Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger litt råd og hjelp her jeg..

Enits

Recommended Posts

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Jeg endret bilde, ja du kan spenne henne foran den. Er utrolig gøy, anbefales virkelig! Så god måte å få ut energien på.

kickbike_dogs_uk_6.jpg

Så kjempe kult ut!! *vente på at nala blir 2 år!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så jo dødskult ut. Hvor hårete terreng takler sparkesykkelen?

Veldig hårete(? :whistle: ). Jeg kjører på skogstier, over røtter og sten, samt grusveier og skogsveier. Det er ikke så høy bakkeklarering på den da, så man må være litt obs på større røtter og sten, men den er knall offroad altså. Kjørt ned et høstet jorde på den og. Har veldig bra dempegafler, som man kan koble ut og om man vil.

Ja legg av penger med en gang Enits :) Ligger på 3700, verdt hver krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Enits syntes den største forskjellen mellom deg og Gracie er penger og selv om man ikke vil innrømme det så er dem en viktig del av livet.

Men det er jo billige ting som kan gjøre at du holder deg mer oppe som ikke koster skjorta. Altså de fleste hundeklubbene har treff en gang i uka og de fleste av dem så blir det drukket mest kaffe og pratet der. Altså man får alt fra det sosiale til den treningen man orker. Hundeklubbene har forskjellige årskontigenter og den utgiften blir fra 340 i året. Hva din klubb har som kontigent vet jeg ikke.

Det å sette opp timeplan og bruke den er også noe som kan fungere og høres fornuftig ut.

Sett deg også ned og finn ut av hva hunden trenger. Kan du gi alt når du er på det dårligste? Hvis ikke så må du ha en plan for hvordan du løser det du ikke kan gi når du er på det dårligste. Regner med at du kan være nede over lengere tid. Altså for eks hvis du ikke klarer en god tur med hunden snakk med noen om dem kan ta over da. Gjerne sett deg mål for dagen sammen med hunden, målene bør vøre såpas store at du strekker deg bittelitt men ikke for store for dem må lykkes.

Kickbike er sparkesykke med feste til hund kjempegøy men den koster ca 4000 og oppover. Har du sykkel så kan du kjøpe en springer og feste hunden på den.Den koster ca 550. Til de begge så trenger hunden en god trekksele. Du kan begynne med trekk san rundt et års alderen. Men så kommer det ann på om hunden din vil trekker, det er ikke alle som vil det,

Så san først og fremst ville jeg brukt det belte du ahr kjøpt og gjerne sammen med en sele på hunden og gått tur. det er også en utrolig god mosjon for hunden å svømme så liker du å bade så blir det noe du bør prøve å få til i løpet av sommeren men ikke tving hunden, det er ikke alle hunder som syntes det er noe vits i å bade ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg håper jeg får se deg på sparkesykkel bak et shibaspann, Sandra.

Lett! :whistle: Det blir Aiko på bagasjebrettet, Imouto i front, hennes russiske kjærste, sønnen og dattera deres bak. Må jo ha såpass å skilte med skal vi holde følge med Nala og Enits! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett! :blink: Det blir Aiko på bagasjebrettet, Imouto i front, hennes russiske kjærste, sønnen og dattera deres bak. Må jo ha såpass å skilte med skal vi holde følge med Nala og Enits! :)

Det hadde vært dritkult :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enits syntes den største forskjellen mellom deg og Gracie er penger og selv om man ikke vil innrømme det så er dem en viktig del av livet.

Men det er jo billige ting som kan gjøre at du holder deg mer oppe som ikke koster skjorta. Altså de fleste hundeklubbene har treff en gang i uka og de fleste av dem så blir det drukket mest kaffe og pratet der. Altså man får alt fra det sosiale til den treningen man orker. Hundeklubbene har forskjellige årskontigenter og den utgiften blir fra 340 i året. Hva din klubb har som kontigent vet jeg ikke.

Det å sette opp timeplan og bruke den er også noe som kan fungere og høres fornuftig ut.

Sett deg også ned og finn ut av hva hunden trenger. Kan du gi alt når du er på det dårligste? Hvis ikke så må du ha en plan for hvordan du løser det du ikke kan gi når du er på det dårligste. Regner med at du kan være nede over lengere tid. Altså for eks hvis du ikke klarer en god tur med hunden snakk med noen om dem kan ta over da. Gjerne sett deg mål for dagen sammen med hunden, målene bør vøre såpas store at du strekker deg bittelitt men ikke for store for dem må lykkes.

Kickbike er sparkesykke med feste til hund kjempegøy men den koster ca 4000 og oppover. Har du sykkel så kan du kjøpe en springer og feste hunden på den.Den koster ca 550. Til de begge så trenger hunden en god trekksele. Du kan begynne med trekk san rundt et års alderen. Men så kommer det ann på om hunden din vil trekker, det er ikke alle som vil det,

Så san først og fremst ville jeg brukt det belte du ahr kjøpt og gjerne sammen med en sele på hunden og gått tur. det er også en utrolig god mosjon for hunden å svømme så liker du å bade så blir det noe du bør prøve å få til i løpet av sommeren men ikke tving hunden, det er ikke alle hunder som syntes det er noe vits i å bade ute.

Oi, denne så jeg ikke før nå. Beklager.

Ja, penger er et stort hinder for meg. Men håper fortsatt på at advokaten vil få gjennom ung ufør, da får jeg forhåpentligvis litt til i mnd.

Jeg er medlem i hundeklubber. både NRK bergen, og nordhordland hundeklubb, men når jeg meldte meg inn dit hadde jeg bil. Det har jeg ikke lenger. Og jeg har store problemer med å ta buss, og å ta buss over 1 time hver vei blir for mye for meg. Men jeg skal selvfølgelig prøve å få det til, men i dårlige perioder kan det bli vanskelig.

Jeg har ingen som kan ta henne for meg når jeg er langt nede, så det er dessverre ingen form for avlastning å hente der. Men skal skaffe meg et skikkelig sånn langlinegreie å ha i hagen, så kan hun være der når jeg er langt nede og det blir mindre tur, så kanskje hun får løpt litt fra seg der.

Jeg sliter mye med angst, så det å sette seg på en sykkel med henne i springer tør jeg faktisk ikke. Er livredd for å falle, men sykkel har jeg :P

Jeg vet ikke om hun vil være en hund som liker å svømme, men det skal vi finne ut til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Oi, denne så jeg ikke før nå. Beklager.

Ja, penger er et stort hinder for meg. Men håper fortsatt på at advokaten vil få gjennom ung ufør, da får jeg forhåpentligvis litt til i mnd.

Krysser finger for at det går i orden for deg.

Jeg er medlem i hundeklubber. både NRK bergen, og nordhordland hundeklubb, men når jeg meldte meg inn dit hadde jeg bil. Det har jeg ikke lenger. Og jeg har store problemer med å ta buss, og å ta buss over 1 time hver vei blir for mye for meg. Men jeg skal selvfølgelig prøve å få det til, men i dårlige perioder kan det bli vanskelig.

Ta bussen på hundeklubben når du har gode tider og klarer. Også må du sjekke at bussen tilatter at du tar med hund.

Jeg har ingen som kan ta henne for meg når jeg er langt nede, så det er dessverre ingen form for avlastning å hente der. Men skal skaffe meg et skikkelig sånn langlinegreie å ha i hagen, så kan hun være der når jeg er langt nede og det blir mindre tur, så kanskje hun får løpt litt fra seg der.

Løpestreng som går fra vegg til tre eller lignende er fin ting. Mine faktisk liker å være ute og følge med men det er individuelt.

Jeg sliter mye med angst, så det å sette seg på en sykkel med henne i springer tør jeg faktisk ikke. Er livredd for å falle, men sykkel har jeg :P

hehe jeg har sliti med angst og hadde mer penge en deg så jeg gikk henn og kjøpte meg sykkel med 24 gir på de første turene så turde jeg ikke å gire men for meg så gikk det over san etter hvert

Jeg vet ikke om hun vil være en hund som liker å svømme, men det skal vi finne ut til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en splitter ny 24girs sykkel med skivebremser og det hele.. sånn hybridsak for både terreng og bysykling.. brukt et fåtallsganger.. Så jeg må jo prøve meg på det.. :) hehe

Jeg har tatt buss med hun siden jeg fikk henne, må betale for henne noen ganger, andre ganger ikke. Så det er litt til og fra.

Jeg skal hvertfall gjøre mitt beste =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når det våres så kan du jo sykle med henne løs? Ikke for fort/lenge, men slik at hun får løpt av seg litt.

Spørs hvor jeg kan sykle. Hun stikker innimellom, og kommer det en hund så har jeg ikke sjans til å stoppe henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sykkel tror jeg tåler alt! Og Enits: jeg syns du var sterk som startet tråden, og sterk som holder troen på at du får det til. Og når du er så sterk, så tror jeg jaggu du fikser biffen med en skarve valp også :)

du kan bruke sånn:

16091_368ba966.jpg

(det heter en springer) når du sykler med nala (inkl sånn enkel sykkelsele som du greit får til 200 kr - eller bruk den trekksela du har), så velter ikke sykkelen om hun trekker til rare kanter :P

En slik sparkesykkel ønsker jeg meg også, aller mest trehjuling som ikke velter for et godt (evt vondt ord), og sparer jeg fortsatt til. Fy fader så gøy det hadde vært :P Kanskje vi kunne startet vårt eget sonenløp, som gikk hver høst... *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan bruke sånn:

16091_368ba966.jpg

(det heter en springer) når du sykler med nala (inkl sånn enkel sykkelsele som du greit får til 200 kr - eller bruk den trekksela du har), så velter ikke sykkelen om hun trekker til rare kanter :)

Det er ikke bare bare med Springer altså, og sterk hund. Jeg regner med at Nala blir sterkere enn Chico her, og selv han kan lage mye krøll.

Jeg har vært på legevakten to ganger med sykkelskade i den sammenheng for å sy, og generelt skrubba meg, samt fått noen smekk av springeren, når nødmekanismen ryker når Chiksen skal bærsje!

Bare så det er sagt altså :P Og om underlaget er mykt/løst nok, så er det godt mulig å dra sykkelen ut av posisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Det er ikke vanskelig å sykle med hund hvis man følger et par enkle regler:

1. Bruk hjelm, det er bedre å se teit ut, enn å bli teit.

2. Styr hundens hode, dvs at man bruker enten en haltigrime og bånd som man holder i hånden mens man sykler, eller om man har en hund som er lydig/kontrollerbar kan man bruke halsbånd.

3. Hunden skal bruke kroppen sin, så fest hunden i sykkelen med en sele og springer/sykkelstang.

4. Ikke sykle fortere enn at du har kontroll, bremser kan skiftes ut når de blir slitt.

5. Ikke sykle mer på asfalt enn nødvendig uten potesokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan ikke begynne å sykle med henne før hun er blitt voksen og ferdig utvokst. Du kan vel begynne så smått på sensommeren-høsten. Fram til da vil hun nok være veldig fornøyd med å få springe løs i skogen hvor hun får brukt seg skikkelig i ulent terreng og ellers noe sammen med andre hunder. Det er også fin trim for dem bare å gå i bånd, enten pent eller i sele foran deg i strikk.

Noe som er veldig enkelt hodetrimmessig er å slenge ut noen godbiter på bakken eller i huset slik at hun må snuse det frem. Veldig grei aktivitet på dager hvor man ikke rekker å gjøre så mye annet. Eller du kan fylle en kong med godbiter som hun må jobbe for å få ut. Til våren kan du lære henne å gå spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...