Gå til innhold
Hundesonen.no

Slite ut før funksjonsanalyse?


Djervekvinnen

Recommended Posts

Jeg skal på funksjonsanalyse med Nitro i mai, og lurte litt på om jeg burde la han løpe ifra seg litt energi først. Da jeg tok K-testen dro vi direkte til testen uten å latt han løpe noe først, og det som skjedde da var når jeg slapp han løs første gang ved et moment, kunne han finne på å løpe tulling rundt i området, helt vill, ja slik han pleier når vi slipper han løs. :icon_redface: Ikke så praktisk iforhold til både innkalling og at han kanskje kan løpe på andre momenter.

Så tenkte at jeg burde "slite" han ut på forhånd. Men kanskje hunden burde være energisk når han tar testen? litt på alerten på en måte. Hvis dere skjønner..

Hva tror dere, og hva gjør dere selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Under FA har du jo hunden i bånd i starten på hvert moment.. Så jeg ser ikke helt vitsen me å slite ut hunden..

Men man skal også slippe hunden, og da er det jo kjekt om den ikke springer tulling rundt også :whistle: Er jo ikke så stor forskjell på hvordan momentene starter ved MH og FA, men hunden skal jo være mye løs også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man skal også slippe hunden, og da er det jo kjekt om den ikke springer tulling rundt også :whistle: Er jo ikke så stor forskjell på hvordan momentene starter ved MH og FA, men hunden skal jo være mye løs også...

hunden vil jo være fokusert på momentene, så det vil jo ikke bare bli skogstur for hunden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk jo k-testen med han og da løp han rundt etter hvert moment da han ble sluppet løs. Spesiellt i starten var han ekstra oppgira. Han gjorde seg fort ferdig med momentene, så ble det litt løping før jeg fikk fatt i han igjen.

Men FA er jo endel lengere, så mulig han vil roe seg etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...