Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi traff Whippeter :-D


TeamTwo

Recommended Posts

I dag traff vi Kristin Hoff og tre herlige whippetgutter på Rotvoll :D

Vi hadde det kjempekoselig, og hadde MYE å snakke om på veien hjem.

Her er Kristins Chaplin, en skikkelig godgutt!

5611025589_d741aa5848.jpg

Han og Dexter fant tonen med en gang, dette var gutter som kosa seg med å leke :wub:

5611026081_a8ed483129.jpg

Og jentungen min forelska seg :whistle:

5611025691_89b7ba71b2.jpg

Sist, men ikke minst, gamlingen med blitz, blank og fiiin ja!

5611025973_6c13af911d.jpg

PS; for de som syndes overskriften virker litt rar, vi har faktisk aldri skikkelig møtt denne rasen før, ikke bor det noen her vi bor, og ikke drar vi på utstillinger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter igår så frister det veldig med Whippet for oss ja :D

Nå er jo både Chaplin og Dexter gentlemen av dimensjoner, men det er virkelig lenge siden gamlingen har truffet andre firbeinte som er så morsomme å være sammen med :wub:

Og de valpene var jo så trygge og gode! Vi fikk jo bare såååå lyst til å kidnappe en *ler*

Men, vi er fire som skal bli 110% enige, så jeg må nok finne en løsning på å få de to andre frelst også :innocent:

Og Chaplin oppdaget gleden i å leke med ball i høy fart ute, og fikk seg en ny hobby igår :D

5612744238_145ff8f6b4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine hunder! Chaplin er en fin kar. Har ikke fått gleden av å treffe ham selv enda (var min kjære som hentet valp hos Kristin i fjor), men satser på at jeg får møte ham og resten av flokken en dag.

Og du har virkelig noe å glede deg til, han er herlig :wub:

Om jeg kunne valgt "fra øverste hylle" en gang, ville jeg hatt akkurat ham :innocent: Men det vet jo Kristin etter igår, og jer er nok ikke alene om det heller *ler*

:wub::wub::wub: Whippeter og gamle Chaplin i samme tråd er ikke feil :wub::wub:

Takk!

Begge disse gutta er jo godt voksne, min Dexter er ti og Kristins Chaplin er seks, og de oppførte seg akkurat så eksemplarisk som gentlemen skal :wub: Det var en deilig ettermiddag, og jeg hadde en veldig sliten og lykkelig hund etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja Chaplin er jo bare en ungsau på seks år ;)

Det er min svarte og hårete som er "gammel", men det er nok bare på papiret. Han er "forever young" i hodet, og hans egentlige alder overrasker de fleste som treffer'n :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen se der ja.. For noen hærlige bilder av noen hærlige hunder,,, det må vi vell si oss enige i:)

Tusen takk, for et kjempe trivelig treff. Chaplin har fått en skikkelig god venn i en helt aldelse super Border Collie. De to bare likte hverandre så godt, full klaff fra første stund. Dexter, hærligheten selv det skal nå også sies hær. Chaplin er det ingen som får vet du;) Og valpene de elsket jo Dexter som delte ballen sin kjærlig med de to rabagastene.. He,he ja det ble mang en god latter over alle kromspringene de hadde. Ja det var utrolig koselig og dette må gjentas, Ikke sant?

Spinoza gleder oss til å treffe deg en dag også,, og håper det ikke bare blir med dette innlegget men også at det kommer til skje:) Hilse lille flotte Hermes gutten fra meg da.

Klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen se der ja.. For noen hærlige bilder av noen hærlige hunder,,, det må vi vell si oss enige i:)

Tusen takk, for et kjempe trivelig treff. Chaplin har fått en skikkelig god venn i en helt aldelse super Border Collie. De to bare likte hverandre så godt, full klaff fra første stund. Dexter, hærligheten selv det skal nå også sies hær. Chaplin er det ingen som får vet du;) Og valpene de elsket jo Dexter som delte ballen sin kjærlig med de to rabagastene.. He,he ja det ble mang en god latter over alle kromspringene de hadde. Ja det var utrolig koselig og dette må gjentas, Ikke sant?

Jupp, det var kjempekoselig Kristin! Bare si ifra du, så gjentar vi gjerne :D Kommer mange deilige vårettermiddager utover nå, jeg satser iaf på det :ahappy:

Det var så herlig hvordan de fant tonen, de gutta var virkelig enige om hvordan man har det morro! Ikke ofte man kan slappe av så godt med to hannhunder løse, og vi treffer sjelden andre hunder med den samme interesse for å løpe ;)

Jeg vet da godt at Chaplin er bare din, men en helt maken én hadde ikke vært meg imot :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyst til å hilse på flere whippeter/mynder så arrangeres det myndetur på Ladestien denne Lørdagen :) Jeg kommer med whippsen min, som er sønn av Chaplin forresten, pluss en faraohund jeg skal passe i helgen. Vi starter fra sponhuset 15.00.

Sånn ellers er det jo en del whippeteiere i Trondheim og vi er en hyggelig gjeng tørr jeg påstå så om du vil treffe masse whippser er ikke det noe problem. Regner med Kristin har tipset deg litt også, men det er bare å sende en PM om du lurer på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp* myndetur på Ladestien *klipp*

Det hadde sikkert vært kjempegøy :-)

Men så var det å komme seg dit da, sponhuset er liksom "feil" sted på Ladestien for meg, og det blir to busser for å komme seg dit, og to busser hjem, og gamlingen blir så fort bilsjuk på buss :hmm:

Jeg får kanskje høre om noen skulle ha innmari lyst til å kjøre og hente oss :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...