Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen

Benedicte

Recommended Posts

• Svar 182
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hvem skal dit?

Selv skal stille to vorstehhunder, en aussie (ikke Tia) og en rottweiler.

Vet noen om billige vandrehjem etc i Bergen?

Oioioi, jeg tenkte å dra å se, har aldri vært på utstilling før :aww:

Skrevet

Oioioi, jeg tenkte å dra å se, har aldri vært på utstilling før :aww:

Da er det en god anledning! Dessverre har de ikke lydighet og agility der da.

... det ser forresten ut til at jeg trenger handling til rottweileren på søndag. Om noen føler seg kallet så rop ut. Hun er ingen enkel jobb sist jeg sjekket, men helt grei. Kathriiiine? :aww:

Skrevet

... det ser forresten ut til at jeg trenger handling til rottweileren på søndag. Om noen føler seg kallet så rop ut. Hun er ingen enkel jobb sist jeg sjekket, men helt grei. Kathriiiine? :aww:

Hva har de der da? *gresk*

JEg skulle gjerne gjort det, men som sagt ALDRI vært på utstilling, så spørs om du vil det :aww:

Skrevet

Jeg vurderer aa dra(den eneste helgen jeg er i Norge mellom jul og juli faktisk. :aww:), men det kommer an paa tilstanden paa hunden da. Er fremdeles to maaneder igjen, saa satser paa at operasjonssaaret er grodd igjen og litt av pelsen er tilbake innen den tid. Blir i saa fall foerste(og jeg skal forsoeke aa ikke la det bli siste) utstilling paa smaatten. :aww: Han er 9 mnd da, saa det blir junior paa ham.

Skrevet

jeg vil, jeg vil, MEEEN må se det an til over helgen. Det er ikke gratis akkurat så må se om jeg tar jeg rådt til å reise :aww: Går masse penger i oppussing av leilighet for tiden. Har gratis overnatting hele helgen siden jeg har masse familie i Bergen, men påmelling og reisen koster. Men hvis jeg kommer så kommer jeg med Ivo og sikkert noen hunder av oppdretter

Skrevet

Hva har de der da? *gresk*

JEg skulle gjerne gjort det, men som sagt ALDRI vært på utstilling, så spørs om du vil det :P

De har vanlig utstilling :aww: Og takk for tilbudet, men må nok ha en proff handler :P

MrsPowers: krysser fingrene for det! I så fall blir vi nok i samme ring :aww:

Skrevet

Planlegger å stille Avalon og Tibra der :aww: Avalon sin juniordebut om ikke noe annet dukker opp før det. Og kanskje en juniortispe også.

OIOIOI!!

må se ann om jeg kan dra eller ikke. er langt :aww: og dyrt, og jeg har ikke et sted å sove heller.

Har du vel din tulling! :P

Skrevet

MrsPowers: krysser fingrene for det! I så fall blir vi nok i samme ring :P

Hihi, andre gang jeg stiller hund da, og hunden er ikke ringtrent, saa proev aa overse oss takk! :aww: Hunden er haltefri og fin naa, men saaret har ikke lyst til aa gro(to uker siden siste operasjon naa), men satser paa at det kommer seg snart. :P

Men, hvis jeg blir desperat nok saa kan jeg jo stille Onkel. Kan jo se om dommeren ikke bryr seg om bakbensbevegelser. :aww:

Skrevet

Vi skal ta en tur innom briardringen for å hilse på alle sammen. Forhåpentligvis får vi tid til å hilse på andre folk også, men alt kommer ann på hvordan lille Chewie tar ting :aww:

Skrevet

... det ser forresten ut til at jeg trenger handling til rottweileren på søndag. Om noen føler seg kallet så rop ut. Hun er ingen enkel jobb sist jeg sjekket, men helt grei. Kathriiiine? :)

Hehe, skal i teorien ikke, men hørt rykter om et spleiselag for å fly meg over :P Så får se om en liten stund, hehe :P

Skrevet

De har vanlig utstilling :)

nå ser det ut som jeg kanskje drar, er samme dommer som ga Amiga certet nå på Exporama da. Så da om jeg forsod rett så kan jeg få 2 cert fra noen andre dommere enn han også teller stor certet?

og *hoste* du vil stille om jeg ikke har kommet så langt til å få det til bra? :P

Skrevet

Hvem skal dit?

Har du med deg Ikke? Si ja, si ja! :) '

Kommer nok oppom å heier på kjentfolk.

Skrevet

nå ser det ut som jeg kanskje drar, er samme dommer som ga Amiga certet nå på Exporama da. Så da om jeg forsod rett så kan jeg få 2 cert fra noen andre dommere enn han også teller stor certet?

og *hoste* du vil stille om jeg ikke har kommet så langt til å få det til bra? :)

Det stemmer, storcertet vil telle for championatet om du har to småcert for to andre dommere. Det ene certet må også være tatt etter at hunden har fylt 24 måneder, så du har jo god tid på deg til det.

Skrevet

Kathrine: okei, håper du kommer over! :) Trenger sikkert hjelp i BHK vorstehhund også!

Anette: veldig gjerne, men jeg skal stille 3 andre hunder den dagen så det kaan kræsje med vorstehhund (aussie og corgi er i samme ring) :P

Skrevet

Hvem skal dit?

Trenger du vandrehjem? Skal du ikke bo hos dine forldre? Eller er det til en annen?

... det ser forresten ut til at jeg trenger handling til rottweileren på søndag. Om noen føler seg kallet så rop ut. Hun er ingen enkel jobb sist jeg sjekket, men helt grei. Kathriiiine? :)

Jeg kan hjelpe om det ikke krasjer med annet :P Vet ikke om jeg regnes som proff handler :P Stilt rottis på NKKU sitt sommerkurs, og den var ikke trent og mamma dalt. Det gikk ganske greit :)

Jeg skal stille Blondie vil jeg tro og kanskje labradoren til en venninne. Men ellers er jeg behjelpelig med handling til de som trenger det :P

Skrevet

Jeg og Caspergutten kommer og hilser på - aldri vært på utstilling før, så vi må jo lære oss litt om hvordan dette skal gjøres hehe :-)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...