Gå til innhold
Hundesonen.no

Stor operasjon i morgen!

Recommended Posts

Heisann!

Skrevet ett par innlegg her før, men tenkte å oppdatere.

Idag skulle hunden min luftes, og slapp han ut som vanlig. Han sprang litt rundt, og plutselig benner han å løper og hopper mot døra. Jeg prøvde å stoppe han, men det hjalp ikke.

Etter dette så jeg han dette ned mot bakken, der han hylte å skrek. Jeg fikk jo selvfølgelig panikk og tok han med inn, og det var der jeg så det. Helt knekt av bein..

Satt i 1-2 timer å prøvde å finne dyrlege. Tilslutt fant vi en i elverum og reiste bort med en gang. Der ble han lagt til narkose, og ble tatt røntgen av. Det var ett kraftig brudd, så han må opereres. Dette skjer i morgen.

Der tabbet jeg meg ut. Jeg har ikke fått forsikret han, og fikk en skikkelig lærepenge. 5000,- hos vet i dag, og blir en rundt 20 tusen i morgen.

Fikk tilbud om å avlive han, men stakkaren er ikke mer enn 5 mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at han knakk beinet har jeg ikke aning på hvordan han klarte selv. Men som dyrlegen sa. Han kan hoppe fra sofaen og sånne ting, men plutselig en dag så skjer d bare. Det var ganske vanlig hos mynder sa han, ettersom beina var så tynne.

Hvordan tiden etter operasjonen blir, vet jeg ikke enda, men som sakt. Jeg tok på meg ansvaret med han, og selv så skal jeg klare å ta vare på han etter dette, uansett hvor tungt det vil bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro 7 i dag, og kom hjem nå. Det var 20 tusen rett av lomma, men det var verdt d. Nå ligger stakkersen i buret. Han sikler og han gjør på seg.

De har satt på rør utenfor, og stålpinner inni. Den ene knakk, men det hadde ingen betydning sa han. Nå får vi bare håpe på at alt gror som normalt. Det var ihvertfall en fordel at han var så ung ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjenner at gamle minner blir vekt opp nå, stakkars valp :hmm: Sheltien min knakk også beinet når han var rundt fem måneder. Det var et lite h******, men foten ble heldigvis helt bra igjen. Du kan lese den gamle tråden min her; http://hundesonen.no/forum/topic/53323-valpen-min-brakk-bakbeinet/. Tror du finner mye tips der.

Kan bare ønske dere lykke til, håper benet gror fint. Var det forresten et for- eller bakbein? Uansett, jeg råder deg til å kjøpe masse tyggebein og snacks, det var til stoor hjelp her i allefall! Selv om han ble litt lubben, hihi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var venstre forbein. Det var en søndags morgen, og jeg ringte til en, så sier det . uten våre åpningstider: ring: bla bla bla.. så ringte vi det, så kom vi til mobilsvar. så etter å ha prøvd å ringt 40 nr så var det ett treff som var vellykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var elverum dyrehospital som tok han i mot og stabiliserte det, men de tok ikke sånne operasjoner på italienske mynder, og han sa han anbefalte en av de to store vetrinærene i oslo. oslo dyreklinikk eller oslo vetrinærhøyskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi hos vetrinæren og byttet bandasje i går. Han har drivi å biti på bandasjen, noe jeg ikke forsto hvorfor før jeg så såret! Det hadde ikke blitt vasket etter operasjonen. Isåfall om de har gjort det, så var det ikke bra nok. Var fullt av tørka blod.

Men, de var veldig fornøyde i hvordan beinet så ut. Det hadde begynt å grodd , og beinet så veldig rett ut! :)

Tok et bilde i går, som jeg kommer til å legge ut senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et operasjonssår vil ofte blø og væske litt.

Det har ikke med at de ikke har vasket såret å gjøre.

Selv om man syr osv, vil det ikke lukke seg helt med en gang.

Det er ikke som å lime igjen en konvolutt akkurat!

Sår som gror, vil også klø en del og en bandasje er veldig fristende å gnage på når man kjeder seg og ikke får lov til å gjøre alt man har lyst til... og så er den ny, lukter rart osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...