Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp nå? Snart..


pippin

Recommended Posts

Takk for svar og grattis med snart valp! :D Det blir nok superkos å få den i hus! ;)

Sånn ellers så heller jeg mer og mer mot valp.. Uten at jeg skal bestemme meg nå. Ang. huskyen så har jeg jo erfaring med rasen.. Foreldrene er rolige og behagelige hunder, så valpene tar nok litt etter der. Ellers er det viktig at valpen/unghunden lærer seg at det ikke skjer like mye hver dag. Den forrige huskyen jeg hadde taklet ei uke uten MYE aktivitet som bare det. Var skikkelig sofagris. Mange misforstår ofte huskyen og tror at den ikke tåler rolige dager. At den må ha hard og mye aktivitet hver dag. Dette er som regel ikke tilfellet, selv om de krever en del. Og igjen, veldig individuelt. Jeg tror det kommer an på hva hunden blir vant med. Legger man inn rolige perioder tror jeg ikke det er noe problem. Uansett så vil den jo få mye aktivitet og trening etterhvert som den blir større og kan bli med på mer. Blir nok en del joggeturer, trekk og kløving. Det er ikke slik at jeg skal ha husky for så å gjøre den om til en sofagris.. :P Huskyen har liksom fått plassen i hjertet mitt.. :wub:

Skal besøke valpene snart igjen, når de har fått åpnet øynene osv. De er en livlig gjeng allerede! Jeg gleder meg!

Takk, det blir kjempe kos å få den i hus! gleder meg så mye :D

Ja, det er nok sant at det blir litt som man gjør det ang aktivitet. Er vel en typisk fordom (hvis jeg kan kalle det det) at huskyen MÅ ha 3 timersturer hver dag :P Ang plass i leilighet skal vel ikke det ha noe å si heller. Huskyer er jo utrolig vakre og gode da, skjønner at du er forelsket! jeg vokste opp med en helt hvit/krem/gul husky tispe. Verdens beste vil jeg påstå, ikke subjektiv i det hele tatt... :innocent:

Tror ikke en husky nødvendigvis trives bedre på 150 kvm enn på 50. den skal jo ikke løpe tulling gjennom hele leiligheten heller :P

Artig med valpebesøk da, man blir ikke iallefall ikke mindre keen da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Takk, det blir kjempe kos å få den i hus! gleder meg så mye :D

Ja, det er nok sant at det blir litt som man gjør det ang aktivitet. Er vel en typisk fordom (hvis jeg kan kalle det det) at huskyen MÅ ha 3 timersturer hver dag :P Ang plass i leilighet skal vel ikke det ha noe å si heller. Huskyer er jo utrolig vakre og gode da, skjønner at du er forelsket! jeg vokste opp med en helt hvit/krem/gul husky tispe. Verdens beste vil jeg påstå, ikke subjektiv i det hele tatt... :innocent:

Tror ikke en husky nødvendigvis trives bedre på 150 kvm enn på 50. den skal jo ikke løpe tulling gjennom hele leiligheten heller :P

Artig med valpebesøk da, man blir ikke iallefall ikke mindre keen da :D

Hihi ;) ja du er heldig da! :D Du SKAL jo helt sikkert ha valp, det er mord å ikke klare å bestemme seg altså...! :whistle: Og det blir ikke bedre av å besøke de nei.. :P

Som du sier, den skal jo ikke herje innendørs heller.. Og nå har vi jo fått leilighet ;) Må bare få flyttet inn der først.. Klarer ikke vente 2 mnd! :P

Men sånn generelt folkens? Valpen er jo leveringsklar i juli, litt før tror jeg om jeg har regnet rett. Hvordan er det da og f.eks. ikke ha den i sitt endelige hjem? Tror dere den kan ta skade av det? Selv tror jeg ikke det, og tror faktisk det kan gjør valpen sterkere, så lenge den ikke får noen negative opplevelser. Den blir jo sosialisert godt. Vi får jo ikke flyttet inn før i slutten av juli, senest 1. august.. Håper bare dama som bor der nå finner seg noe kjapt slik at vi kan flytte inn så tidlig som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har med flyttelass og er rimelig greit blitt bestekompis og knyttet med valpen din, så tror jeg ikke valpen reagerer så veldig på at rommene den bor i endres. Møblene blir kanskje med på flyttelasset? Da lukter jo alt det samme ellers, det er bare "litt" endring i nabolaget ute ;) Tror nok det går helt greit så lenge du er den samme overfor den, og valpen ellers får alt det samme inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flyttet med valp flere ganger og det er null problem. Men nå er min tankegang sånn at der jeg er = Hjemme. Har jo med valp på hytter, hotel, svigers osv og er aldri noe problem- For korte og lange perioder men det kan nok ha å gjøre med at jeg GJØR det ikke til et problem eller, diller ikke når vi kommer til et nytt sted, og gjør hele settingen naturlig, fordi det ER sånn bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jeg tenker. Jeg kommer jo til å være akkurat slik jeg vil den skal få vite at jeg er. Kommer ikke til å forandre meg på den måten. Det er jo enten slik at den kommer til å være til oppdretter til vi har fått flyttet inn, eller at den blir med meg til mamma f.eks., for jeg bor hjemme for tiden. Det andre er jo at det hadde vært veldig fint å få kjøre nedover med valpen selv i egen bil, slik at jeg kunne trøstet den og fulgt med den på vei nedover. Valpen er jo i Trondheim nå, og der bor jo jeg også for tiden. Så da blir den nok med på flyttelasset. Ikke er det så mye som skal nedover fra Trondheim heller, for vi har det meste i leiligheten hvor Håvard bor nå. Så det tar nok en dag max å få flyttet inn og fått alt på plass.

Mye å skrive, men jeg må jo være sikker og så godt forberedt som mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi ;) ja du er heldig da! :D Du SKAL jo helt sikkert ha valp, det er mord å ikke klare å bestemme seg altså...! :whistle: Og det blir ikke bedre av å besøke de nei.. :P

Som du sier, den skal jo ikke herje innendørs heller.. Og nå har vi jo fått leilighet ;) Må bare få flyttet inn der først.. Klarer ikke vente 2 mnd! :P

Men sånn generelt folkens? Valpen er jo leveringsklar i juli, litt før tror jeg om jeg har regnet rett. Hvordan er det da og f.eks. ikke ha den i sitt endelige hjem? Tror dere den kan ta skade av det? Selv tror jeg ikke det, og tror faktisk det kan gjør valpen sterkere, så lenge den ikke får noen negative opplevelser. Den blir jo sosialisert godt. Vi får jo ikke flyttet inn før i slutten av juli, senest 1. august.. Håper bare dama som bor der nå finner seg noe kjapt slik at vi kan flytte inn så tidlig som mulig!

Ja, sånn akkurat nå er jeg nok verdens heldigste :D

Det skal ikke ha noe å si at den flytter litt på seg. Jeg bor hjemme hos foreldrene mine i ferien, og flytter tilbake en eller to uker før skolestart slik at den får vent seg til den nye plassen før den begynner å være litt alene der. Tror det er bedre at du får noen ekstra uker med valpen i trondheim, så tar den med til oslo, istedet for å vente. Da er jo valpen blitt trygg på deg, og du kan begynne så smått med hjemmealene treninga på den nye plassen :) Tror det er lurt å få lengst mulig tid med valpen før skolestart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vil gjerne få sosialisert valpen så godt som fra 9-10 uker. Begynne smått såklart! Og føler jo at hvis jeg venter så får jeg ikke knytta det lille båndet fra begynnelsen av.. Vil jo få så mye tid som mulig med den før skolestart også.

Jeg får se! Blir en spennende og frustrerende tid fremover til jeg har bestemt meg.. :P Kose på dottene skal jeg nå uansett :D Begynner å få en favoritt også.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på valpebesøk igjen! Herlige små! :wub:

Fikk tatt noen bilder, da noen etterlyste det :whistle: Ikke at det ble så mange for jeg var mer opptatt av å kose og prate :D

valpis2.jpg

valpis1.jpg

Den mest sorte på nederste bildet er en av mine favoritter :) Lita tispe som ser ut til å bli slank og fin ;)

Gleder meg til neste gang, da er de nok oppe og går og leker litt med hverandre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mora er grålig med hvitt og faren er sort og hvit. Så valpene har helt klart tatt av faren. En er prikk lik! :P

Så de blir nok ikke å forandre seg så mye. En har dog begynt å fått brune kinn, øyenbryn og lår. Hun blir tricolor. Noen har antydninger til litt brunt i pels. Brunskjær.. :) Fortsatt kan de jo forandre litt på farge osv. Hun med tricolor forandret farge over natten nesten.. :P Jeg har jo egentlig sansen for andre farger enn sort og hvitt, men det har plutselig blitt mindre viktig gitt.. :P Det blir spennende å se utviklingen videre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mora er grålig med hvitt og faren er sort og hvit. Så valpene har helt klart tatt av faren. En er prikk lik! :P

Så de blir nok ikke å forandre seg så mye. En har dog begynt å fått brune kinn, øyenbryn og lår. Hun blir tricolor. Noen har antydninger til litt brunt i pels. Brunskjær.. :) Fortsatt kan de jo forandre litt på farge osv. Hun med tricolor forandret farge over natten nesten.. :P Jeg har jo egentlig sansen for andre farger enn sort og hvitt, men det har plutselig blitt mindre viktig gitt.. :P Det blir spennende å se utviklingen videre! :D

Åååå men sort/hvitt er stilig! Var det jeg håpet de kom til å få!

*krysser fingrene for at du får en søtnos derifra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatere med litt valpebilder igjen da :)

valper2.jpg

valper.jpg

valper4.jpg

Tror dere tøtta her får blå øyne? Synes det er vanskelig å se.. Blir alle valper født med blå øyne som så forandrer seg?

valper3.jpg

valper5.jpg

Tok ikke bilder av den fine valpegrinden de har fått, men skal sikkert tilbake snart igjen ;) De tuslet rundt og begynner å gå mer nå. Utforsker valpegrinden litt og lager mer lyd :wub: Og når de sover, hver gang de strekker på seg kommer de med en liten lyd... *sukk* Kunne tittet på de i flere timer jeg... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er det jeg er litt usikker på.. For jeg mener de blir født med blå øyne alle valper.. Men at de som har en skinnende blåfarge, eller en lys blå, får blå øyne som voksne.. Men er jo umulig å si noe før valpene er gamlere. Noen som har måter å finne ut av eller må vi vente å se? Spennende vettu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare dele denne med dere.. Den ene valpen Sjokk! som hun heter, er en bråkebøtte uten like! Hun er den eneste i kullet som bråker veldig mye, ikke hele tiden, men ofte nok.. :P For å være sikker skal hun få en sjekk hos veterinær for å sjekke at alt er i orden, men det virker mest som om hun bare er misfornøyd osv.. raringen..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare dele denne med dere.. Den ene valpen Sjokk! som hun heter, er en bråkebøtte uten like! Hun er den eneste i kullet som bråker veldig mye, ikke hele tiden, men ofte nok.. :P For å være sikker skal hun få en sjekk hos veterinær for å sjekke at alt er i orden, men det virker mest som om hun bare er misfornøyd osv.. raringen..!

Ååååååå, så nyyyyydelig :) Fanta lurte fæælt på hva som bråket sånn.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Den er ikke døv da, den hylete valpen? Den har veldig mye hvitt også.

Ellers var de fryktelig søte da :) Lykke til med valgets kvaler! Det ordner seg nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke døv da, den hylete valpen? Den har veldig mye hvitt også.

Ellers var de fryktelig søte da :) Lykke til med valgets kvaler! Det ordner seg nok :)

Hmm.. det har vi faktisk ikke tenkt på.. jeg tror egentlig ikke det, men dette må vi få sjekka ut. Man ser jo tydelig at hun får meg seg bevegelser og bruker nesa, men hørselen er ikke så lett å avgjøre.. Må vel vente til hun blir litt eldre slik at man ser om hun rører på ørene eller ikke osv.. Men det skal vi definitivt sjekke opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også på døvhet, men kan hende hun bare er glad i sin egen stemme. Hun hørtes fryktelig misfornøyd ut! :wub: Og fantastisk kule tegninger!

Ja jeg tror hun bare er glad i å lage lyd.. Valpene hadde hylekor for noen dager siden.. Så jeg tror ikke det er noe galt med henne :) Men det er ikke henne jeg eventuelt skal ha da :) Jeg tror hun kommer til å være en litt bråkete hund :P

Fine tegninger har de ja, hele gjengen! Skal på besøk med en gang jeg kommer tilbake til Trondheim! :D Da er de 4 uker! Og sikkert mer viltre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos valpene igjen! En uke siden sist, og herregud som de vokser! Og de blir bare mer og mer herlige og lekne! Alle leker med hverandre og den bråkete valpen har blitt "normal" :lol: Tok med de to jeg er interessert i utenfor slik at de fikk litt miljøtrening. For noen uredde bajaser. Kaos, den mest sorte valpen har vært en av mine favoritter, men jeg synes kanskje hun er litt for tilbakeholden. Og veldig forsiktig.. Trøbbel, tricolor valpen er litt tøffere og gikk på oppdagelsesferd. Jeg tok også bilder såklart! Nå er det også lett å se hvem som får blå øyne og ikke.

Trøbbel:

valpus7.jpg

valpus2.jpg

valpus3.jpg

valpus6.jpg

valpus5.jpg

Tissetreningen går veldig bra!

valpus1.jpg

Er ikke jeg søt da?? :wub:

valpus4.jpg

Jeg har falt på det endelige valget og kommer til å velge Trøbbel!.. Og hvis alt går som planlagt så sitter jeg med en valp i fanget i juli! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...