Gå til innhold
Hundesonen.no

Svenskehandel- hva er lurt å kjøpe?


Debbie

Recommended Posts

Okei, jeg tenkte først og fremst kjøtt, kylling, kjøttdeig osv. Er det billig??

Er det noe som er lurt å kjøpe til bikkjeskinnet siden jeg råforer?

Er pølser billig?

kylling er ganske billig, fileter får du 1 og 2 kg frossen. Gullfuglen er å anbefale av merke, noen andre er litt vell mye vann i. gullfuglen har masse utvalg av diverse kylling ting. Kjøttdeig får du fersk i pakker som er rimelig.

bacon er kjempebillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha hundemat, så få de til å se etter kyllingvinger, oksehaler og hjerter. Dette er som regel myyye billigere over grensa. Hjertene kan gies som et måltid en gang i uka, eller kokes/tørkes som godbiter, akkurat som lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er mye kontroller på grensa da. Nesten hver gang jeg er over må man kjøre innom tollstasjonen der, og det taes stadig ut biler på stikkprøver der virker det som. Så ikke bestill for mye av de heller. :)

Selv om den svenske krona er styrket, så er det enda penger å spare fordi en del varer er billigere der. Som glutenallergiker så har jeg erfart at det er nesten halve priser der på enkelte varer, i tillegg til et mye større tilbud for folk med matallergi. Særlig matbutikken på Nordby (den som ligger i andre etasje lengst øverst i senteret) har et godt utvalg. I tillegg så har de generelt bedre utvalg der på enkelte ting (men det skal vel egentlig ikke så mye til, vi bor tross alt i Norge...). En del helsekost er også rimeligere, og ting som expot og flåtthalsebånd er også rimeligere (men nå er det jo reseptbelagt i Norge da). Svenskene har litt mer liberale regler ang hva som er på resept, de klarer nemlig å ta vare på seg selv og ikke blir Panodilavhengige bare fordi de kan kjøpe mer enn en pakke. :)

Frossne bær er forøvrig billigere og. Betalte vel litt over 50 SEK for 2.5 kg bær sist jeg var der. Men ellers er det usunne som er billigst der. Kylling synes jeg var veldig mye at man fikk det man betalte for, veldig mye vann på kjøpet og ikke spesielt kvalitet på mye av det. Kjøttdeigen der synes jeg alltid har vært meget uappetittelig, så da ville jeg heller gått for karbonadedeigen som ikke inneholder like mye fett. Anbefaler å styre unna en del av melkeproduktene, brød og potemos, for det smaker bare rart...

Nå er dessverre Sigmaskin nedlagt. :whistle: De hadde masse billig hundegodis, men eieren var så frekk og ble gravid, så nå skulle de heller satse å litt familieliv! De burde heller tenke på oss hundeeiere som vil ha billig hundegodis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer forretsen på en ting.

Vår familie har alltid handlet på maximat på svinesund, i den tro at det er billigere enn matbutikkene på Nordby, og den andre matbutikken spom ligger på svinesund. Noen som har noen erfaringer å dele i forhold til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer forretsen på en ting.

Vår familie har alltid handlet på maximat på svinesund, i den tro at det er billigere enn matbutikkene på Nordby, og den andre matbutikken spom ligger på svinesund. Noen som har noen erfaringer å dele i forhold til dette?

Vi pleier å kjøre bortom gamle handelsstaden fordi brus er ofte 20 kr billigere +- på brettet.

Ofte har vi da handlet på Rema 1000 der. Er vi på nordby senteret så handler vi på Nordby's istedenfor Maxi Mat fordi de har det vi vil ha og rimelige priser.

De har også eurocash på gamle staden. Men ofte kjører vi og kjøper brus og godis i rema 1000 bygget (godisfabrikken er der!) også kjører vi til Nordbys for å spise, handle i dyrebutikken og shoppe mat.

Prismessig har jeg egentlig aldri regnet på det. Generelt er jo alle butikkene billigere, så har ikke finregnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 liter brennevin og to flasker vin, eller fire flasker vin

2 liter øl (5 liter dersom du ikke kjøper annen alkoholholdig drikke)

200 sigaretter eller 250 gram tobakksvarer

10 kilo kjøtt, ost og fôrvarer - men bare fra EØS-land

600 liter drivstoff - i bilens egen tank, samt 10 liter på reservekanne

Verdier på inntil 25.000 kroner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å kjøre bortom gamle handelsstaden fordi brus er ofte 20 kr billigere +- på brettet.

Ofte har vi da handlet på Rema 1000 der. Er vi på nordby senteret så handler vi på Nordby's istedenfor Maxi Mat fordi de har det vi vil ha og rimelige priser.

De har også eurocash på gamle staden. Men ofte kjører vi og kjøper brus og godis i rema 1000 bygget (godisfabrikken er der!) også kjører vi til Nordbys for å spise, handle i dyrebutikken og shoppe mat.

Prismessig har jeg egentlig aldri regnet på det. Generelt er jo alle butikkene billigere, så har ikke finregnet.

Okei så de butikken nede på Nordby er billigere enn Maxi mat?

Vi drikker ikke brus, så det er ikke så farlig :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei så de butikken nede på Nordby er billigere enn Maxi mat?

Vi drikker ikke brus, så det er ikke så farlig :aww:

Tja, vi går alltid der fordi de har bedre utvalg av frossen mat etc. Handlet vel en gang på Maxi Mat og gikk ned til Nordby etterpå for å handle det andre vi trengte.

Forøvrig så er diverse legemidler også billig i sverige, min svigerfar bruker noe du kjøper i Norge for dobbel pris. Så de handler alltid masse på apoteket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...