Gå til innhold
Hundesonen.no

NOX-registrert


Kristiin
 Share

Recommended Posts

Jeg vet lite om bruks, men intressen er der, men nå har det da seg slik at hunden min er NOX-hund. Så da lurer jeg på litt da vell.. :P Jeg har funnet ut så meget at (bruks/menneskespor??) har flere klasser, D (lavest?) C, D og A?

"Hunden må være 1 år for å starte, og det er krav om bestått karaktertest eller lignende for hunder født etter 30.06.2002." Var også et utsagn jeg fant.

*klipp fra nkk*

Følgende aktiviteter er fra 1/1-09 tilgjengelig for NOX-registrerte hunder:

* Agility (krav om NOX fra 1/4-09)

* Lydighet (krav om NOX fra 1/4-09)

* Blodspor

* Ferskspor - Rett ut, hva er ferskspor? Er det, det samme som bruksspor? Or not?

* Funksjonsanalyse

* Karaktertest - Den må blir gjennomført/godkjent.

* Brukshundprøve - (nordisk program) - Hva inngår i det programmet?

*klipp*

TAKK til de som er så greie og svare! :ahappy:

EDIT: Jeg har lyst til og en gang laangt inn i fremtiden og konkurrere i (bruks)spor klasse D. (tror jeg.) Det var vell det som var grunnmuren i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I NBF-sporet kan du konkurrere i "menneskespor", hvor det også er en lydighetsdel. Det er klasse D (laveste klasse), C, B og A.

Ferskspor er spor etter vilt. Jeg husker ikke reglene helt, men for å få godkjent ettersøkshund må du blant annet ha minst 7(?) poeng på ferskspor og 2.pr i blodspor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Er en grunn til at jeg spurte ;) Fant det ikke.

Hjem - Medlemsservice - Regler og retningslinjer - Prøveregler for jakt- og brukshund.

Om man ikke finner det man leter etter så er det en søke-felt oppe til høyre på siden der.

Reglene ligger forøvrig på samme side hvor man har oversikt over andre jakt- og Brukshundprøver :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...