Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen

Benedicte

Recommended Posts

Tar en jentetur over fjellet med to venninner og 5 GD'er, inkludert Nanti :P:D Meldte på i går, så nå venter vi bare på pm'n etterhvert :P

Vi hadde finsk dommer på Bø, hun var i hvertfall streng, men veit ikke om det er gjennomgående for finner :P

Håper vi havner i GD-ringen i år også, den er passe stor for eurasiere :)

Ramlet bare over noen blogger her og der da eg prøvde å google dommeren. Stod blant annet at finske dommere ikkje gir ved dørene, og bruker skalaen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Håper vi havner i GD-ringen i år også, den er passe stor for eurasiere :D

Ramlet bare over noen blogger her og der da eg prøvde å google dommeren. Stod blant annet at finske dommere ikkje gir ved dørene, og bruker skalaen :P

Haha du vil i GD-ringen pga størrelse, da tror jeg du blir skuffet :P Vi har ofte så små ringer at vi knapt får trava to steg for å ikke snakke om kortsidene av ringen :) Kunne gjerne hatt ringstørrelse i forhold til rasene :P

Finnen vi hadde ga ut en del CK, men også blått, ikke noe gult :P Så still og få en fin opplevelse i ringen, siden det var dame som du sa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha du vil i GD-ringen pga størrelse, da tror jeg du blir skuffet :P Vi har ofte så små ringer at vi knapt får trava to steg for å ikke snakke om kortsidene av ringen :P Kunne gjerne hatt ringstørrelse i forhold til rasene :P

Finnen vi hadde ga ut en del CK, men også blått, ikke noe gult :P Så still og få en fin opplevelse i ringen, siden det var dame som du sa :P

Vi var på NKK Bergen i fjor, i GD-ringen, var god plass til oss der :P Vanligvis blir vi satt sammen med de små spisshundene, og da rekker vi knapt få opp farten før det er på tide å stoppe igjen :)

Blir nok at vi stiller, Ailo blir 2 år 9.april :P Alt bedre enn blått er en bonus :P

Det finnes allerede en tråd, den ligger her.

Takk, mente å huske det var noe. Fritt frem for moderatorer å slette/slå sammen trådene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok oppom, men har ikke bestemt meg for om jeg skal stille noe.

Roma er forhåpentligvis godt drektig til den tid, og Gigi er vel ikke helt i pels til da.

Bravo er fullpelset, men jeg stiller han helst på vei ned i pels, for han har rett og slett FOR mye.

Perla er for liten, men hun blir nok med opp for miljøtreningen sin del.

Synes du skal stille Bravo jeg... Han har en god sjanse der oppe tror jeg :) Han er jo så fiin. Børst han godt noen uker nå, så kanskje du får han litt nettere i pelsen :D

Jeg skal stille Lumi på søndag og muligens en manchester på lørdag for en venninne. Dvs skal sikkert vralte meg rundt i ringen. Heldigvis lite løping med to små hunder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har skjønt at jeg er vel sent ute :wub::wub: Men er det noen som er kjent i området og veit om noen camping e.l. rundt om som har noen store ledige hytter igjen?? Trenger plass til 4-5 GD'er + et par FB'er. Gjør ikke noe om det er et stykke å kjøre :lol: Det må vi belage oss på når vi er sent ute :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig ikke hit heller jeg, men vips så har jeg ordnet meg fri fra jobb, bestilt overnatting og meldt på begge hundene :wub:

Armagnac:

Prøv Lone camping og Bratland camping. Begge de hadde ledige 6-8 mannshytter når vi bestilte i går. Ligger ca. et kvarter fra utstillingen begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig ikke hit heller jeg, men vips så har jeg ordnet meg fri fra jobb, bestilt overnatting og meldt på begge hundene :wub:

Armagnac:

Prøv Lone camping og Bratland camping. Begge de hadde ledige 6-8 mannshytter når vi bestilte i går. Ligger ca. et kvarter fra utstillingen begge to.

Haha brått blei det tur ja :lol: Så bra :wub:

Lone åpner ikke før 10. april fikk vi beskjed om pga en vannlekasje. Skal sjekke Bratland camping :) Vi er bare to som reiser, så må se an prisen litt også :) Men takker og bukker for linker :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips meldte jeg på 4 hunder... Huff og huff - eller nææææ, så spennende!

Ja, ja - hvis man vel skal reise så langt, er det selvsagt fornuftig å ta med de hundene man har som trenger noe, da.. Så det ble innlånt liten beardisdame av eget oppdrett: Pita (står for champ.), pappa'n hennes Mac (trenger CACIB for å bli Int.Ch), Moby (veteranhann som bare eeeelsker utstillinger) samt det lille bostondyret Moxy som fremdeles er junior...

Av dommere har vi Ulf Bråteen på beardiser - en mann som liker velkonstruerte beardiser.

Colette Muldoon fra Irland på boston - sikkert interessant, da jeg har ikke peiling på hvordan boston trerrierne ser ut på Irland..

Skal bli spennende i alle fall! Og ja, skal sjekke ut veien over Filefjell - prøve å unngå kolonnekjøring i alle fall... :wub:

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det :lol: Se etter en bortkommen Østfolding med en lille Nanti på slep :wub:

Liten ja :lol:

Jeg er lett gjenkjennelig, er ikke så mange som nala der ute :) Kanskje alle skulle hatt navnelapp med sonen navnet sitt på så folk kan kjenne igjen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten ja :)

Jeg er lett gjenkjennelig, er ikke så mange som nala der ute :) Kanskje alle skulle hatt navnelapp med sonen navnet sitt på så folk kan kjenne igjen :lol:

Alt er relativt ikke sant :) Sitter sammen med 2 tigra og en gul GD :lol: Skulle hatt noe lettgjenkjennelig ja :wub: Pønske ut noe :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt lyst å melde meg på, men får nok ikke dekket reiseutgifter/bosted. Så det får bli med tanken tror jeg.. vel det er jo en liten stund til 21. mars men selv har jeg ikke råd.

Er mange billige bosteder, og kanskje noen å overnatte hos her på Sonen? Dessverre spiser Memphis andre hannhunder til frokost, ellers kunne du bodd hos meg :)

Og kjører du over kan vi dele på bensin, jeg har nemlig enda ikke fått ut fingeren og kjøpt togbillett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...