Stine Skrevet 14. August 2013 Rapporter Skrevet 14. August 2013 Chop suey - til og med sausen var laget fra BUNNEN av. Si at jeg er flink'a! Flink! Kyllingburger med masse salat, fullkorns polarbrød og hjemmelagde potetbåter Siter
marjea Skrevet 14. August 2013 Rapporter Skrevet 14. August 2013 Ikke bruk matfløte - den tåler ikke koking, den. Bruk vanlig kremfløte om ting skal kokes Say what? Er ikke det derfor det er laget en egen matfløte a.? Jaja, da tar jeg selvfølgelig kremfløte neste gang, takk for tipset Siter
NilaTheWhippet Skrevet 14. August 2013 Rapporter Skrevet 14. August 2013 Tomatsuppe idag, den lettvinte varianten Siter
Tinkie Skrevet 14. August 2013 Rapporter Skrevet 14. August 2013 Tomatsuppe idag, den lettvinte varianten http://tinasmat.wordpress.com/2013/08/12/oppskrift-tomatsuppe-uten-klumper/ 1 Siter
NilaTheWhippet Skrevet 14. August 2013 Rapporter Skrevet 14. August 2013 http://tinasmat.wordpress.com/2013/08/12/oppskrift-tomatsuppe-uten-klumper/ he he, jajajaja helt lik den jeg lagde 1 Siter
Siri Skrevet 14. August 2013 Rapporter Skrevet 14. August 2013 Say what? Er ikke det derfor det er laget en egen matfløte a.? Jaja, da tar jeg selvfølgelig kremfløte neste gang, takk for tipset Hahhaa, jo, man skulle jo liksom tro det, men nei - den fungerer bare som jevning og sånt, den fløten . Siter
Tinkie Skrevet 14. August 2013 Rapporter Skrevet 14. August 2013 he he, jajajaja helt lik den jeg lagde Det ER dødsenkelt! Prøv neste gang! Siter
NilaTheWhippet Skrevet 14. August 2013 Rapporter Skrevet 14. August 2013 Det ER dødsenkelt! Prøv neste gang! Ja skal prøve det ut, nå skal det sies at når jeg lager tomatsuppe til middag, da er jeg rimelig trøtt hehe og har ikke ork til annet:) Ikke ofte vi har det, barna var super happy. Jippi liksom, mens når en står å lager kjøttkaker fra bunnen så er det "like any other day" he he Siter
Tinkie Skrevet 14. August 2013 Rapporter Skrevet 14. August 2013 Bakt kylling med panko, dyppesaus av soyasaus og appelsin, fullkornris og salat edit: jeg veldig gjerne ha oppskrift på chop suey! Sånn, tada! http://tinasmat.wordpress.com/2013/08/14/oppskrift-chop-suey-chicken/ Ja skal prøve det ut, nå skal det sies at når jeg lager tomatsuppe til middag, da er jeg rimelig trøtt hehe og har ikke ork til annet:) Ikke ofte vi har det, barna var super happy. Jippi liksom, mens når en står å lager kjøttkaker fra bunnen så er det "like any other day" he he Ser den altså, men jeg tenker at det må være ålreit når ungene synes tomatsuppe er ordentlig godt, og du kan diske opp med hjemmelaget suppe med god samvittighet! Siter
Guest Yellow Skrevet 14. August 2013 Rapporter Skrevet 14. August 2013 Skulle lage med laksepasta og hadde alt ferdiglaget.. Men så blir den hersens "fløtesausen" helt kornete. Tenkte som så at den sikkert smaker det samme når alt er rørt sammen, men fy flate - det gjorde det IKKE! Fulgte oppskriften til punkt og prikke: surret løk i olje, tilsatte 2 ss creme fraiche og 2 dl matfløte som skulle småkokte til væskemengden halverte. Men vips var den helt kornete og fæl.. Hva har jeg gjort galt?? Hmm. Jeg lager pastalaks ofte med saus av en kartong matfløte og et beger med matyoghurt og det går veldig fint iallefall. Steker da først purre, så tilsetter jeg fisken i biter, fløten, yoghurten og erter samtidig og lar det koke en stund (må ha masse krydder i forresten). Siter
Garmen Skrevet 14. August 2013 Rapporter Skrevet 14. August 2013 Sånn, tada!http://tinasmat.wordpress.com/2013/08/14/oppskrift-chop-suey-chicken/ Takker! Da skal den prøves i overimorgen, i morra blir det udon! Asiatisk for tiden gitt 1 Siter
Nirm Skrevet 15. August 2013 Rapporter Skrevet 15. August 2013 http://tinasmat.wordpress.com/2013/08/12/oppskrift-tomatsuppe-uten-klumper/ Hjemmelaget mat trenger ikke være dyrt! Skal prøve denne en dag. 1 Siter
Tinkie Skrevet 15. August 2013 Rapporter Skrevet 15. August 2013 Hjemmelaget mat trenger ikke være dyrt! Skal prøve denne en dag. Går visstnok an å ha i kyllinbuljong, for eksempel, for smakens skyld. Skal utbrodere den til minestronesuppe en dag jeg gidder og har rester Siter
Nirm Skrevet 15. August 2013 Rapporter Skrevet 15. August 2013 I dag ble det vegetarisk gryte med litt ris til. Utrolig god mat, så der må jeg dra og spise en dag. Siter
Tinkie Skrevet 16. August 2013 Rapporter Skrevet 16. August 2013 I dag ble det vegetarisk gryte med litt ris til. Utrolig god mat, så der må jeg dra og spise en dag. Goddamn, "dra og spise"... Hadde håpet på oppskrift jeg nå Siter
Debbie Skrevet 16. August 2013 Rapporter Skrevet 16. August 2013 Lapskaus deretter himmelsk lapskaus til dessert Siter
Nirm Skrevet 16. August 2013 Rapporter Skrevet 16. August 2013 Goddamn, "dra og spise"... Hadde håpet på oppskrift jeg nå Nei, jeg fikk litt take away i går. I dag er det kikertburgere, ovnsbakt sopp med blåmuggost og salat. Kikertburgere: - 1 boks kikerter (skylles og tørkes) - En nevne chasewnøtter - ett fed hvitløk - 1 egg - chilikrydder, havsalt og pepper. Blandes og formes til ca to store burgere. Bakses i ovnen på 200 grader ca 20-25 min Nå har jeg puttet i litt mer hvitløk, jalapenopepper, ingefær og fersk chilli. Så blir spennende hvordan de smaker nå. Liker litt mer smak enn overskriften over... Siter
Lillemunn Skrevet 16. August 2013 Rapporter Skrevet 16. August 2013 I dag ble det taco på meg og samboer, slår aldri feil Siter
xxx12345 Skrevet 16. August 2013 Rapporter Skrevet 16. August 2013 Pizza uten bunn, snadder og snaskum og 5 porsjoner til fryseren og raske middager en annen gang Siter
Nirm Skrevet 17. August 2013 Rapporter Skrevet 17. August 2013 En modifisert versjon av Tinkies tomatsuppe. Droppet vannet, slik at det ble en tykkere suppe (foretrekker det), og creme fraich i stede for melk/fløte, siden jeg tåler det bedre enn melk/fløte. Ble veldig godt. Siter
turbogutten Skrevet 17. August 2013 Rapporter Skrevet 17. August 2013 Glutenfri pai som faktisk ble veldig god:)! 1 Siter
Tinkie Skrevet 17. August 2013 Rapporter Skrevet 17. August 2013 En modifisert versjon av Tinkies tomatsuppe. Droppet vannet, slik at det ble en tykkere suppe (foretrekker det), og creme fraich i stede for melk/fløte, siden jeg tåler det bedre enn melk/fløte. Ble veldig godt. Sist jeg lagde det (gangen før jeg blogget det) lagde jeg med bare en skvett fløte og ikke noe vann. Da ble det makaroni med tomatgrøt på. Fortsatt godt, da! I dag ble det tacosalat fra restene av tacoen i går. Siter
Debbie Skrevet 17. August 2013 Rapporter Skrevet 17. August 2013 Kjøtt kaker og poteter- deilig. Siter
Nirm Skrevet 17. August 2013 Rapporter Skrevet 17. August 2013 Sist jeg lagde det (gangen før jeg blogget det) lagde jeg med bare en skvett fløte og ikke noe vann. Da ble det makaroni med tomatgrøt på. Fortsatt godt, da! I dag ble det tacosalat fra restene av tacoen i går. Suppelapskaus. Men ble veldig godt! 1 Siter
Recommended Posts