Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen

Benedicte

Recommended Posts

• Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Oioioi, jeg tenkte å dra å se, har aldri vært på utstilling før :aww:

Da er det en god anledning! Dessverre har de ikke lydighet og agility der da.

... det ser forresten ut til at jeg trenger handling til rottweileren på søndag. Om noen føler seg kallet så rop ut. Hun er ingen enkel jobb sist jeg sjekket, men helt grei. Kathriiiine? :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det ser forresten ut til at jeg trenger handling til rottweileren på søndag. Om noen føler seg kallet så rop ut. Hun er ingen enkel jobb sist jeg sjekket, men helt grei. Kathriiiine? :aww:

Hva har de der da? *gresk*

JEg skulle gjerne gjort det, men som sagt ALDRI vært på utstilling, så spørs om du vil det :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer aa dra(den eneste helgen jeg er i Norge mellom jul og juli faktisk. :aww:), men det kommer an paa tilstanden paa hunden da. Er fremdeles to maaneder igjen, saa satser paa at operasjonssaaret er grodd igjen og litt av pelsen er tilbake innen den tid. Blir i saa fall foerste(og jeg skal forsoeke aa ikke la det bli siste) utstilling paa smaatten. :aww: Han er 9 mnd da, saa det blir junior paa ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil, jeg vil, MEEEN må se det an til over helgen. Det er ikke gratis akkurat så må se om jeg tar jeg rådt til å reise :aww: Går masse penger i oppussing av leilighet for tiden. Har gratis overnatting hele helgen siden jeg har masse familie i Bergen, men påmelling og reisen koster. Men hvis jeg kommer så kommer jeg med Ivo og sikkert noen hunder av oppdretter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har de der da? *gresk*

JEg skulle gjerne gjort det, men som sagt ALDRI vært på utstilling, så spørs om du vil det :P

De har vanlig utstilling :aww: Og takk for tilbudet, men må nok ha en proff handler :P

MrsPowers: krysser fingrene for det! I så fall blir vi nok i samme ring :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger å stille Avalon og Tibra der :aww: Avalon sin juniordebut om ikke noe annet dukker opp før det. Og kanskje en juniortispe også.

OIOIOI!!

må se ann om jeg kan dra eller ikke. er langt :aww: og dyrt, og jeg har ikke et sted å sove heller.

Har du vel din tulling! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrsPowers: krysser fingrene for det! I så fall blir vi nok i samme ring :P

Hihi, andre gang jeg stiller hund da, og hunden er ikke ringtrent, saa proev aa overse oss takk! :aww: Hunden er haltefri og fin naa, men saaret har ikke lyst til aa gro(to uker siden siste operasjon naa), men satser paa at det kommer seg snart. :P

Men, hvis jeg blir desperat nok saa kan jeg jo stille Onkel. Kan jo se om dommeren ikke bryr seg om bakbensbevegelser. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det ser forresten ut til at jeg trenger handling til rottweileren på søndag. Om noen føler seg kallet så rop ut. Hun er ingen enkel jobb sist jeg sjekket, men helt grei. Kathriiiine? :)

Hehe, skal i teorien ikke, men hørt rykter om et spleiselag for å fly meg over :P Så får se om en liten stund, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vanlig utstilling :)

nå ser det ut som jeg kanskje drar, er samme dommer som ga Amiga certet nå på Exporama da. Så da om jeg forsod rett så kan jeg få 2 cert fra noen andre dommere enn han også teller stor certet?

og *hoste* du vil stille om jeg ikke har kommet så langt til å få det til bra? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå ser det ut som jeg kanskje drar, er samme dommer som ga Amiga certet nå på Exporama da. Så da om jeg forsod rett så kan jeg få 2 cert fra noen andre dommere enn han også teller stor certet?

og *hoste* du vil stille om jeg ikke har kommet så langt til å få det til bra? :)

Det stemmer, storcertet vil telle for championatet om du har to småcert for to andre dommere. Det ene certet må også være tatt etter at hunden har fylt 24 måneder, så du har jo god tid på deg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal dit?

Selv skal stille to vorstehhunder, en aussie (ikke Tia) og en rottweiler.

Vet noen om billige vandrehjem etc i Bergen?

Trenger du vandrehjem? Skal du ikke bo hos dine forldre? Eller er det til en annen?

... det ser forresten ut til at jeg trenger handling til rottweileren på søndag. Om noen føler seg kallet så rop ut. Hun er ingen enkel jobb sist jeg sjekket, men helt grei. Kathriiiine? :)

Jeg kan hjelpe om det ikke krasjer med annet :P Vet ikke om jeg regnes som proff handler :P Stilt rottis på NKKU sitt sommerkurs, og den var ikke trent og mamma dalt. Det gikk ganske greit :)

Jeg skal stille Blondie vil jeg tro og kanskje labradoren til en venninne. Men ellers er jeg behjelpelig med handling til de som trenger det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...