Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye regler for rekruttlaget til NBF


ann.myaussies

Recommended Posts

NBF har kommet med nye regler for rekruttlaget for 2011,

nå må man ha startet i klasse C for å få lov å delta.

NBF

Litt skuffet, da blir det ikke rekruttlag på oss i år i alle fall.... :aww:

Samme her, jeg håpet å bli med og starte. Men da røyk den planen litt :)

Blir jo mer som et høyere rekruttlag da, ikke for å rekruttere flere til sporten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, dette var jo litt merkelig. Tidligere har det jo vært en begrensning at man har startet i høyere klasse med hund, mens nå blir det en forutsetning. Veldig dumt for rekrutteringen egentlig, siden de som allerede har startet i C jo er godt i gang og ikke trenger å "rekrutteres" liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NBF argumenterer for at de nå går tilbake til sin opprinnelige målsetning med rekruttlaget, nemlig å drive ekvipasjer fram mot NM. I og for seg en forståelig og god målsetning, men det utelater jo alle oss som faktisk har rekruttlaget som et gulerot for å ha et bedre apparat mens vi trener bruks, men som av ulike årsaker (som feks at man har ei snål trollbolle, og ikke en malle :aww: ) innser at man neppe kommer til å nå høyere enn opprykk til klasse C.

Jeg skulle gjerne sett styrenotatene bak dette vedtaket, for å si det sånn. Er det ikke mer fornuftig at man målsetter å rekruttere flere til sporten, og ut fra det ha en større bredde, enn å nisje inn deltakerne til dem som allerede er godt i gang, som Siri sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Jeg har vært på rekruttlag jeg, og har fortsatt ikke starta i bruks, og derfor heller ikke kommet opp i klassene. Av de to rekruttlagene jeg veit om, så er det vel tre ekvipasjer (av ti) som faktisk har starta og fått noen opprykk, så jeg kan vel til dels forstå bakgrunnen for avgjørelsen - om de må ha starta i C så har de i det minste interesse for å konkurrere i bruks, og kan få litt drahjelp der det begynner å bli vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kunne jo satt krav om å ha startet i D, slik at ekvipasjen har testet ut sporten nok til å vite at dette er noe de vil satse på, men at de trenger hjelp for å komme videre.

Jeg også har tenkt at dette kunne vært interessant å være med på, for å lære mer, komme inn i miljøet og få drahjelp. Men jeg har nada ambisjoner om noe NM ;):aww::lol: Jeg så for meg rekruttlaget som en mulighet for at jeg personlig kunne lære mer, og dermed bli en bedre sportrener for framtidige hunder, og lettere komme i gang med konkurranser på senere hunder. Jeg synes det er leit om dette blir for folk som vil helt til topps - om en fikk hjelp når en er på laveste nivå ville en kanskje lettere komme seg oppover og heve ambisjonsnivået deretter.

Er det bare meg som synes det er rart at den ene samlingen er parallelt med søknadsfristen for å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Jeg har vært på rekruttlag jeg, og har fortsatt ikke starta i bruks, og derfor heller ikke kommet opp i klassene. Av de to rekruttlagene jeg veit om, så er det vel tre ekvipasjer (av ti) som faktisk har starta og fått noen opprykk, så jeg kan vel til dels forstå bakgrunnen for avgjørelsen - om de må ha starta i C så har de i det minste interesse for å konkurrere i bruks, og kan få litt drahjelp der det begynner å bli vanskelig.

Jeg synes det er bra egentlig, for da brukes tiden på folk som oppriktig er interesserte. Det er jo en del flere i de lavere klassene enn i A, så det må jo være en fin måte å få flere opp i klassene på. :lol:

Jeg er enig, og synes det er bra. Det har ikke vært så mange som har startet videre etter rekruttsamlingene slik de har vært, og nå blir det de som faktisk har lyst til å trene og konkurrere som det satses på. Passer egentlig meg supert, for da kan vi kanksje være med i 2012 siden jeg ikke har mulighet i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del så er det dumt siden jeg hadde hatt lyst til å være med iår...

Men ingen krise, kan jo være med neste år :)

Men jeg skjønner jo argumentet om at få av de som har vært med faktisk har startet OG man trenger vel ikke et sånt rekruttlag for å rekruttere folk som blir gåendes i kl D resten av hundelivet. De som vil det, kan heller gå på vanlige kurs. Det arrangeres masse bra rundtomkring.

Så nå tenker jeg og at det er bra! Tenker at om man får til opprykk til C og en start der, så vet man mer om sin egen og hundens kapasitet til å komme seg videre. Det er jo også lettere å lære mer når man vet hva man sliter med :P

Men dere 'derute' som har greid opprykk; hvor høyt ligger den lista egentlig? Jeg ser jo av poengene at det ikke er nødvendig med full pott i alle øvelser akkurat. Og siden rundering teller mer enn spor - er det kanskje en fordel å satse på det? Om bikkja liker det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere 'derute' som har greid opprykk; hvor høyt ligger den lista egentlig? Jeg ser jo av poengene at det ikke er nødvendig med full pott i alle øvelser akkurat. Og siden rundering teller mer enn spor - er det kanskje en fordel å satse på det? Om bikkja liker det altså.

Rundering teller ikke mer enn spor :)

Det er bare det at sporet sin bedømmelse er to delt. Det bedømmes sporoppsøk og selve sporet fra kl.C

Sammenlagt teller det akkurat like mye som rundering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...