Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrehagen på Rena: Besøk av Bella og Kaos

Raksha

Recommended Posts

Skrevet

Yep! I dag kom Bella og Kaos på beøsk her. Endelig husket jeg å ta med kameraet ut, så da mått man jo forevige møtet.

Gutta varmer opp før de får hilse på Bella, kelpiemix:

5476535977_a3802b3e91.jpg

Jodlern har meeeget nøye inspeksjon av damen, og hun får klar beskjed om å oppføre seg behersket:

5477137272_1721294cff.jpg

Lukisen betrakter besøket på avstand.

5477137434_dac762aa3d.jpg

Plutselig kom det en valp?

5476536395_41a2ab0a4b.jpg

Alt går innmari fort med den valpen:

5477137810_c81c15ce9d_z.jpg

"Øh - hvor ble den av?"

5476536757_dd5d492bfe_z.jpg

Incomming!

5476536939_512984cc29.jpg

Hun er skjønn!

5476537083_a376ea1b28_z.jpg

Betrakter Snusern:

5477138442_85036508de.jpg

Noen som ser kelpien i Bella? :lol:

5477138608_90c67826fc_z.jpg

Viktig å snakke om ting:

5477138876_72667aafb8.jpg

Jada, hun er heeeeelt riktig skrudd sammen:

5476537871_258111497c.jpg

Må vise frem den flotte pensjonisten.Nå har han blitt ti år:

5476538075_60aef1ca25_z.jpg

Fjolla og Bølla:

5477139534_39c727e1d2.jpg

"Bjørnen sover, bjørnen sover..."

5477139728_f3a52b2f1a.jpg

"Wrrroæææ!"

5477139886_6fdb3b6f68.jpg

Fine snuppa:

5477140088_81c7e14972.jpg

(fikk ikke til å fjerne den stygge strømtråden)

Soul mates...

5477140252_1517093d55.jpg

"leke mer!"

5476539255_65c539c983.jpg

Men omtrent der var Lupin og Kaos gjennomkalde og klare for å få inn, det var vi eiere også. Så det fikk holde for i dag. :hmm:

Skrevet

Fine bilder, men OMG .... til og med jeg klør i fingrene av pelsen til Kahlo :lol::hmm:

:) Bare å komme og fikse - jeg har rota bort klippemaskina...

Mim: jooo, men maskina rømte i skrekk. :P

Skrevet

Oj shit, var det Kahlo? hahahaha sorry :lol: Veldig veldig søt altså, ikke det, men kjente henne virkelig ikke igjen! Skulle du ikke klippe henne her om dagen? :hmm:

Utrolig fin den mixen!

Skrevet

Så mange fine bilder! Mine bilder med snø blir alltid enten blå eller grå :hmm:

Så ut som er koselig treff :lol:

Skrevet

Fine bilder :hmm:

Vet du hvor den kelpieblandingen er fra? Ligner utrolig mye på kjæresten min sin kelpieblanding :lol:

Skrevet

Takk for skryt av gjengen. :hmm:

Sham: Vet ikke, hun ble omplassert så er ei jeg kjenner som har overtatt henne. Hun er vel 5-6 mnd gammel nå.

Skrevet

Takk for skryt av gjengen. :hmm:

Sham: Vet ikke, hun ble omplassert så er ei jeg kjenner som har overtatt henne. Hun er vel 5-6 mnd gammel nå.

Åja, ja da er det ikke søstera iallefall :lol:

Skrevet

nudelig som alltid! :hmm:

hvordan får du SÅ klare bilder av sort hund i snø???

Takk. :)

Bra kamera og rawformat og redigering. :lol: Kameraet gjør mesteparten av jobben da, så blir bare finpuss i PS etterpå.

Hvem er denne mixen? Finnes sikkert ørten kelpie mixer (men hvilke raser er kelpie? kun australsk eller?)

Naboen har nemlig en kelpie/BC mix :P

Jeg vet ikke noe mer, antar det er workingkelpie og ikke australsk, og det ble vel sagt at det var lundehund i henne, men ingen som ser noe til lundehunden, så ikke godt å vite hva hun er, og hvor mye. Men kelpien er tydelig i både utseende og oppførsel.

Skrevet

Jeg vet ikke noe mer, antar det er workingkelpie og ikke australsk, og det ble vel sagt at det var lundehund i henne, men ingen som ser noe til lundehunden, så ikke godt å vite hva hun er, og hvor mye. Men kelpien er tydelig i både utseende og oppførsel.

Har vel inntrkk av at working ikke er så vanlig, da det ikke er godkjent rase i Norge? (føler meg på ukjent grunn nå).

Men dødskul var den uansett!

Skrevet

Kelpiedetaljene tror jeg at jeg skal overlate til de som kan det, men troooodde WK var godkjent? Aner ikke, men ja - hun er råkul. Også har hun så fine farger. :hmm:

Skrevet

Hjeeelp! Caroline, her trengs det litt opprydding :hmm:

Fineste snusern det. Synes de er flotte alle sammen jeg. Selv om jeg er veldig svak for både Kahlo og lille lukis. Han har så utrolig vakre farger.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...