Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultat fra NHL Drammen hundepark i dag

Guest LXT

Recommended Posts

Skrevet

Jeg vil bare skryte litt av Kooikern min som har vært så fin i dag. Vi stilte for å trene litt på å vise oss før vi skal til Paris. Og skulle jobbe med dette i dag. De hadde to dommere hele veien, og tre i BIS. Marvin endte opp med BIS 3 med CACIB, og jeg synes det var veldig moro selv om utstillingen er mye mindre enn NKK sine.

Det som var mest tilfredsstillende, var at Marvin var fullstendig i slaget i dag. Vi var så på nett, og han ga alt. Derfor er jeg stolt av tassen min i dag :wub:

Vi feiret det gode samarbeidet med frislipp i hundehagen der, så alle fikk bada skikkelig godt i gjørma :P

Skrevet

Grattis! God trening, ja.

Men for oss som aldri har stilt på NHL-utstilling (annet enn et matchshow for nærmere 30 år siden) - hvordan funker det?

Delt inn i raser - kårer en "BIR", gir ut cert og sånn?

Litt kult med to dommere (så lenge de er enige..) - man skulle jo tro at bedømmelsen ville bli mer rettferdig der. Det avhenger jo såklart om kunnskapsnivået deres, men det gjør det jo også om der "bare" er en dommer også, selvsagt!

Spennende å lære noe nytt..

Susanne

Skrevet

Takk!

Ja du det var litt annerledes enn NKK utstillinger. Om NKK ikke er høytidelige, så er de ihvertfall ikke det her. Avslappet, men skjønte ingen ting av organiseringen. Jeg trodde jeg skulle inn i ringen en 3-4 ganger jeg før jeg gav opp og ventet til nr mitt ble ropt opp. Ikke tok de alt i rekkefølgen ut i fra katalogen heller. Så det var litt uvant.

Men det ble delt ut BIR, sikkert Cert også. Jeg stilte Championklassen og fikk BIR og CACIB.

Jeg tenkte også at det kan være en fordel at det er to dommere, men fikk også et bilde i hode med to dommere i chick fight fordi de var uenige :lol:

I BISEN var det faktisk en norsk, en svensk og en østerrisk dommer.

Men det er jo flere folk på NKK sine utstilinger, så det blir jo mer konkurranse. (Sett ut i fra denne dagen, jeg vet jo ikke hvordan det pleier å være).

Fordi vi kun hadde treining i bakhodet, så ble det en veldig fin dag :)

Fikk også en liten fórsekk og gavekort på fotografering. Den skal vi benytte oss av!

Skrevet

Vi har vært på NHL utstilling en gang. Synes det meste var likt NKK, eneste som var annerledes var at de var BIR 1, 2 og 3 og ikke BIR/BIM. Også har de vel litt andre 'små titler' som UBU som da er Utstillinens Beste Unghund.

Veldig greit å delta på NHL utstilling, lite, rolig, ikke så hektisk.. Også er det veldig god trening i seg selv :D !

Skrevet

Ja det er jeg enig i Yatzy, det er ikke hektisk der. Så vil man dra på en litt rolig og avslappet utstiling, så er det helt greit å dra dit :) Neste blir NKK Drammen. Blir mer trøkk da :P

Skrevet

Trodde man måtte velge enten eller jeg? Og at det bare var NKK og klubber under som kan gi ut cert? så man kan bli norsk uch i NHL, og da har man tittelen i NKK og?

Skrevet

Trodde man måtte velge enten eller jeg? Og at det bare var NKK og klubber under som kan gi ut cert? så man kan bli norsk uch i NHL, og da har man tittelen i NKK og?

Nei, NKK og NHL er ikke samarbeidende klubber, så titler oppnådd i NHL registreres hvertfall ikke i NKKs register.

Skrevet

Så CACIB i NHL og NKK er ikke samme greia altså? Trodde kanskje det var noe universelt så og si?

edit; også glemte jeg jo helt å si gratulerer, midt i all googlingen for å finne ut hva NHL var :lol: Gratulerer!!

Skrevet

Nei, hvert land har bare én nasjonal kennelklubb tilknyttet FCI, så CACIB i NHL og NKK er ikke det samme.

Og selvfølgelig, gratulerer! Glemte helt det jeg også :icon_redface: Kjempebra at dere fikk en fin opplevelse og god trening i ringen!

Skrevet

Får vel skryte litt av hårballen min her og. Fikk 4 plass i valpeshowet! Var vel 15 påmeldte om jeg ikke husker helt feil, så jeg er stolt. "Slo ut" den andre finske lapphunden i valpeshowet så jeg er strålende fornøyde for første utstillingen min noen sinne. Ble helt overrasket hver gang nr mitt ble ropt opp.

Her ble det pokal, sløyfe, godbiter (som forresten var forferdelige gode syntes han) og gavekort på fotografering. :D :D :D :D Og et diplom pga rødt bånd i første omgang.

Skrevet

Takk alle! :)

Nå husker jeg ikke hva jeg skrev, for alt ble borte. Men sånn kort da, så var dette en sånn "på si" utstilling for treningens skyld, og så får vi det så bra til sammen i dag. Det er det jeg er så glad for, og det er derfor han er verdens fineste :wub:

I tillegg var det artig å få han bedømt og få fin kritikk, selv om det er NKK sine resultater som gjelder for min del. Har et par Cacib i NKK, så det var ikke så om å gjøre. Men jeg blir glad for alt vi får til jeg :icon_redface:

Edit: Og stort grattis til Aniria med plasseringen! Søte lille pelsdotten :P

Skrevet

DSC_3741.jpg

Marianne og Marvin i BIS-finalen.

Knertmonsteret var ganske monster i dag. Brukte store deler av dagen på å øve på grevlingslydene sine, både inne fra buret, på fanget mitt, og sammen med andre hunder. :icon_redface: Hun løper som vanlig kjempebra i ringen, men har blitt skikkelig kålorm å stille opp. Hun fikk HP (ingen av juniorene (6-9 mnd) får BIR/BIM), så de med HP gikk til BIS-finalen. Der blei vi plukka ut blant topp 6 i en finale på 17 (trur jeg), men ikke plassert i BIS. Men jeg er veldig stolt av kålormen min likevel. :wub:

Ferdig med å jåle seg

DSC_3803.jpg

Skrevet

OMG både jeg og bølla kunne tatt oss pittelitt bedre ut på bildet ser jeg :whistle: Men takk for at du fikk knipset litt! :)

Skrevet

Sandra: Jeg synes knertemonstret har verdens kuleste grevling lyder :whistle: og ser ut som hun kosa seg i luftegården :D

Tusen takk for et flott selskap i går :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...