annet språk. Mana er et ord som blir brukt (i forskjellige kulturer) for å beskrive kraften som finnes i universet, i mennesker, planter og dyr.

Takk for lykkeønskninger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kaller du den Beauty blir den neppe pen, kaller du den Dyktig blir den neppe lydighetschampion - så kanskje en Ugang blir en meget behagelig og problemfri valp? :aww:

Tja, for å motbevise det så ble faktisk Supra en superhund :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kaller du den Beauty blir den neppe pen, kaller du den Dyktig blir den neppe lydighetschampion - så kanskje en Ugang blir en meget behagelig og problemfri valp? :aww:

For å støtte opp under denne: vi hadde faktisk en AH med navn Trøbbel. Beste ledertispa vi har hatt noensinne, og jeg mistenker at jeg aldri ser en så flink hund igjen. :)

Ellers synes jeg Mana var kjempekult. (muuuligens litt nerde-tendenser her i huset også, så... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...