Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til labbisoppdretter?


Pim

Recommended Posts

Jeg har noen venner som har ønsket seg labrador i lang tid, og nå som de endelig har mulighet til å kjøpe valp vil de gjerne ha hjelp til å finne en passende oppdretter!

Personlig tror jeg de vil trives veldig godt med labrador, og en labrador med dem. De er veldig aktive folk, går mye tur sommer som vinter, og vil gjerne ha en labbis som er litt mer aktiv enn "normalen". Absolutt ingen fare for at hunden skal få for lite tur, i alle fall :ahappy: Hun har vokst opp med hund (engelsk springer spaniel), han har ikke, så de er vel til sammen litt nybegynnere, da. De syns derfor det er viktig med en oppdretter som er flink til å følge opp valpekjøperne.

De har møtt noen jaktlabber og fikk selvsagt innmari lyst på en sånn en, men siden de ikke har planer om noe annet enn å ha en aktiv, trivelig og leken familiehund vil de heller finne en oppdretter som avler på lette, livlige "familielabbiser".

Har sonenorakelet noen tips? Gjerne pm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vet ikke om jeg kan gå god for dem, kjenner dem ikke godt nok, men vet at de konkurrerer i bruks og annet, så de er aktive med hundene sine. Dogdiggers kennel.

Takk :) Ser ut til at de ikke har noen labbiser i avl for øyeblikket, men det blir kanskje om et år eller to - og uansett vil jeg tro de sitter med en del kunnskap om aktive labradorer, så det er vel mulig at de kan kontaktes for mer informasjon/rettledning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Ser ut til at de ikke har noen labbiser i avl for øyeblikket, men det blir kanskje om et år eller to - og uansett vil jeg tro de sitter med en del kunnskap om aktive labradorer, så det er vel mulig at de kan kontaktes for mer informasjon/rettledning :)

Det stemmer at de ikke har noen i avl for øyeblikket, men de er veldig dyktige og ikke minst hyggelige og kunnskapsrike så regner med du kan ta kontakt med dem for info :-)

Kennel Soltrollet er og¨å veldig dyktige, men de avler jaktlabbiser så vet ikke hvor aktuelt det er? De venter kull i disse dager, vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at de ikke har noen i avl for øyeblikket, men de er veldig dyktige og ikke minst hyggelige og kunnskapsrike så regner med du kan ta kontakt med dem for info :-)

Kennel Soltrollet er og¨å veldig dyktige, men de avler jaktlabbiser så vet ikke hvor aktuelt det er? De venter kull i disse dager, vet jeg.

Takk for info! Jaktlab er vel å ta litt hardt i; det er en vanlig familiehund de skal ha, de har ingen planer eller ønsker om annet enn tur og hverdagslydighet, liksom. Men de er vant med springer spaniel og ønsker seg en labrador som er litt over gjennomsnittet aktiv og leken, altså litt nærmere springeren, tenker jeg. Og gjerne litt lettere i kroppen enn en del av de aller tyngste labbisene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info! Jaktlab er vel å ta litt hardt i; det er en vanlig familiehund de skal ha, de har ingen planer eller ønsker om annet enn tur og hverdagslydighet, liksom. Men de er vant med springer spaniel og ønsker seg en labrador som er litt over gjennomsnittet aktiv og leken, altså litt nærmere springeren, tenker jeg. Og gjerne litt lettere i kroppen enn en del av de aller tyngste labbisene :)

Kennel Plankebyen kan jeg komme med som forslag. Det er en tidligere nabo av meg og jeg fikk skikkelig sansen for hundene hennes. Skikkelig trivelige, aktive, trenbare og ikke av for tung type ekstriørt. Holder til i Ås, du finner navn og adresse på retrieverklubbens sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kennel Plankebyen kan jeg komme med som forslag. Det er en tidligere nabo av meg og jeg fikk skikkelig sansen for hundene hennes. Skikkelig trivelige, aktive, trenbare og ikke av for tung type ekstriørt. Holder til i Ås, du finner navn og adresse på retrieverklubbens sider.

Takk for tips!

Nå har de funnet fram til en oppdretter selv, Frekke Frida, som skal ha kull i slutten av mai. Noen som veit noe om denne oppdretteren, og kombinasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...