Gå til innhold
Hundesonen.no

Er jeg en dårlig hundeeier??


Renate A

Recommended Posts

Lurer litt på om dere mener at jeg er en dårlig hunde eier, siden jeg betalte kun 800kr for Chicka på FOD-Gården??

Jeg er veldig intressert i å jobbe med hunder som har ett eller annet adferdsproblem eller som har hatt en dårlig start på livet og disse hundene er ikke de som koster flere tusen kroner.

Ser at mange mener at om man ikke betaler masse for hunden sin så setter de spørsmål om man har råd til å ha hunden eller om man er et hunde menneske i det heletatt.

Vel...jeg har endel penger på konto og det skal MYE til før jeg blir blakk liksom, men kan ikke jeg ha en hund som er "billig" for det uten å høre at jeg ikke har råd eller kommer til å klare det?

Det virker som om dette er allmen mening ute på nettet fortiden, at man skal betale masse for hunden, ellers så er man lavere på stigen enn dere med "dyre" hunder.

Jeg har nå hatt Chicka i snart 3år, når jeg fikk hun kunne hun ikke gå i bånd heller ikke løs, tålte ikke andre hunder, var redd andre mennesker, var stresset og stolte ikke på noen pga hun hadde byttet hjem så ofte på sitt 13mnd gamle liv.

Før skaden på lørdag var hun klar for klasse1 lydighet, har vært det siden i sommer, hun kan klappes av andre folk uten at hun trekker seg og hun er så rolig at man skulle tro hun gikk på valium.

Hun kan leke med hunder og har blitt myye flinkere til å prate hunde språk med andre hunder.

Er jeg en dårlig hunde eier? Jeg betalte jo kun 800kr for jenta mi. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt ikke du er en dårlig hundeeier! Uansett om man har fått hunden gratis eller for ti tusen- dette spiller da ingen rolle for hunden. Det som spiller en rolle er hvordan du tar deg av hunden, og det vet jeg at du gjør kjempebra med Chicka. Du bryr deg om henne, er glad i henne, og på mange måter er det mye tøffere å velge en hund som har hatt en litt rufsete start på livet, enn en valp fra en stjerneoppdretter som håndterer og sosialiserer valpene etter beste evne før man får den..

Allikevel mener jeg at det ikke alltid er like ansvarlig å SELGE en hund for 800 kroner, fordi det da kan være mange som kjøper hunden på impuls..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller ikke du er en dårlig hundeeier! dere er jo kjempeflinke :D

Fordi om en hund ikke koster så mye er det vel like mye hund som en til 10.000. og du er en like god eier. men mange vil teste ut hund og derfor siden det ikke er så mye for hunden, kjøper de uten å tenke seg om. tror nok at folk tenker seg om en par ganger hvis hunden koster 5000 (feks) enn ingenting eller 500. da blir det litt mer seriøsitet i hundemiljøet,(uff håper ingen misforstod nå da :oops: )

Dette tror jeg slettes IKKE om deg. du er jo en seriøs hundeeier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det blir for dumt å si at man er en dårlig hundeeier hvis man får den eller ikke betaler store summer for den.tull! selfølgelig finnes det nok folk der ute som kjøper/tar imot hund fordi den er gratis eller rimelig,uten å tenke på noe annet,men det finnes også de seriøse. jeg sitter nå i tenkeboksen ang.å overta ei tispe,og henne får jeg gratis(må betale omregistrering/eierskifte selv da),og jeg kommer til å være den samme hundeeieren ovenfor henne som Ike.(har ikke bestemt meg enda,bare så det er sagt). så ta det med ro du,RenateA,du er ikke useriøs! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller ikke du er en dårlig hundeeier! dere er jo kjempeflinke :D

Fordi om en hund ikke koster så mye er det vel like mye hund som en til 10.000. og du er en like god eier. men mange vil teste ut hund og derfor siden det ikke er så mye for hunden, kjøper de uten å tenke seg om. tror nok at folk tenker seg om en par ganger hvis hunden koster 5000 (feks) enn ingenting eller 500. da blir det litt mer seriøsitet i hundemiljøet,(uff håper ingen misforstod nå da :oops: )

Dette tror jeg slettes IKKE om deg. du er jo en seriøs hundeeier :D

Jeg skjønne hva du mener.

Nå er jo jeg intressert i hundene som andre har "ødelagt" eller som andre ikke får til og det er ikke noe man er intressert i å betale masse penger for.

Når jeg får hunden i hus må jeg jo sjekke den opp hos vetrinæren og se etter om det er noe fysiske problemer som får hunden til å reagere på den måten den gjør.

Så må vi på dressurkurs, gjerne ettog to fortløpende for å få frem connectionen mellom oss.

Så jeg bruker jo endel penger jeg også, men ikke på kjøpesummen, om dere fårstår hva jeg mener. :wink:

Men jeg skjønner jo at noen kjøper billige hunder for å teste, det syntes jeg er feil, for som regel så er det ett eller annet med de billige hundene som kun vi som er "spesiellt intersserte" liker og som vi klør i hendene etter å begynne med. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål..

Om så folk hadde betalt deg for å ta hunden hadde du ikke vært en dårlig hundeeier..!

Så lenge man tar vare på hunden i ettertid, det er DET som gjelder...

Ikke hvor mye den personen som selger hunden tjener på deg...

De dårlige hundeeierne er de som ikke bryr seg en dritt om hunden etterpå, omplasserer fordi de ikke gidder å gå tur eller noe sånt tull, samme om man har betalt 25.000kr eller fått den gratis...

BTW, Buster kostet 500 kroner.!

Å atpåtil er han blandingshund.!

Å det var ikke vi som betalte en gang...

Om noen sier vi er dårlige hundeeiere pga prisen eller er dårliger på noen måte pga vi har blanding, så blir jeg forbannet....... :D

=D> du er en god hundeeier.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en kjempegod hundeeier!!! Synes det står stor respekt av dere som tar på dere ansvaret med omplasserongshunde uansett hva årsaken er!! Stor respekt til dere!

Forstå meg riktig nå...Jeg tenker av og til at jeg er en dårlig hundeiere fordi jeg kjøpte valper, isteden for de som allerede var født og trengte et nytt hjem...

Så ppå videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har vært kjempeflink jeg altså og nå har jo jeg snakket med deg lenge før du kom inn her på sonen også, var jo mye på dyrenett vi.

men kan ikke si at du er noe dårlig hundeeier bare forde om du ikke har betalt flere tusen kroner for hunden. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er slettes ikke en dårlig hundeeier! Prisen på hunden har ingenting å si. Mine besteforeldre betalte 400 kr for Lisa (fra FOD gården), og har vært helt fantastiske med henne fram til de ikke kunne ha henne lenger(p.g.a sykdom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en kjempegod hundeeier!!! Synes det står stor respekt av dere som tar på dere ansvaret med omplasserongshunde uansett hva årsaken er!! Stor respekt til dere!

Forstå meg riktig nå...Jeg tenker av og til at jeg er en dårlig hundeiere fordi jeg kjøpte valper, isteden for de som allerede var født og trengte et nytt hjem...

Så ppå videre!!!

Nei Anne du skal ikke har dårlig samvittighet, ikke alle som er intressert i den jobben jeg tar på meg.

Jeg syntes dere som har valper er FLINKE vet ikke om jeg hadde hatt den tolmodigheten...

Høres ut som alle omplasseringshunder har problemer det er jo ikke sant, men jeg tiltrekkes jo hunder/dyr med problemer, så det er vel mitt "kall" her i livet.

Jeg har jo tenkt på å ha valp etter Chicka, men jeg vet rett og slett ikke om jeg har lyst til å ta til meg en valp, syntes det er bedre med en som er "ungdom".

Flott at dere syntes jeg er en god hunde eier, syntes bare det har vært så mye diskusjoner rundt dette i det siste også når jeg itillegg har blanding da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sånn at folk som betaler en liten sum for hunden sin er dårlige hunde eiere må jeg være den værste siden jeg fikk min hund gratis .....

Det har ikke noe med pengene å gjøre mener jeg.. det har noe med hvordan hunden har det, hvor mye eiren bryr sge om den osv som avgjør om man er dårlig hunde eier(e) eller ikke. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig noen som mener at man er er en dårlig hundeeier om hunden er billig? I såfall må vi være ekstremt dårlig fordi han kostet bare 500, som vi ikke betalte fordi vi fikk han i julegave, og ikke minst er han blanding. Det er hvordan man behandler hunden sin som betyr noe, og ikke hvor mange kroner og ører den koster.

Syns aldeles ikke du høres ut som en dårlig hundeeier :)

Edit: par ord som falt bort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo ikke paranoid og går rundt og tror at jeg er dårlig hunde eiere, jeg syntes bare at det er så mange som mener at vi med billige hunder og iallefall vi med blandingshunder ikke er "seriøse" nok.

Og jeg blir så :):( av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke?! :-o

Jeg har da fått hund helt gratis til og med!Men jeg har også betalt..Loke feks kostet 5000,- + omregistrering,men jeg fikk han for 4000,- fordi jeg betalte HD røntgen og dyrlegeutgiftene for betennelsen i ryggen.Mange mente det var dyrt for en halvvoksen, skuddredd,dårlig miljøtrent problemhund uten noen fremtid i utstillingsringen,men jeg syntes linjene hans så såpass bra ut jeg gladelig ville gitt mye mer. :wink:

Men jeg personlig reagerer når folk kjøper blandingshunder fordi de ikke har råd til å kjøpe renraset.Har du ikke råd til å gi 8000-10 000 for en hund så har du ikke råd til hund.Basta.... [-X Jeg har hatt mye uflaks helsemessig med mine hunder og det er ikke sjelden jeg har mått ut med flere tusen kroner på en måned i dyrlege og medisinutgifter.Sånt må man faktisk ta med i beregningen før man kjøper hund!Jeg pratet med en dyrlege engang som fortalte om hunder som måtte avlives fordi eierene ikke hadde råd til relativt rimelige og enkle livreddende inngrep.Synd for eierene kanskje ,men helt tragisk for bikkja... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke?! :-o

Jeg har da fått hund helt gratis til og med!Men jeg har også betalt..Loke feks kostet 5000,- + omregistrering,men jeg fikk han for 4000,- fordi jeg betalte HD røntgen og dyrlegeutgiftene for betennelsen i ryggen.Mange mente det var dyrt for en halvvoksen, skuddredd,dårlig miljøtrent problemhund uten noen fremtid i utstillingsringen,men jeg syntes linjene hans så såpass bra ut jeg gladelig ville gitt mye mer. :wink:

Men jeg personlig reagerer når folk kjøper blandingshunder fordi de ikke har råd til å kjøpe renraset.Har du ikke råd til å gi 8000-10 000 for en hund så har du ikke råd til hund.Basta.... [-X Jeg har hatt mye uflaks helsemessig med mine hunder og det er ikke sjelden jeg har mått ut med flere tusen kroner på en måned i dyrlege og medisinutgifter.Sånt må man faktisk ta med i beregningen før man kjøper hund!Jeg pratet med en dyrlege engang som fortalte om hunder som måtte avlives fordi eierene ikke hadde råd til relativt rimelige og enkle livreddende inngrep.Synd for eierene kanskje ,men helt tragisk for bikkja... :)

Ja man må alltid ta vetrinær regninger i betraktining.

Nå har jeg kommet inn på kundelisten til hun som behandler hestene våre og da får jeg heldigvis det mye billigere.

Men det er ikke få ganger jeg har vært ute med masse penger i løpet av en mnd pga helsen til Chicka.

Hva gjør vi ikke for disse dyrene. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEIIII!

syntes du har gjort en kjempe flott jobb med henne jeg..

er uansett ikke prisen du betaler for en hund, som avgjør hva slags hund du får...

en hund t hundre tusen kan også bli ett nervevrak hvis du skjønner hva jeg mener?

stå på du!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEIIII!

syntes du har gjort en kjempe flott jobb med henne jeg..

er uansett ikke prisen du betaler for en hund, som avgjør hva slags hund du får...

en hund t hundre tusen kan også bli ett nervevrak hvis du skjønner hva jeg mener?

stå på du!:(

Jeg husker vi kjøpte en dyyr fullblod fra Danmark som åring, han skulle bli galopphest.

Han viste seg å ha VELDIG tynne nerver og var en skikkelig umulius, vi fikk han til start men han gikk ikke en meter (dvs han gikk ikke bra)

Så pris har ikke noe å si når man kjøper unge dyr og hva de presterer.

Det vi fikk var god stamme på en nervøs hest, desverre, men vi ble jo glad i lille loppa vår da, det må sies. (selv om jeg har en ødelagt skulder etter han :) )

blekk02.jpg

Lille rampen vår. Love

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker vi kjøpte en dyyr fullblod fra Danmark som åring, han skulle bli galopphest.

Han viste seg å ha VELDIG tynne nerver og var en skikkelig umulius, vi fikk han til start men han gikk ikke en meter (dvs han gikk ikke bra)

Så pris har ikke noe å si når man kjøper unge dyr og hva de presterer.

Det vi fikk var god stamme på en nervøs hest, desverre, men vi ble jo glad i lille loppa vår da, det må sies. (selv om jeg har en ødelagt skulder etter han :) )

blekk02.jpg

Lille rampen vår. Love

hehe.... så skjønn... har ridd på en sånn hest en gang... det går fort...

trenger ikke å forklare sånne ting t meg... hehe...

jobber i tippekiosk med rikstotto direkte.. og var gal etter hest hele fjortiss tia og barneskolen.. så jeg har litt info inne ;P

hehe...

er masse gale folk innom på jobben...

hehe

men er faktisk billige hester som har gjort det bra og...

vertfall i trav...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke måle seriøsiteten på hundeeiere ut i fra om man betaler mye, lite eller ingenting for en hund.

Det finnes mange som har betalt dyrt for sine hunder og som ikke tar seg av dem, vil bare ha et status symbol.

Det er ikke få hunder vi har fått inn til omplassering der eierne ikke har den minste aning om hundehold. Men som du sier så er heller ikke alle omplasseringshunder problemhunder. :)

Må og si at jeg synes IKKE du er en dårlig hundeeier. :(

(da må forresten jeg og være det for jeg betalte ingenting for mine, har de på foravtale.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, herregud...! Da hadde jeg vært en eneldig hundeeier for jeg har ikke betalt en krone for noen av de 3 hundene jeg har hatt!! :wink: Greit, det kostet meg endel å få Tequila hjem til Norge, men jeg betalte ingenting for Schäferene eller Tequila... :)

Stå på du! Det spiller INGEN rolle hvor mye du betalte eller at hun er en blandingshund!!! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...