Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor får man tak i rått?

Justisia

Recommended Posts

Dere som forer rått, hvor får dere tak i diverse? Og til hvilke priser? Er det noen steder i Oslo/Akershus/Østfold hvor man får tak i innmat av ulike slag f.eks? Vi har et sted her hvor man kan være heldig å få kjøpt svineabber (20 kr kg) og så kan man om man har flaks få kalkunvinger, men da til 30,./kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk masse billiggreier hos Fatland på Furuset (struper, rykende ferk (varm) vom osv). Da jeg var liten kalte jeg områdene rundt der for "slakterbyen", for det er en god del store slaktere der - eller i hvert fall, så var det. :)

Det heter "kjøttbyen" den dag i dag...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også gjøre kupp i dagligvaren, som billige kyllingvinger (rundt 20.- kg hos Rimi), ribbe før jul (19,90 kg hos Kiwi) kalkun før jul (22,50 kg hos Joker) lammelår (59,90 kg på Ultra, der skar jeg av ca 60% av kjøttet til meg selv) i sept, samt fårikålkjøtt (16,90 hos Kiwi) også på høsten. Ellers kaster jeg meg over det det måtte være, nettopp var det svinekoteletter til 25,- kg hos Rimi, da skal jeg av ca halvparten av koteletten til meg selv, resten til bikkja. Jeg kjøper det jeg har råd/plass til i fryseren. For de som kan harryhandle lønnes det spes å kjøpe lever/hjerter/nyrer, samt oksehaler i Sverige

Om man kjenner jaktfolk kan man få ben og innvoller/strupe/luftrør der. Er det folk med geit i nærheten? Rundt nyåret avlives en mengde kje for at geita skal kunne melkes, du får de som regel gratis om du spør pent.

Ellers er V&H sine produkter basisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, da skal jeg kontakte de på Furuset.

Tulip: Jeg hamstret ribbe og kalkun, den var nede i 16,-/kg her en periode. Jeg tok filetene og bikkjene resten. Men, nå er det bare en kalkun igjen i fryseren og ingen ribbe. Fikk kjøpt noen billige oksehaler da Meny her borte skulle stenge for en periode. Ellers handler jeg etter penger og plass i fryseren som du gjør :-)

Har også et parti med råmat fra Sverige som fungerer bra på bikkjene her, så jeg tenkte ta med meg mer neste gang jeg er over grensa. Da skal jeg også titte ekstra nøye etter rå haler, har ikke funnet det på en stund der, men kanskje jeg bør spørre i kjøttdisken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Sverige lønnes det å spørre, spes om man er i de største harryområdene :) Ei venninna fikk tak i sinnsykt schvære feite oksehaler til 29,- kg i høst, hun kjøpte alt de hadde, 10 kg :) Et stykke var et helt måltid for en GD :lol: Glemte å føre på at rå griselabber ofte er å få tak i i Sverige også, i Norge er de oftest røkt/saltet.

Jeg hadde råflaks og fikk nettopp utallige kg med ribbein/ryggrad/brystbein av okse gratis, det var skikkelig nødslakt i et fjøs der mamma bor, og hun var på pletten og fikk hentet ut hundemat til meg :D Jeg gir veldig lite fisk, bortsett fra tørrfisk. Men selolja er framme titt og tett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...