Gå til innhold
Hundesonen.no

Svenskehandel- hva er lurt å kjøpe?

Debbie

Recommended Posts

Okei, jeg tenkte først og fremst kjøtt, kylling, kjøttdeig osv. Er det billig??

Er det noe som er lurt å kjøpe til bikkjeskinnet siden jeg råforer?

Er pølser billig?

kylling er ganske billig, fileter får du 1 og 2 kg frossen. Gullfuglen er å anbefale av merke, noen andre er litt vell mye vann i. gullfuglen har masse utvalg av diverse kylling ting. Kjøttdeig får du fersk i pakker som er rimelig.

bacon er kjempebillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha hundemat, så få de til å se etter kyllingvinger, oksehaler og hjerter. Dette er som regel myyye billigere over grensa. Hjertene kan gies som et måltid en gang i uka, eller kokes/tørkes som godbiter, akkurat som lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er mye kontroller på grensa da. Nesten hver gang jeg er over må man kjøre innom tollstasjonen der, og det taes stadig ut biler på stikkprøver der virker det som. Så ikke bestill for mye av de heller. :)

Selv om den svenske krona er styrket, så er det enda penger å spare fordi en del varer er billigere der. Som glutenallergiker så har jeg erfart at det er nesten halve priser der på enkelte varer, i tillegg til et mye større tilbud for folk med matallergi. Særlig matbutikken på Nordby (den som ligger i andre etasje lengst øverst i senteret) har et godt utvalg. I tillegg så har de generelt bedre utvalg der på enkelte ting (men det skal vel egentlig ikke så mye til, vi bor tross alt i Norge...). En del helsekost er også rimeligere, og ting som expot og flåtthalsebånd er også rimeligere (men nå er det jo reseptbelagt i Norge da). Svenskene har litt mer liberale regler ang hva som er på resept, de klarer nemlig å ta vare på seg selv og ikke blir Panodilavhengige bare fordi de kan kjøpe mer enn en pakke. :)

Frossne bær er forøvrig billigere og. Betalte vel litt over 50 SEK for 2.5 kg bær sist jeg var der. Men ellers er det usunne som er billigst der. Kylling synes jeg var veldig mye at man fikk det man betalte for, veldig mye vann på kjøpet og ikke spesielt kvalitet på mye av det. Kjøttdeigen der synes jeg alltid har vært meget uappetittelig, så da ville jeg heller gått for karbonadedeigen som ikke inneholder like mye fett. Anbefaler å styre unna en del av melkeproduktene, brød og potemos, for det smaker bare rart...

Nå er dessverre Sigmaskin nedlagt. :whistle: De hadde masse billig hundegodis, men eieren var så frekk og ble gravid, så nå skulle de heller satse å litt familieliv! De burde heller tenke på oss hundeeiere som vil ha billig hundegodis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer forretsen på en ting.

Vår familie har alltid handlet på maximat på svinesund, i den tro at det er billigere enn matbutikkene på Nordby, og den andre matbutikken spom ligger på svinesund. Noen som har noen erfaringer å dele i forhold til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer forretsen på en ting.

Vår familie har alltid handlet på maximat på svinesund, i den tro at det er billigere enn matbutikkene på Nordby, og den andre matbutikken spom ligger på svinesund. Noen som har noen erfaringer å dele i forhold til dette?

Vi pleier å kjøre bortom gamle handelsstaden fordi brus er ofte 20 kr billigere +- på brettet.

Ofte har vi da handlet på Rema 1000 der. Er vi på nordby senteret så handler vi på Nordby's istedenfor Maxi Mat fordi de har det vi vil ha og rimelige priser.

De har også eurocash på gamle staden. Men ofte kjører vi og kjøper brus og godis i rema 1000 bygget (godisfabrikken er der!) også kjører vi til Nordbys for å spise, handle i dyrebutikken og shoppe mat.

Prismessig har jeg egentlig aldri regnet på det. Generelt er jo alle butikkene billigere, så har ikke finregnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 liter brennevin og to flasker vin, eller fire flasker vin

2 liter øl (5 liter dersom du ikke kjøper annen alkoholholdig drikke)

200 sigaretter eller 250 gram tobakksvarer

10 kilo kjøtt, ost og fôrvarer - men bare fra EØS-land

600 liter drivstoff - i bilens egen tank, samt 10 liter på reservekanne

Verdier på inntil 25.000 kroner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å kjøre bortom gamle handelsstaden fordi brus er ofte 20 kr billigere +- på brettet.

Ofte har vi da handlet på Rema 1000 der. Er vi på nordby senteret så handler vi på Nordby's istedenfor Maxi Mat fordi de har det vi vil ha og rimelige priser.

De har også eurocash på gamle staden. Men ofte kjører vi og kjøper brus og godis i rema 1000 bygget (godisfabrikken er der!) også kjører vi til Nordbys for å spise, handle i dyrebutikken og shoppe mat.

Prismessig har jeg egentlig aldri regnet på det. Generelt er jo alle butikkene billigere, så har ikke finregnet.

Okei så de butikken nede på Nordby er billigere enn Maxi mat?

Vi drikker ikke brus, så det er ikke så farlig :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei så de butikken nede på Nordby er billigere enn Maxi mat?

Vi drikker ikke brus, så det er ikke så farlig :aww:

Tja, vi går alltid der fordi de har bedre utvalg av frossen mat etc. Handlet vel en gang på Maxi Mat og gikk ned til Nordby etterpå for å handle det andre vi trengte.

Forøvrig så er diverse legemidler også billig i sverige, min svigerfar bruker noe du kjøper i Norge for dobbel pris. Så de handler alltid masse på apoteket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...