Gå til innhold
Hundesonen.no

Refleks

Hilde90

Recommended Posts

Ja selvfølgelig gjør jeg det.

Har sort hund og bilføreren har ikke sjangs å se hun noen av de stedene vi går tur, det er ikke gatelys der.

Hun har på seg reflex halsebånd, dekken også har jeg reflex kobbel.

Tror jeg ikke jeg kunne levd med meg selv dersom Chicka ble på kjørt pga bilfører ikke så hun og tenk så vondt for bilføreren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, refleksvest, refleks på halsbåndet og kobbelet. Og lys!

+ at jeg og har refleks på meg!

(det værste av alt er at vi går kun 30 meter der vi har mulighet til å treffe på biler :))

DSCF3775.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig gjør jeg det.

Har sort hund og bilføreren har ikke sjangs å se hun noen av de stedene vi går tur, det er ikke gatelys der.

Hun har på seg reflex halsebånd, dekken også har jeg reflex kobbel.

Tror jeg ikke jeg kunne levd med meg selv dersom Chicka ble på kjørt pga bilfører ikke så hun og tenk så vondt for bilføreren. :)

kjenner meg igjen i den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, refleksvest, refleks på halsbåndet og kobbelet. Og lys!

+ at jeg og har refleks på meg!

(det værste av alt er at vi går kun 30 meter der vi har mulighet til å treffe på biler :()

DSCF3775.jpg

sånn har toya også... bare i større da :) hehe :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har refleksvest og -halsbånd på vipsen, lille pom har bare vest på. Får lettere noia av å gå uten i mørke, dessuten er de lettere å se om de springer løse, så tar dem heller på en gang for mye enn en gang for lite. Gamlemor hadde alltid jaktdekken/refleks på når hun løp laus, selv på lyse dagen, brun setter i skogen synes ikke alltid like godt.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig!Loke er svart :-o !Jeg må bruke refleks for å finne han igjenn :(

Han har et vanlig "gå på tur" refleksdekken med bilde av en hund på sidene og så har han et jaktdekken.Joker heter det og er fra Kennel,en slags trikot som beskytter utsatte deler på løpeglade "jakt"hunder og som synes veldig godt slik at jegerene ikke skyter beibisen min.Han ser fullstendig latterlig ut med det :)

Jeg har og refleks vest,en det står "Canis"på som jeg oppriktig vurderer å bytte ut frem til jeg får litt bedre kontroll på pelsen min...kanskje til en med Nordenstam logo. :wink:

Og fordi som ikke skjønte det og tar helt av:det siste var en spøk! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miko bruker refleksvest.

Først hadde han en som mamma hadde sydd til han, men nå er den for liten.

Så var jeg på Nille i går, der hadde de refleksvest til hund for 39,- kr.

De hadde bare i 2 str, så jeg måtte ta den største......

Men han vokser jo enda...

Den ser lik ut som den Tiko har, bare Miko sin er med "kjøttbein", istede for "poter".

Den ligner på Hanne og Micky sin...

Det var ikke lett å få noe bilde, den "skinte" sånn...

i142377120_54060.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig bruker vi refleks :D

LiLi bruker refleksdekken eller vanlig dekken med refleks, hun har også en B'seen-lykt, men bruker den sjelden da den er så stor og dinglete. Jeg bruker refleks-vest, og sånne dingser på armer og/eller bein og hodelykt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bruker refleks. Vesla har et ganske bredt refleks halsbånd og et blinkene lys i halsbåndet. Lisa har bare et blinkende lys. Går tur ganske langt fra bilveien med Lisa, så hun har bare det. Har tenkt til å kjøpe refleksvest til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...