Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennelnavn


SandyEyeCandy

Recommended Posts

Interessant emne! :)

Åh har så lyst å registrere navnet mitt. Er så redd for at noen skal "stjele det". Har ikke 2000 kr til overs akkurat, så må bare vente. Leser nervøst over kennelnavnene i hundesport hver gang og håper ingen har tatt navnet. :P (tør ikke si det til noen heller hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok en del av navnet til vår blonde hoffe, etter at det var godkjent så måtte vi finne ut hva det betydde :lol: Viste seg at det var navnet på en Pokemon og da var jo navnene på fremtidige valper også fikset, så herfra har alle valpene pokemon-navn i tillegg til vårt kennelnavn.

Hihi, det så jeg med en gang jeg så hjemmesiden (Vi er to Pokemonfans i huset ;))

Så mye fint gjennomtenkte kennelnavn, Eagermind og Thargelion er nok mine favoritter til nå (med tanke på hvorfor de er valgt altså!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt kennelnavn er det familiehistorie bak. Min morfar Jørn bygde huset vårt for mange år siden, og da ble navnet på huset Jørnsbo "Jørn bygde-Jørn bodde". Så vi signerer alltid gaver i fra oss, med Jørnsbo nissene. Men så heter vi Hansen til etternavn, så da ble kennelnavnet vårt Hjørnsbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kingwana er det Congolesiske navnet på Congo- som er Basenjiens opprinnelsesland. Kingwana er også et eget språk i de trakter.

Callevaruvil (eller hvordan du nå skrev det) var überkult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pied Piper er navnet på rottefangeren fra Hameln - DS er opprinnelig rottejegere, og det er også den andre rasen jeg har vurdert. Rett og slett :)

Digger det navnet rett og slett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Aiko er jo på en måte stamtispa mi, sjøl om hun aldri skal brukes i avl, og det hadde selvsagt vært søtt med en gjeng med trollboller løpende rundt, men det er jo ikke akkurat et lekkert kennelnavn, hehe. Og ikke spesielt internasjonalt heller. Trollbollas Ebetsu Kawai liksom. :lol:

um, du har skrevet kawai feil, det skrives Kawaii, må bare pirke litt :icon_redface:

bebien min heter det, eller på fint heter hun vell Kawaii Usagi

vi har på en måte kennel navn i kaninverdenen også :P

gårdsnavn, jeg søkte på Drømmehagen :P mest på grunn av at det gikk på TV da jeg skreiv søknaden, hadde egentlig tengt på noe helt annet ^^

men når jeg skal søke kennelnavn om så mangen år har mormor sakt at jeg kan bli del eier i hennes kennelnavn, tirish mir.

En av de første hundene mormor og morfar hadde var en tibbe som het Tirish Mir, det er også et fjell om jeg ikke tar feil er det det som i dag heter K2 :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

um, du har skrevet kawai feil, det skrives Kawaii, må bare pirke litt :icon_redface:

bebien min heter det, eller på fint heter hun vell Kawaii Usagi

Um, det var bare et eksempel satt sammen av noen shibanavn jeg veit om (og da er det skrevet med en i, sjøl om dette er feil). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...