Gå til innhold
Hundesonen.no

Marmelade's Ellinor

Synnikken

Recommended Posts

Hih! Ja, Idag kom det en liten frøken i hus, hun er født den 11/12-10 og jeg har kjent henne siden hun var 0 minutter gammel.

Hun er fra min søster sitt oppdrett, hvor hun er halvt tjekkisk og halvt norsk.

Lilla har fram til nå bodd hos ett eldre ektepar, men pga personlige grunner kan de ikke lengre ha henne. Når jeg fikk vite om dette igår kunne jeg ikke la dette gå ifra meg. Så her er hun, hun er 8 dager yngre enn Hector og de virkelig forguder hverandre hittil :)

Men, her er bilder ;)

208632_10150471566885161_792935160_17764127_5663533_n.jpg

190278_10150471568290161_792935160_17764134_6349879_n.jpg

197944_10150471568835161_792935160_17764137_3305664_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell.jpg

Pappaen ser slik ut, Han heter Soldronningens Valdemar. En kjekk gutt, men han virkelig hater mat og godbiter. Så han er en ganske så sær kar. Går til hverdags under navnet Kjell.

Kjell er en artig fyr, han er halvbroren til Boris(forskjellig pappa) og kullbror til min søster sin avlstispe vigdis.

164576_484606862679_620122679_6638102_4996477_n.jpg

Slik ser mammaen ut, hun er en søt liten dame ved navn Petra, på stamtavlen heter hun Kiwi Z Lobokovickych vinic og kun kommer fra kennel Lobokovickych Vinic i Tjekkia. Petra er en artig dame, med NULL rynker og null Vinkler, samt litt dårlig ørefeste. En av grunnene til at vi valgte Kjell til Petra var fordi han har VELDIG bra rynker, ører/ørefeste og vinkler. Alle valpene har fått dette og de er søte og gode allemann. Gleder meg til å se de videre i sine roller som familiehunder og utstillingshunder.

Jeg ser tydelige Tjekkiske preg i Lilla sitt uttrykk, noe jeg håper mykner seg litt ut med alderen. Vi får vente i spenning, foreløpig er Lilla bare en søt liten jente. Litt skeptisk til saker og ting, men har hatt henne i ett døgn og hun er allerede MYE bedre.

Jeg jobber for tiden litt med å få Lilla opp i vekt da hun er veldig tynn. Her er bilde av henne jeg tok idag.

208558_10150494845955161_792935160_17773933_1920828_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaawwh :wub:

Jeg synes mamma hadde veldig fint ansikt jeg da :aww: Ser likhetstrekk med henne og Sita, er noe med de øst-europeiske mopsene kanskje..?

Kanskje det ja, selv liker jeg ikke hodet på Petra :P

Men hun har en nydelig kropp bortsett fra vinklene :) Så da satser jeg på det beste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ser mammaen ut, hun er en søt liten dame ved navn Petra, på stamtavlen heter hun Kiwi Z Lobokovickych vinic og kun kommer fra kennel Lobokovickych Vinic i Tjekkia. Petra er en artig dame, med NULL rynker og null Vinkler, samt litt dårlig ørefeste. En av grunnene til at vi valgte Kjell til Petra var fordi han har VELDIG bra rynker, ører/ørefeste og vinkler. Alle valpene har fått dette og de er søte og gode allemann. Gleder meg til å se de videre i sine roller som familiehunder og utstillingshunder.

Hvorfor avler en på hunder som har så mye "ting" som er dårlige eller feil?

Søt mops for all del, syns vel egentlig det var en av de finere jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...