Gå til innhold
Hundesonen.no

Freia påskeegg i butikkene


Mirai

Recommended Posts

Joa, men er det ikke litt kjekt å gi kroppen en middag den trives med på innsiden da, istedet for kun sukker og fett? :cheer: Samt energien du får fra dem er jo noe helt annet enn fra en god middag.

Hvert år lages det en tråd her om disse eggene og hvor vanvittig gode de er (noe jeg er helt enig i, hehe). Så istedet for at alle sitter og fråtser i en pakke hver dag, hvorfor ikke tenke litt på innholdet og kanskje ikke spise hele pakken på en dag?

Mener ikke at man aldri skal spise godteri osv, men jeg tror mange ikke tenker over hva de putter i seg eller at det over tid kan ha en effekt på vekta, for der og da virker det ikke som mye.

Med andre ord så starter du tråd om Freia påskeegg i butikkene for å komme med velvillige kostholdsråd. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Joa, men er det ikke litt kjekt å gi kroppen en middag den trives med på innsiden da, istedet for kun sukker og fett? :ahappy: Samt energien du får fra dem er jo noe helt annet enn fra en god middag.

Hvert år lages det en tråd her om disse eggene og hvor vanvittig gode de er (noe jeg er helt enig i, hehe). Så istedet for at alle sitter og fråtser i en pakke hver dag, hvorfor ikke tenke litt på innholdet og kanskje ikke spise hele pakken på en dag?

Mener ikke at man aldri skal spise godteri osv, men jeg tror mange ikke tenker over hva de putter i seg eller at det over tid kan ha en effekt på vekta, for der og da virker det ikke som mye.

Eller du er som meg, kan spise hva enn du vil uten å legge på deg :cheer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord så starter du tråd om Freia påskeegg i butikkene for å komme med velvillige kostholdsråd. :cheer:

Ja, forsåvidt :heart: Vi har jo hatt flere tråder her hvor folk gjerne vil bli sunne osv. En tankevekker skader ikke. Tenkte jeg skulle være tidligere ute enn den tråden som kun hyller eggene :ahappy:

Så på "Slankekrigen" her om dagen og da ble det vist hvor mange kalorier som var i en håndfull forskjellige desserter. Jeg ble overrasket over at det var SÅ mye i en dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er stykkprisen for et sånt egg da? Tipper jeg sprenger godisbudskjettet mitt om jeg skal kjøpe sånne, så i år tror jeg at jeg skal være sterk og ikke spise :ahappy:

koster nesten en 50lapp for alle 4 så, over 10kr for ett... :cheer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av det kvalmeste som er i butikken altså... :)

se ned

Du er mann, du er fratatt din stemme i saken :P

Helt enig med Anette, ja :cheer: Mannfolk har ikke peiling :heart:

Gubben sitter og grøsser når jeg spiser sånne egg :lol: Greit nok, mer på meg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, påskeegg! Jeg gir en lang bæsj i hvor mange kalorier det er i sånne, jeg er heldigvis og takk og lov velsignet med en kropp som ikke legger fort på seg, den forbrenner mye. Flinke kroppen det! Så her er det kun budsjettet som stopper meg, og at jeg rett og slett ikke orker mer enn max 3 i slengen. :cheer:

Nå spiser jeg også veldig sjelden sjokolade ellers i året, så jeg syns jeg kan unne meg dette. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er mann, du er fratatt din stemme i saken :)

se ned

Helt enig med Anette, ja :cheer: Mannfolk har ikke peiling :heart:

Gubben sitter og grøsser når jeg spiser sånne egg :lol: Greit nok, mer på meg :ahappy:

Jeg er sonis! Jeg påberoper meg å mene noe om ekle sjokoladeegg også!! For det så tenk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster nesten en 50lapp for alle 4 så, over 10kr for ett... :lol:

:P

Feil.

36,- koster ei pakke på kiwi :)

Ok, litt hyggeligere pris det da.

Ja, og på rema kostet de 34 så jeg.

Men fremdeles dyrt...

Jeg betalte 46kr!

yaiks!

Nei, tror jeg får nøye meg med å mimre om egg i år. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, supergode sukkerbomber, det skal være sikkert! Men jeg synes heller man skal kose seg skikkelig med de eggene man spiser, i stedenfor å tenke på alle kaloriene som inntar kroppen! :lol::P

Har ikke kjøpt noen ennå.. Men tenkte jeg hvertfall skulle kjøpe en pakke, sånn at jeg har til påskeferien, hihi :lol: Må vel snart kjøpe den, for gudene vet hvor kort tid det tar før de blir utsolgt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg synes heller man skal kose seg skikkelig med de eggene man spiser, i stedenfor å tenke på alle kaloriene som inntar kroppen!

Med tanke på at fler og fler mennesker i denne verden faller i kategorien sykelig overvekt, så er det tydelig at mange bør tenke på alle kaloriene i stede for å bare kose seg med slike ting...

Edit: En pakke av disse kvalme eggene er lik ca en time med hard Aerobics. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at fler og fler mennesker i denne verden faller i kategorien sykelig overvekt, så er det tydelig at mange bør tenke på alle kaloriene i stede for å bare kose seg med slike ting...

Sant nok. Men vi som har hund, iallefall her på sonen, er jo stort sett ute og trimmer bort det vi spiser, vel?

Iallefall jeg, og som sagt er jeg priviligert med en kropp som forbrenner alt jeg spiser rimelig fort(nesten for fort av og til, merker av og til kort tid etter jeg har spist at jeg blir veldig varm, forbrenner mens jeg sitter stille tilogmed..), så jeg koser meg faktisk med de eggene jeg spiser, og jeg synes folk generelt skal få lov til å bestemme selv uten at andre skal klage på hvordan de legger opp sitt kosthold. Såklart, spør man om hjelp til å rette opp kostholdet sitt, kan man få råd, men når vi her på Sonen velger å kjøpe påskeegg for å kose oss, så får vi da jaggu få lov til det. :P

Jeg har tilogmed sluttet å drikke cola og kjøper Cevita appelsinjuice i stedet, noe som er svindyrt, men godt og sunt, så jeg kan faktisk unne meg disse påskeeggene en gang/periode i året.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heste- og hundefolk har ikke utmerket seg som noen gruppe hvor det er fravær av overvekt :lol: Er vel å stikke hodet i et vepsebol, men. At man har hund er hvertfall ikke noen som helst slags indikasjon på at man er i god form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...