Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei, her er vi!

Xenia

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Jeg heter Ida, er 22 år gammel og bor i Trondheim. Jobber i dyrebutikk, og en bivirkning av det er "dyrehage" i heimen (7 rotter, utallige pinnedyr, 2 hamster, saltvannsakvarium og ferskvannsakvarium). Vi har akkurat fått et nytt familiemdlem, Ville. Hun er ei lapsk vallhund tispe på 9 mnd som ikke har hatt det helt bra i livet. Har aldri hatt hund, og skulle egentlig vente litt med å skaffe meg en, men hun dukket opp stakkarslig og redd, og hun krøp rett inn i hjertet mitt :)

Så jeg håper jeg kan få mange gode tips og råd her inne ;)

Er hun ikke vakker?

Skrevet

Velkommen! Hun var kjempepen! :wub: Fine tegninger på henne, Gratulerer med hund da! ;D Går nok kjempefint selv om det er din første hund! ;)

Skrevet

Takk skal dere ha :D Ja hun er nydelig, men har mye arbeid framover. Hun har tydeligvis ikke vært mye inne i hus, og er absolutt ikke husrein, stresser veldig, skeptisk til det meste. Men har bedret seg veldig på ei uke :)

Så håper vi får det til!

Skrevet

Velkommen! :ahappy: Hvor kommer hun fra? Omplassering?

Vet ikke hvem forrige eier er, var helt tilfeldig at jeg kom i kontakt med denne hunden via noen bekjente.

Skrevet

Forresten. Jeg har også "samme" hund som deg, som ikke har hatt det helt bra tidligere. Men hun var 5 mnd når jeg fikk henne. Da hun var rundt 7 måneder starter jeg med og dra på valpetreff med henne, med hunder som var like gammel og gjerne yngere, det hjalp veldig på hennes psyke og sosialeevne til andre hunder. Men hun hadde da vært utrolig lite i kontakt med andre hunder, og var veldig skeptisk og stresset til andre hunder av den grunn. Aldri angret på de treffene. Vis det kunne hjelpe hunden din og åpne sinnet sitt litt mer :-) Bare forslag!

Skrevet

Jeg tar imot alle tips med åpne armer! Høres kjempelurt ut, får se om jeg finner noen som arrangerer slike treff :) Fordelen med at jeg jobber i dyrebutikk er jo at hunden får være med på jobb. Supre greier, for kommer det trivelige folk og hunder inn så kan hun få hilse på. Det største problemet hennes er folk, tror hun har blitt tatt veldig hardt stakkar :(

Skrevet

Det er jo veldig flott for henne at du tar henne med på jobb, masse menneske-sosialisering der. :ahappy: Ellers med hunde/valpetreff, finnes det en gruppe på facebook "Hundetreff i trondheim" ellers går det ann og arrangere her inne på hundesonen. :)

Hvilken dyrebutikk jobber du på? :-)

Skrevet

Du har ihvertfall mange greie forumfolk i nærheten!

Herlig rase, jeg har så utrolig lyst på en, men de er nok litt for aktive for min del, dessverre. :( Lykke til med frøkna, hold oss oppdatert!

Skrevet

Hei og velkommen hit!

Nydelig hund, og med en masse tålmodighet, sosialisering og kjærlighet blir hun sikkert en super kompis :D Det går sikkert bra med dere begge, selv om hun har sin baggasje og er din første.

Det høres ut som det er tillit du må jobbe mest med, få henne til å stole på at du ikke putter henne i en ubehagelig situasjon, og ro/avslapningstrening?

PS; Jeg har en godt voksen, behagelig BC hannhund som er flink med valper, og vi kommer til å fortsette å delta på treff utover ;)

Skrevet

Velkommen hit! Nydelig hund :)

Er selv ny her.

Har selv en omplaseringshund, BC som nå er 11 år. Fikk han da han var 2,5 år. Mye arbeid med han da han var veldig nervøs og hadde mange rare ting for seg.

Bruk tiden slik at dere blir godt kjent med hverandre og ikke gå for fort frem. Finn måter å bygge opp selvtilitt på.

Skrevet

Nydelig var hun. :)

Jeg skal på Tam Lade om et par uker, regner med jeg skal kjøpe ny bilsele til Baby, den gamle har blitt liten. :P

Så om du ser en stor blå GD valp så er det sikkert oss. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...