Gå til innhold
Hundesonen.no

Stellevaner?


Enits

Recommended Posts

Sikkert litt sært spørsmål for mange, men shit la gå.

Hvordan er deres daglige stellevaner? tannpuss 1, 2 3 ganger for dagen? hva med hudkrem/nattkrem? sminke hver dag? napping av bryn? shaving av legger/armhuler?

Og, hvor ofte dusjer dere? hver dag? annenhver dag?

Er dere jente jente, eller gutte jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar
Guest Michellus

Tja siden du spør så :P

- Pusser tenna som regel to ganger om dagen

- Sminker meg veldig lett når jeg skal på uni eller skal noe spesielt (våtliner, mascara, dekkrem, lett øyeskygge a la Tsubasa Masuwaka

- Om jeg har en klipp jeg liker så ordner jeg meg på håret (sletter det ut, tuperer), da jeg hadde langt hår ble ofte bare en bun på toppen av hodet :P

- Vasker håret en til to ganger i uka og dusjer hver dag

- Armhulene blir shavet i dusjen

- Leggene.. Der er det Amazonas for å si det sånn :P

- Prøver å huske på å nappe og bleke brynene en gang i uka

- Prøver å rense huden hvert fall om kvelden, for å få vekk resterende sminke

Dayum når jeg leser det nå, så høres jeg skikkelig jentete ut xD Jeg liker å være jente-jente, men jeg liker også å være skikkelig slækk og care innimellom da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannpuss: 1 gang for dagen(før jeg legger meg)

Hudkrem: ved behov + etter dusj(har tørr hud)

Sminke: prøver å bruke mascara hver dag, men vanlig sminke bruker jeg bare innimellom(når jeg vil føle meg ekstra fin :innocent: ).

Barbering: annenhver dag, stort sett. Napper ikke øyenbryn (auuua jo! :pinch: ).

Dusjing: annenhver dag :)

I'm a girl! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusser tennene om morgenen og før jeg legger meg.( Av og til også etter middag feks)

Dusjer hver dag, vasker også håret da. "Dårlig" vane, men hvis ikke så blir håret j****

Bruker endel bodylotion, og egen nattkrem&dagkrem.

Sminke så er hverdagsminke; concealer, lett pudder, øyeskygge, mascara og av og til eyeliner.

Er hos frisøren for å nappe øyebryn annenhver uke.

Er på salong for å vokse leggene ca en gang i mnd, vokser av og til armhulene også.

Kvalifiseres nok som jentejente! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannpuss: 2 eller flere ganger om dagen.

Hudkrem: Hver gang jeg har dusjet.

Sminke: Nesten aldri. Brukte hver dag før, men jeg går jo aldri ut av huset omtrent lenger, så da er det ingen vits.

Napping av bryn: Aldri.

Shaving: Iblant, når jeg gidder.

Dusjer: Hver dag. Vasker håret hver gang. Noen ganger dusjer jeg to ganger om dagen.

Er nok langt fra typisk "jentejente", men ikke noen guttejente heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannpuss: morgen og kveld, med munnskyllevann og tanntråd ihvertfall på kvelden

Hudkrem: Ved tørrhet, men jeg prøver å gjøre det en gang i uken.

Sminke: Ikke til daglig, men hvis jeg skal noe spesielt, gidder etc.

Napping av bryn: Når det trengs

Shaving: Epilerer egentlig, og det gjøres jo ved lange nok hår. Men sist gang barberte jeg ut av latskap. Og armene er ved behov :)

Dusjer: Annenhverdag, og varierer om jeg da vasker håret hver gang eller annenhver (altså hver 2. eller 4. dag ca)

Ansikt: Prøver jeg skrubbe sånn et par ganger i uken ihvertfall, helst hver gang jeg dusjer. Men når jeg er tom for ansiktskrubb så går det ofte litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannpuss: 2 ganger om dagen

Hudkrem: når jeg husker det... eller huden føles to nr for liten

Sminke: Nesten aldri.

Napping av bryn: Når jeg husker det

Shaving: Iblant, når jeg gidder.

Dusjer: Hver dag. Vasker håret hver gang. Noen ganger dusjer jeg to ganger om dagen.

Er nok langt fra typisk "jentejente", men ikke noen guttejente heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannpuss: En gang om dagen.. For dårlig til å pusse på morgenen.. Tanntråd om kvelden.

Hudkrem: Ved behov og etter hver dusj.

Sminke: Nesten hver dag, men mest naturlig sminke. Uten sminke de dagene jeg ikke skal noe spesielt. Renser huden hver kveld.

Napping av bryn: Ca hver andre uke eller noe. Jeg får sikkert skikkelig unibrown hvis jeg ikke gjør det :P

Shaving: Armhuler hver gang jeg dusjer. Legger barberer jeg sjelent om vinterern. Innimellom for kjærestens skyld liksom :P

Dusjer: Nesten hver dag, er ikke bestandig behov. Vasker håret ca 2-3 ganger i uka.

Jeg er både guttejente og jente-jente. Jeg liker å føle meg fin på fest f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjing: Minst en gang om dagen.

Ansiktskrem: Hver gang fjeset har blitt vaska.

Sminke:

Mascara og solpudder på jobb.

I helger: Ingenting.

På fest: Måker på med fancy øyenskygge og masse mascara. :lol:

Pusser tenner: Morgen og kveld og på ettermiddagen dersom jeg skal ut og treffe folk. Dere som bare pusser tenna om kvelden, jeg HÅPER dere ikke snakker så mye med folk i løpet av dagen, altså. :ahappy:

Hår: Vasker det annenhver kveld ca. Liker å legge meg med vått hår, for da blir det sånn "kom skal vi leke!" om morran, for jeg gidder ikke gjøre noe med det.

Barbering:

Legger: Så og si aldri (bare hvis jeg skal få fint besøk). Armhuler: dersom jeg slumper til å legge merke til det i dusjen. Andre steder: Ved behov. :P

Jeg er oppatt av å være rein (innen rimelighetens grenser, selvsagt, jeg sover jo med to bikkjer i senga, liksom, hehe). Jeg saumfarer fjeset etter rare utvekster eller hår, og blir helt sjokkert over folk som lar lange, krøllete hår bare sitte fast på haka feks, eller som later til å synes at nesehår er superheit. Hvordan er det mulig å ikke se det?!? Mvh tvangstanker... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppatt av å være rein (innen rimelighetens grenser, selvsagt, jeg sover jo med to bikkjer i senga, liksom, hehe). Jeg saumfarer fjeset etter rare utvekster eller hår, og blir helt sjokkert over folk som lar lange, krøllete hår bare sitte fast på haka feks, eller som later til å synes at nesehår er superheit. Hvordan er det mulig å ikke se det?!? Mvh tvangstanker... :lol:

:lol::lol: (og ja, jeg er helt enig)

Dusjing: Helst hver morgen, vasker håret ca annenhver dag.

Ansiktskrem: Hver gang jeg har hatt vann i fjeset (hater følelsen av å være inntørka).

Sminke: Når jeg skal på eksterne møter på jobb, seminarer etc, samt utstilling. Fest er jeg for gammal til :D.

Pusser tenner: Morgen og kveld, evt flere ganger ved behov.

Barbering: Leggene får en våropprydding og barberes jevnlig gjennom sommeren, om vinteren blir det litt sånn fritt fram inntil det lugger :lol:. Armhulene tas når det kjennes uappetitlig ut - noe det gjør sånnca hver 3. uke.

Øyebryn: Rydder opp et par ganger i året kanskje - om jeg gidder.

Andre hår: fjerner "kjærringhår" som stritter på synlige steder :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannpuss:Morgen og kveld, enig med Sandyeyecandy, føler jeg får pels på tenna hvis jeg ikke pusser dem om morgen :lol:

Hudkrem: Skjeldent. Er ikke så flink til det dessverre.

Sminke: Har alltid på meg sminke, men hverdagssminken er som oftes litt pudder og mascara. Fest er det "mye" sminke ;)

Napping av bryn: Når det er behov. Kanskje 1 gang i mnd. Har lyse bryn så syntes ikke så mye :)

Shaving: Armhuler hver 3. dag, legger 1 gang i uken på vinteren, oftere på sommeren. Nedentil: Når det trengs :P

Dusjer: Hver dag, vasker håret annen hver dag :)

Er ikke noe veldig guttejente, men er ikke veldig jentejente heller :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Siri sin utheving av Sandra :P

Dusjing: Annahver dag, på morgenen. En ekstra dusj om man har trent eller løpt maraton i regn etc :lol:

Ansiktskrem: ehm, når jeg kanskje husker det :icon_redface:

Håndkrem: Hver dag. Alltid etter dusj

Body Lotion: Når jeg husker etter dusjen

Sminke: ehm.... aldri? Mascara ved noen få anledninger, aner ikke hva som skal hvor så da går man uten slikt :P

(kanskje jeg burde blitt sendt på noe kurs av noe slag, for oss uvitende folk som ikke forstår noe av sminke)

Pusser Tenner: morra og kveld og ev om jeg skal på noe spesielt.

Barbering: Fordelen med mye knall og fall er at på det ene beinet gror det ingen hår pga arr og transplantret hud, det andre benet får overhaling jevnlig i shorts sesongen. Armhuler tar så fort det er hår :aww:

Øyebryn: eh.. gjort en gang i mitt liv! :D Var på en greie hvor de nappet ved bruk av noen tråder,aldri funnet igjen i norge (var i england).

Andre steder: ved behov :P

Er vel ingen guttejente? Aner ikke, jeg bare gidder ikke sminke :P Vet ikke, aner ikke etc :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjing: 1-2 ganger om dagen. Dusjer etter trening, som oftest er på morgenen og på kvelden hvis jeg føler det behøves.

Kremer: Bruker dagkrem og nattkrem, men er dårlig med sist nevnte. Body lotion etter barbering av legger og en god håndkrem er nødvendig gjennom vinteren.

Sminke: Jeg bruker sminke så og si hver dag. Av og til bare litt maskara, av og til når jeg er i godt humør og har god tid kan jeg stelle meg litt ekstra selv om jeg bare skal på skolen, er noe jeg gjør for å føle meg ekstra vel. :) Til fest sminker jeg meg ikke nødvendigvis mer enn til daglig, men anderledes.

Pusser Tenner: Spørs på dagen, 1 om jeg er sløv eller har dårlig tid, 3 om jeg har tid mellom slagene :)

Barbering: Regelmessig :aww:

Øyebryn: De fikser jeg nå selv og da farger jeg og former dem ca hver 3 uke.

Når jeg ser det slik virker jeg som skikkelig jente- jente. Men det er jeg ikke! Jeg er vel nesten den som er minst "jentete" i min vennegjeng. Jeg får skylde på at jeg er nygift :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusser tenner: Morgen og kveld og på ettermiddagen dersom jeg skal ut og treffe folk. Dere som bare pusser tenna om kvelden, jeg HÅPER dere ikke snakker så mye med folk i løpet av dagen, altså. :ahappy:

Extra tyggegummi sier jeg bare! :innocent: Haha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, signerer Sandra med at folkene rundt dere sikkert ikke er så glad. Jeg dropper heller å pusse tenner på kvelden, aldri om morningen.

Tannpuss 2 ganger om dagen som oftest, dropper kvelden om jeg er lat, pusser flere ganger for dagen om jeg føler for det eller skal noe spesielt.

Dusj ca annen hver dag. Mye dusjing er dårlig for huden min siden jeg har eksem og har da tørrere hud enn andre. Hater også å dusje pga det. Det er kjedelig..

Sminke bruker jeg når jeg føler for det, skal se pen ut osv. Vi kan si 2-3 dager i uken ca :)

Body lotion hver gang etter at jeg har dusjet og hver gang før jeg legger meg, ellers ligger jeg bare å klør hele natten.

Ansiktskremer var jeg flink med hver morgen, hver kveld og etter dusj, men har blitt slakk på det etter at eksemen i ansiktet gikk bort. Jeg bør begynne igjen, men for nå så tar jeg på meg når jeg føler for det litt tilfeldig.

Napping av øyenbryn gjør jeg når de ser ille ut og jeg har tid. Kanskje annen hver uke.

Barbering gjør jeg ikke i armhulen for jeg har kanskje 4 svarte hår der. Hva er vitsen med at de fire skal bli stikkende? Jeg bruker heller napperen. Leggene har hatt en fin vinterspause fordi leggene mine er fulle av sår og dermed river jeg bare av skorpene. Men elektrisk barbermaskin skåner litt mer, så jeg tok saueklippen denne helgen. På våren sommeren er det oftere, to ganger i uken kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert litt sært spørsmål for mange, men shit la gå.

Hvordan er deres daglige stellevaner? tannpuss 1, 2 3 ganger for dagen? hva med hudkrem/nattkrem? sminke hver dag? napping av bryn? shaving av legger/armhuler?

Og, hvor ofte dusjer dere? hver dag? annenhver dag?

Er dere jente jente, eller gutte jente?

Pusser tenner to ganger om dagen, noen ganger mer.

Bruker ingen kremer av noe slag, føler meg heller ikke tørr eller at huden blir for liten ;)

Nappe øyenbryn begynte jeg så flott med i sommer, men nå har det vokst for mye og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne igjen :lol:

Dusjer hver morgen, da vasker jeg som regel håret også.

Shaver armhuler veldig ofte, legger mest om sommeren :P, andre steder etter behov :aww:

Sminke bruker jeg nesten hver dag: mascara, pudder, øyeskygge

Håret mitt får hilse på børsten en gang så blir det som regel festet på ett eller annet vis og får henge sånn resten av dagen :P

Er jente, men ikke ei jente-jente føler jeg. Ikke helt gutte-jente heller selv om jeg gjerne kan skru bil... ;) Bare jente, ofte laid-back eller i hundeklær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannpuss: om kvelden

Hudkrem: litt hipp som happ efter behag

Sminke: Stort sett hver dag, litt maskara og litt pudder, til fest litt mer og litt mer innsats i det :P

Napping av bryn: Når det trengs

Shaving: Armhuler så fort det er hår, legger minst 1 gang i uka (trener mye så legger og armhuler er på utstilling rett som det er

Dusjer: annenhver dag, evnt etter trening så det varierer litt kan fort bli 2 ganger til dagen og, håret ca annenhver dag.

Ansikt:Morgen og kveld, har/har hatt en del uren hud så er nøye med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med manglende tannpuss her a? Hvor ofte er folk hos tannlegen egentlig? Og hva får man av beskjed der?

Har ikke vært hos tannlegen på flere år jeg.. :icon_redface: Men SKAL få somlet meg til å bestille time om ikke så lenge.. D blir sikkert dyrt.. :hmm: Har sikkert ikke noen hull, kanskje noen påbegynnede, men merker ikke ising eller noe. Blitt flinkerer med tanntråd også for å opprettholde, og for at det ikke skal bli værre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hos tannlegen 1 gang i året, har aldri hatt hull, og aldri fått påpakk om mer enn en gang om dagen

Det er jo veldig heldig :)

Har ikke vært hos tannlegen på flere år jeg.. :icon_redface: Men SKAL få somlet meg til å bestille time om ikke så lenge.. D blir sikkert dyrt.. :hmm: Har sikkert ikke noen hull, kanskje noen påbegynnede, men merker ikke ising eller noe. Blitt flinkerer med tanntråd også for å opprettholde, og for at det ikke skal bli værre..

Synd å utsette det, vi har jo bare et sett voksentenner ;) Men spørsmålet var egentlig bare fordi jeg ble litt sjokkert over hvor mange som bare pusser tennene en gang om dagen. Tenker da også på ånde og slikt.

Det anbefales jo å dra til tannlege en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjing: Hver dag og håret annen hver dag

Kremer: hæ hva er det?tja kroppen får vel litt fuktighet 1 gang i mnd eller noe og ansiktet 2 hver dag hvis jeg husker det,men renser det hver dag etter jobb pga mye fett på jobben.

Sminke: ingenting skal jeg på fest eller utstilling kommer sminka på.

Pusser Tenner: morgen og kveld

Barbering: tja nå er jo jeg singel så nå i vinter har jeg ikke vært så nøye,men det skal ikke gro skog heller da og sommeren er jeg døds nøye da er det med en gang jeg aner noen få hår.

Øyebryn: jeg kutter de med en kam med kniv når jeg husker det

Tja skulle kanskje vært født gutt jeg :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn vedr tannleger og tannpuss så har jeg snakket med en tannlege som sa at det var ikke viktig for helsen til tennene sin del å pusse dem om morgenen. Det var derimot viktig å pusse dem om kvelden før man legger seg :) Alikevell så kunne jeg aldri tenkt meg å hoppe over tannpussen om morgenen... usj, morgenånde :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Extra tyggegummi sier jeg bare! :innocent: Haha :D

Nei, fy flate. Skjerpings! Jeg synes nesten tyggis i forsøket på å dekke over pelstenner og ånde som lukter som om noe har daua inni kjeften er verre enn ingen tyggis.

Hva skjer med manglende tannpuss her a? Hvor ofte er folk hos tannlegen egentlig? Og hva får man av beskjed der?

Takk! :aww:

Er hos tannlegen 1 gang i året, har aldri hatt hull, og aldri fått påpakk om mer enn en gang om dagen

Man trenger ikke pusse mer enn en gang om dagen, men med tanke på hvor ekstremt grusomt det er å kjøre kollektivt om morran mens folk puster ut sine egne stanker uten tanke på stakkars, arme sjeler som er litt sensitive på kroppslukter, så bør man om ikke av hensyn til seg sjøl, i alle fall av hensyn til omgivelsene, gidde å pusse tenna om morran, altså!

Sånn vedr tannleger og tannpuss så har jeg snakket med en tannlege som sa at det var ikke viktig for helsen til tennene sin del å pusse dem om morgenen. Det var derimot viktig å pusse dem om kvelden før man legger seg :) Alikevell så kunne jeg aldri tenkt meg å hoppe over tannpussen om morgenen... usj, morgenånde :x

My point exactely...

Når jeg får tenkt meg om, så er det kanskje ikke så merkelig med all denne grusomme ånden på trikken om morran, med tanke på at så mange på et lite forum som hundesonen unnlater å pusse tenna om morran. Skjønner jo at det må være representativt for resten av befolkninga også. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannpuss: Morgen og kveld (med unntak)

Ansiktskrem: Morgen og kveld og etter dusj

Bodylotion: Etter dusj

Sminke: Når jeg skal utenfor døra :P Men passer på å rense huden hver kveld ved bruk av sminke.

Napping av bryn: Når det trengs :lol:

Shaving: Armhulene tar jeg når jeg dusjer, andre steder shaver jeg vel ca en gang i uka i vinterhalvåret :lol: Men oftere om sommeren.

Dusjing: Litt ettersom. Hver dag-annenhver dag. Håret vasker jeg annenhver dag.

Jeg ser ikke på meg som en guttejente, ei heller jentejente (det går heller på dager).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...