Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingvilds EFIT 1. april


Ingvild

Recommended Posts

Ca. ti på ti: Frokost!

5580215257_2d4ce7c0a8_z.jpg

Ca. ti på elleve: Sløver litt på Macen - her er veggen jeg ser når jeg gløtter opp fra skjermen.

5580800998_55b3d9bae9_z.jpg

Ca. ti på tolv: Venter på t-banen.

5580801292_8b91cc95c0_z.jpg

Ca. ti på ett: På ekspedisjon på Romsås! Jeg skal skrive en oppgave om Romsås som drabantby, så da er det jo litt greit å vite hvordan det faktisk ser ut der oppe. Ganske interessant å se hvordan planene for området ble bygd ut og fungerer (eller ikke fungerer) i dag!

5580216107_7106ab4bd1_z.jpg

Ca. ti på to: Da satt jeg noen meter under jorda og følte ikke for å ta bilde av de andre som satt der sammen med meg, så da tok jeg bilde av et sete i stedet.

5580801882_69a494ae63_z.jpg

Ca. ti på tre: Pratet jeg med min søster på telefon.

5580802136_d90a044fd4_z.jpg

Ca. ti på fire: Hørte jeg gårsdagens episode av Radioresepsjonen.

5580802424_d2c0b3b430_z.jpg

Ca. ti på fem: Postet jeg en kjempeteit aprilsnarr i akkurat nå-tråden.

5580802828_abc56c9de2_z.jpg

Ca. ti på seks: Framme hos venninna mi.

5580803090_6939f5530c_z.jpg

Ca. ti på sju: Tid for å lage middag!

5580803376_07a66b17ae_z.jpg

Ca. ti på åtte: Middag :ahappy:

5580218275_9f75a5e029_z.jpg

Ca. ti på ni: Random program på tv.

5580804032_8e78b9df98_z.jpg

Ca. ti på ti: Hadde vi nettopp begynt å se filmen "Klovn".

5580804264_9680f13a85_z.jpg

Ca. ti på elleve: Ser fremdeles "Klovn". Skikkelig flau og egentlig ganske morsom film. Sånn bortsett fra at jeg sliter skikkelig med å forstå dansk. :icon_redface:

5580804522_dfe62acf4a_z.jpg

Ca. ti på tolv: Har nettopp hoppet av trikken og er på vei hjem.

5580219373_a89ebe77ce_z.jpg

Kos dag, dog med masse dødtid (som vanlig). Og denne gangen vil jeg ikke høre hint om at jeg er dårlig student, jeg har jo til og med vært på studietur på eget initiativ! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se dagen din! Dessuten synes jeg du er så flink til å ta bilder at til og med bildet av en trikk som kommer kjørende ser ut som noe jeg kunne hatt på veggen ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd mange år i en av de blokkene der, jeg. Men det var når de var ensfarget grå. *grøsse litt*

Merkelig at du ikke ville ta bilde av t-banestasjonen der, den som er SÅ sjarmerende og lys. :lol:

Så ut som en koselig dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd mange år i en av de blokkene der, jeg. Men det var når de var ensfarget grå. *grøsse litt*

Merkelig at du ikke ville ta bilde av t-banestasjonen der, den som er SÅ sjarmerende og lys. :lol:

Så ut som en koselig dag. :)

De nordligste blokkene er vel grå fremdeles (gikk ikke helt til toppen må jeg innrømme), men de nederste så faktisk forbausende lyse og trivelige ut! Og t-banestasjonen tok jeg faktisk bilde av også, hehe. Ble helt fascinert av at folk ble sluset opp og ned i de tre store, treige stålheisene. Rart at det ikke er trapper der, liksom.

Ellers, takk for kommentarer! Syns ikke jeg tar så fantastiske bilder jeg, må jeg innrømme, men koselig at dere syns det da. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nordligste blokkene er vel grå fremdeles (gikk ikke helt til toppen må jeg innrømme), men de nederste så faktisk forbausende lyse og trivelige ut! Og t-banestasjonen tok jeg faktisk bilde av også, hehe. Ble helt fascinert av at folk ble sluset opp og ned i de tre store, treige stålheisene. Rart at det ikke er trapper der, liksom.

Er de fremdeles ikke ferdig med alle blokkene? :lol: Jeg kan huske begynnelsen på renovasjonen jeg, da ble de røde søppelskurene og bodene i tre byttet ut med mursteinsbygg.

Trapper ville tatt timevis, det er LANGT under jorda (ikke heisene som er trege). Det finnes en undergang da, eviglang, bratt og like lys og trivelig som stasjonen, men den ender opp et helt annet sted.

Lurer på hvordan stasjonen ser ut nå jeg, kunne du postet bildet? Er årevis siden jeg var der sist.

Innrømmer glatt at jeg ikke akkurat savner stedet. :ermm:

Edit:

Fant bilde av undergangen, jeg.. *grøsse*

include-2009-11-17-19-09-52-00035-moz-screenshot-549.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de fremdeles ikke ferdig med alle blokkene? :lol: Jeg kan huske begynnelsen på renovasjonen jeg, da ble de røde søppelskurene og bodene i tre byttet ut med mursteinsbygg.

Trapper ville tatt timevis, det er LANGT under jorda (ikke heisene som er trege). Det finnes en undergang da, eviglang, bratt og like lys og trivelig som stasjonen, men den ender opp et helt annet sted.

Lurer på hvordan stasjonen ser ut nå jeg, kunne du postet bildet? Er årevis siden jeg var der sist.

Innrømmer glatt at jeg ikke akkurat savner stedet. :ermm:

Edit:

Fant bilde av undergangen, jeg.. *grøsse*

include-2009-11-17-19-09-52-00035-moz-screenshot-549.jpg

Leste et eller annet sted at t-banelinja ligger tretti meter under bakken, så da er det kanskje ikke så rart at de har heiser i stedet for trapper, nei.

Og for en trivelig undergang! Perfekt for filming av en skummel skrekkfilm. :lol: T-banestasjonen er ikke så mye bedre da, jeg rakk bare å knipse et raskt bilde fordi banen kom akkurat da jeg tråkket ned på perrongen, men sånn ser det ut der nå, altså (tipper det har vært nokså uforandret der i mange år!):

5583370136_ff61dbf167_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være minst noe sånt ja.

Kjempetrivelig! :lol: Stasjonen er helt maken ser jeg. Slik husker jeg stedet og vognene:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/88/Roms_t_tog_vest.jpg

Fysj, for et sted!

Nå skal jeg slutte å kuppe tråden din. :icon_redface:

Nei, fortsett kupping av tråd! Jeg skal jo skrive oppgave om akkurat dette - hvorfor vil ikke folk bo på Romsås liksom - og da er det jo interessant med erfaringer fra noen som har bodd der selv! Det er nært marka, det er billig å bo der (sammenlignet med andre steder i Oslo), t-banen tar deg straka veien ned til sentrum (ok, skal innrømme at det tok litt tid) og har avgang hvert 7. minutt, man har veldig mange servicetilbud rett i nærheten, barnehage rett utenfor døra, trygg og kort skolevei for ungene, man kan gå trivelig søndagstur uten å i det hele tatt forlate Romsås-området, mange av blokkene er renoverte og leilighetene er i grunnen i ganske god stand, men allikevel er det et område i Oslo hvor nesten ingen vil bo. Hvorfor er det slik, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fortsett kupping av tråd! Jeg skal jo skrive oppgave om akkurat dette - hvorfor vil ikke folk bo på Romsås liksom - og da er det jo interessant med erfaringer fra noen som har bodd der selv! Det er nært marka, det er billig å bo der (sammenlignet med andre steder i Oslo), t-banen tar deg straka veien ned til sentrum (ok, skal innrømme at det tok litt tid) og har avgang hvert 7. minutt, man har veldig mange servicetilbud rett i nærheten, barnehage rett utenfor døra, trygg og kort skolevei for ungene, man kan gå trivelig søndagstur uten å i det hele tatt forlate Romsås-området, mange av blokkene er renoverte og leilighetene er i grunnen i ganske god stand, men allikevel er det et område i Oslo hvor nesten ingen vil bo. Hvorfor er det slik, mon tro?

Det er det i grunnen mange av de som bor på Romsås som også lurer på. Jeg lurer på om det var OBOS bladet (kanskje Akers Avis?) som hadde intervju med Romsås beboere for ..eeehhhh.... mulig at det er 2-3 år siden og flere av dem har bodd der siden blokkene ble bygd rundt 70-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel! :lol:

Jeg kan selvsagt ikke svare for andre enn meg selv - men min erfaring fra mine år der er en helt annen enn det bildet som tegnes.

Grå betong på alle kanter, inkludert innvendig i trappeoppgangene. Skolevei som er veldig trygg for biler, men ikke for de mørkere sidene av menneskelig natur. Et nærmest nedlagt senter som fungerer mest som sosialbolig og sprøyterom, med en t-banestasjon som er tatt rett ut av en skrekkfilm som lukter rått, kaldt og gjerne også urin.

Utrygt skolemiljø der stadig større prosent av de ansatte er "spesielt interesserte i vanskeligstilt ungdom" og likevel ikke blir værende spesielt lenge.

Lite fritidstilbud/samlingssteder og stor grad av "vanking", ikke alle er like trivelige å møte på sin vei, hvilket gjør skogsfølelsen litt mindre hyggelig.

Avføring i trappeoppgangen, sprøytespisser og knuste flasker her og der, tagging overalt.

En god del av disse tingene er jo (forsøkt) utbedret ganske kraftig siden min tid, men det er tydelivis ikke nok. Jeg er så freidig at jeg vil påstå mye av grunnen til at få vil bo der er pga. de som allerede gjør det (og da er man jo inne i en vond sirkel). Ryktet består vel, helt enkelt, og det går ikke an å pynte bort.

Det er jo grådig synd da, for det kunne jo vært en liten oase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...