Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan ta skrytebilde med sløyfer?


Anette

Recommended Posts

Skrevet

Jeg tar også som regel alle oppstillingsbilder alene. Som regel er de jo noen måneder gamle før kommandoen sitter helt, men jeg er avhengig av at de kan stå sånn, for jeg har ikke så ofte hjelp til å ta bilder. For å få oppmerksomheten deres rett vei kaster jeg en stein, kvist, snøklump e.l. så de ser den veien jeg kaster. Tar jeg portrett/gruppebilder lager jeg alskens rare lyder for å få ørene toppet.

Eksempel på oppstilt bilde:

167717_10150399918145641_732375640_16908822_669966_n.jpg

Arrangert bilde på tur:

5260_237140175640_732375640_7645732_2912768_n.jpg

Og gruppebilde. Alt går an :ahappy:

n732375640_5719298_8726.jpg

Skrevet

Det går ofte lettere å få henne i ro når man er 2.

Og angående bedre bilder, det er helt ok, jeg bruker kompaktkamera her, som jeg ikke får noe gode bilder med. Har speilrefleks men Sambo har det i Trondheim for tia. Og nei, jeg tar deg ikke som frekk, for jeg vet det er crap bilder og crap av meg og prøve å få hun i ro mens jeg hopper unna og ta bilder :P (får kanskje dra frem stativet og sette på kamera på også)

Dette kan jeg faktisk lite om men jeg skal ordne fiskesnøre, også se om jeg får ordnet et bord med duk på innat veggen, så blir det en jevn flate.

Ha sløyfene på Amiga har jeg egentlig ikke hatt lyst til uansett :P

Takk for tips og input,tenker jeg skal høre om Belgerpia kan ta noen bilder av Amiga i helga, så kan jeg dra med meg noen tips :ahappy:

Det er mye du kan gjøre med et kompaktkamera om du lærer deg manuelle instillinger, for ordnet med forholdene rundt og litt Photoshopping. Selv om det ofte hjelper med å ha godt utstyr også. Og oppstillingsbilder alene er lettere etter hvert når både du og hunden din har taket på dette. Men trening, trening og trening gjelder dere begge. Jo mer du trener på å ta bilder, jo bedre blir du også. ;)

Skrevet

Caroline, står Spes fint her? :ahappy: Jeg måtte jo prøve på noen oppstillingsbilder!

343.JPG

347.JPG

Synes hun ser så høy ut forran, eller skal det være sånn?

Skrevet

Jeg tenker umiddelbart at hun burde vært strekt litt mer, for å ikke få så fallende kryss (er det det det heter...? går det an å skrive tre det etter hverandre? :ahappy: )

Nydelig tispe.

Skrevet

Ja, der står hun veldig fint :ahappy: Hun kan jo det der, hehe... Hun har veldig lang hals, er nok derfor det ser sånn ut.

Edit: Lola, hun skal ikke strekkes mer. Her står hasene 90 grader mot underlaget, som er helt korrekt. Sheltien skal ha avrundet kryss.

Skrevet

*fnis* ja tydeligvis, klarte det jo fint!

Caroline, ah skjønner, burde jo egentlig ikke uttale meg heller, jeg bruker jo dalmatineroppstilling som mal for alle raser :ahappy:

Skrevet

Ja, der står hun veldig fint ;) Hun kan jo det der, hehe... Hun har veldig lang hals, er nok derfor det ser sånn ut.

Edit: Lola, hun skal ikke strekkes mer. Her står hasene 90 grader mot underlaget, som er helt korrekt. Sheltien skal ha avrundet kryss.

Ja, hun sto fint, spessielt når hun så kaninene framfor henne :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...