Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen

Benedicte

Recommended Posts

• Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Oioioi, jeg tenkte å dra å se, har aldri vært på utstilling før :aww:

Da er det en god anledning! Dessverre har de ikke lydighet og agility der da.

... det ser forresten ut til at jeg trenger handling til rottweileren på søndag. Om noen føler seg kallet så rop ut. Hun er ingen enkel jobb sist jeg sjekket, men helt grei. Kathriiiine? :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det ser forresten ut til at jeg trenger handling til rottweileren på søndag. Om noen føler seg kallet så rop ut. Hun er ingen enkel jobb sist jeg sjekket, men helt grei. Kathriiiine? :aww:

Hva har de der da? *gresk*

JEg skulle gjerne gjort det, men som sagt ALDRI vært på utstilling, så spørs om du vil det :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer aa dra(den eneste helgen jeg er i Norge mellom jul og juli faktisk. :aww:), men det kommer an paa tilstanden paa hunden da. Er fremdeles to maaneder igjen, saa satser paa at operasjonssaaret er grodd igjen og litt av pelsen er tilbake innen den tid. Blir i saa fall foerste(og jeg skal forsoeke aa ikke la det bli siste) utstilling paa smaatten. :aww: Han er 9 mnd da, saa det blir junior paa ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil, jeg vil, MEEEN må se det an til over helgen. Det er ikke gratis akkurat så må se om jeg tar jeg rådt til å reise :aww: Går masse penger i oppussing av leilighet for tiden. Har gratis overnatting hele helgen siden jeg har masse familie i Bergen, men påmelling og reisen koster. Men hvis jeg kommer så kommer jeg med Ivo og sikkert noen hunder av oppdretter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har de der da? *gresk*

JEg skulle gjerne gjort det, men som sagt ALDRI vært på utstilling, så spørs om du vil det :P

De har vanlig utstilling :aww: Og takk for tilbudet, men må nok ha en proff handler :P

MrsPowers: krysser fingrene for det! I så fall blir vi nok i samme ring :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger å stille Avalon og Tibra der :aww: Avalon sin juniordebut om ikke noe annet dukker opp før det. Og kanskje en juniortispe også.

OIOIOI!!

må se ann om jeg kan dra eller ikke. er langt :aww: og dyrt, og jeg har ikke et sted å sove heller.

Har du vel din tulling! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrsPowers: krysser fingrene for det! I så fall blir vi nok i samme ring :P

Hihi, andre gang jeg stiller hund da, og hunden er ikke ringtrent, saa proev aa overse oss takk! :aww: Hunden er haltefri og fin naa, men saaret har ikke lyst til aa gro(to uker siden siste operasjon naa), men satser paa at det kommer seg snart. :P

Men, hvis jeg blir desperat nok saa kan jeg jo stille Onkel. Kan jo se om dommeren ikke bryr seg om bakbensbevegelser. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det ser forresten ut til at jeg trenger handling til rottweileren på søndag. Om noen føler seg kallet så rop ut. Hun er ingen enkel jobb sist jeg sjekket, men helt grei. Kathriiiine? :)

Hehe, skal i teorien ikke, men hørt rykter om et spleiselag for å fly meg over :P Så får se om en liten stund, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vanlig utstilling :)

nå ser det ut som jeg kanskje drar, er samme dommer som ga Amiga certet nå på Exporama da. Så da om jeg forsod rett så kan jeg få 2 cert fra noen andre dommere enn han også teller stor certet?

og *hoste* du vil stille om jeg ikke har kommet så langt til å få det til bra? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå ser det ut som jeg kanskje drar, er samme dommer som ga Amiga certet nå på Exporama da. Så da om jeg forsod rett så kan jeg få 2 cert fra noen andre dommere enn han også teller stor certet?

og *hoste* du vil stille om jeg ikke har kommet så langt til å få det til bra? :)

Det stemmer, storcertet vil telle for championatet om du har to småcert for to andre dommere. Det ene certet må også være tatt etter at hunden har fylt 24 måneder, så du har jo god tid på deg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal dit?

Selv skal stille to vorstehhunder, en aussie (ikke Tia) og en rottweiler.

Vet noen om billige vandrehjem etc i Bergen?

Trenger du vandrehjem? Skal du ikke bo hos dine forldre? Eller er det til en annen?

... det ser forresten ut til at jeg trenger handling til rottweileren på søndag. Om noen føler seg kallet så rop ut. Hun er ingen enkel jobb sist jeg sjekket, men helt grei. Kathriiiine? :)

Jeg kan hjelpe om det ikke krasjer med annet :P Vet ikke om jeg regnes som proff handler :P Stilt rottis på NKKU sitt sommerkurs, og den var ikke trent og mamma dalt. Det gikk ganske greit :)

Jeg skal stille Blondie vil jeg tro og kanskje labradoren til en venninne. Men ellers er jeg behjelpelig med handling til de som trenger det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• åh gratulerer:) Er det labrador? Jeg er valpesyk, noe som er merkelig i og med at jeg har unghund🤪
    • Jeg tenker at det er ikke noe særlig vits å lage et problem av noe som trolig bare er valpeadferd.    Men ellers så er valpen min, som er blitt unghund 10 mnd idag, hvor er tida blitt av???  Og jeg elsker å ha valper, hater unghundtida... så nå har vi noen herlige måneder fremover.   
    • Var bekymret for nattesøvnen med en urolig valp jeg undervurderte aktivitetsbehovet til i dag. Spurte Grok og søkte litt og fant gull. Det ble umiddelbart stille og rolig https://music.youtube.com/channel/UCca2s3VJvOco6ZxbH2-scyA?si=NTXbcE6WR7LSHmB_
    • Edeward trenger en treningsdagbok, fordi det er lettere for muttern hans å forstå hva hun egentlig driver med når hun setter ord på det og leser det som om det var en annen som skrev det, for så å kunne gi seg selv ris og ros og råd.  Jeg veide litt opp og ned ifht offentlig tilgjengelig dagbok vs privat. Landet på at verdien av innspill fra andre veier opp for eventuelle ulemper ved å utlevere seg - for Edewards del - for det er ikke sikkert alt Maskot gjør eller ikke gjør er til hans beste, så han vil antakelig gjerne at sonen blander seg.  Edeward er en 10 uker ung riesenschnauzer og adoptivmor Maskot har fablet seg frem til helt hårreisende planer for ham, derav tittelen på dagboken hans. Det er knapt den ting Edeward ikke skal MESTRE ifølge mutterns spinnville ideer, og tiden er knapp. Med unntak av baklengs salto fra er det ikke mye fantasien setter grenser for, og Maskot har derfor allerede forsøkt å shape lille Edeward igang med en moonwalk.  Her gjør han husarbeid for å effektivisere, så det blir mer tid til å trene. It's a hard knock life.       
    • Lurer på om det er fordi den andre testikkelen er på tur ned. Det var ingen jokking de første dagene, og så ble det plutselig masse. Den første var på plass, og vet mente hun kunne kjenne den på mandag, så jeg antar det er en sammenheng. Ignorerer ham og går unna, og gir ham oppmerksomhet på 1001, 1002, 1003 når han er av, enn så lenge. Har ingen alternativ adferd på kommando ennå, og er litt skeptisk til å gi ham cues som belønning når vi snart har noe vi mestrer godt nok.  Har litt lyst til å sette jukking på cue, fordi jeg hadde en mwuahahaha plan om å ta dr. Ian Dunbar på ordet og sette ALL problematferd på cue, men litt usikker på hvordan jeg skal gå frem for å ikke skape meg mer problemer enn moro med det. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...