Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger tips til kattefor!


Kristiin

Recommended Posts

Jeg har tre katter, og vi har skiftet litt gjevnt mellom forskjellige typer royal canin, og noen andre merker. Men nå gjør det "utfall" på ene katten.

Hun røykter helt grusomt. Du kan børste i all evighet, men hun røyter fortsatt noe grusomt. Bare du "tar" i henne får du med deg hår.

Hun har litt matt pels med noe flass.

- Hun røyter mye.

- Flasser.

- Hun er korthåret med myk pels.

- Hun har også en veldig god appetitt og spiser veldig gjerne opp maten til de andre om de går.

- Hun er 1 år 6 april.

- Sterilisert (hunn katt da)

- Ute/innkatt. (men elsker varme da, kan ikke komme langt nok inni varmeoven i følge henne selv)

Tips til for? Dett må være foret ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå får kattefrøkna mi royal canin for, et litt sånn speisal for for hun er så flink til å ikke tygge men bare sluke maten rett ned. hun har hvert velfig fin i pelsen egentlig, men røytet ekstremt, det har hun gjort siden vi fikk henne. spurte veterinæren her om dagen om hun anbefalte meg noe mot det. hun foreslo lakseolje/ omega3. har nå brukt det i noen dager og merker veldig forandring i pelsen, hun røyter nesten ikke mere :aww: pluss at pelsen hennes er enda mere bløt og blank nå. brukte det hver dag for to uker siden, men det tror jeg ble for mye av det gode, så forrige uke fikk hun det 3 ganger og det var det beste :)

ville kanskje prøvd det på din også, da våres hørtes ganske like ut. men viktig at det er for katt/hund sa veterinæren min, enten kjøpt hos veterinær eller dyrebutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Hills på min katt.. (Har brukt det på alle kattene mine :) )

Men jeg vil råde deg til å snakke med de i dyrebutikken evt, de har nok mange tips og råd ;) Og kalrer å finne det rette for deg og din katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte og hvor mye skal jeg bruke? :-)

det står bruksanvisning på min, på den vekta min er på så skal hun ha 2,5 mg, men står ikke noe om hvor ofte, dyrlegen sa at det måtte jeg prøve meg litt frem på avhengi av hvor mye hun trengte :) så for vår del holder det med 3 ganger i uka, en gang om dagen. heller det bare over maten hennes jeg. hun sa at hvis hun ikke ville spise maten da kunne jeg bruke sprøyte å sprøyte det inn i munnen hennes, men det smaker visst laks så de fleste liker det :D

min var også sånn at "halve katten" fulgte med bare du koste på henne, litt slitsomt igrunn, er mye bedre nå som sagt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Har du prøvd RC hair and skin? Jeg har jobbet i dyrebutikk og har hatt mange kunder med slike problemer og som har vært fornøyd etter å ha prøvd det.

Jeg bruker det (bla) på min langhårede huskatt. Jeg er kjempefornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt med kattefolket også, fikk hairn and skin anbefalt der også. PLuss FISKEOLJE som tydeligvis skal være helt supert :ahappy:

JEg ville faktisk prøvd uten i første omgang ettersom hair and skin allerede er tilsatt ekstra fiskeolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Baby! Jeg ville også ha forsøkt hari & skin. Det er tilsatt ekstra omega 3 og 6 og skal ha et høyere innhold av det enn de andre fôrene til RC. :) Som Baby sier, jeg jobber også i dyrebutikk, er det mange kunder som har kommentert tilbake at den fungerer fint på katter med problemene du beskriver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en semilanghåret kastrert mons og han får Hills sammen med Vom og Hundemat + annet kjøtt og fisk når vi har det. Han er som oftes veldig fin i pelsen. I tillegg prøver vi å få gitt ham oljer (både vegetabilsk og fiskeolje) og egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...