Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen

Benedicte

Recommended Posts

• Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Oioioi, jeg tenkte å dra å se, har aldri vært på utstilling før :aww:

Da er det en god anledning! Dessverre har de ikke lydighet og agility der da.

... det ser forresten ut til at jeg trenger handling til rottweileren på søndag. Om noen føler seg kallet så rop ut. Hun er ingen enkel jobb sist jeg sjekket, men helt grei. Kathriiiine? :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det ser forresten ut til at jeg trenger handling til rottweileren på søndag. Om noen føler seg kallet så rop ut. Hun er ingen enkel jobb sist jeg sjekket, men helt grei. Kathriiiine? :aww:

Hva har de der da? *gresk*

JEg skulle gjerne gjort det, men som sagt ALDRI vært på utstilling, så spørs om du vil det :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer aa dra(den eneste helgen jeg er i Norge mellom jul og juli faktisk. :aww:), men det kommer an paa tilstanden paa hunden da. Er fremdeles to maaneder igjen, saa satser paa at operasjonssaaret er grodd igjen og litt av pelsen er tilbake innen den tid. Blir i saa fall foerste(og jeg skal forsoeke aa ikke la det bli siste) utstilling paa smaatten. :aww: Han er 9 mnd da, saa det blir junior paa ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil, jeg vil, MEEEN må se det an til over helgen. Det er ikke gratis akkurat så må se om jeg tar jeg rådt til å reise :aww: Går masse penger i oppussing av leilighet for tiden. Har gratis overnatting hele helgen siden jeg har masse familie i Bergen, men påmelling og reisen koster. Men hvis jeg kommer så kommer jeg med Ivo og sikkert noen hunder av oppdretter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har de der da? *gresk*

JEg skulle gjerne gjort det, men som sagt ALDRI vært på utstilling, så spørs om du vil det :P

De har vanlig utstilling :aww: Og takk for tilbudet, men må nok ha en proff handler :P

MrsPowers: krysser fingrene for det! I så fall blir vi nok i samme ring :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger å stille Avalon og Tibra der :aww: Avalon sin juniordebut om ikke noe annet dukker opp før det. Og kanskje en juniortispe også.

OIOIOI!!

må se ann om jeg kan dra eller ikke. er langt :aww: og dyrt, og jeg har ikke et sted å sove heller.

Har du vel din tulling! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrsPowers: krysser fingrene for det! I så fall blir vi nok i samme ring :P

Hihi, andre gang jeg stiller hund da, og hunden er ikke ringtrent, saa proev aa overse oss takk! :aww: Hunden er haltefri og fin naa, men saaret har ikke lyst til aa gro(to uker siden siste operasjon naa), men satser paa at det kommer seg snart. :P

Men, hvis jeg blir desperat nok saa kan jeg jo stille Onkel. Kan jo se om dommeren ikke bryr seg om bakbensbevegelser. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det ser forresten ut til at jeg trenger handling til rottweileren på søndag. Om noen føler seg kallet så rop ut. Hun er ingen enkel jobb sist jeg sjekket, men helt grei. Kathriiiine? :)

Hehe, skal i teorien ikke, men hørt rykter om et spleiselag for å fly meg over :P Så får se om en liten stund, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vanlig utstilling :)

nå ser det ut som jeg kanskje drar, er samme dommer som ga Amiga certet nå på Exporama da. Så da om jeg forsod rett så kan jeg få 2 cert fra noen andre dommere enn han også teller stor certet?

og *hoste* du vil stille om jeg ikke har kommet så langt til å få det til bra? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå ser det ut som jeg kanskje drar, er samme dommer som ga Amiga certet nå på Exporama da. Så da om jeg forsod rett så kan jeg få 2 cert fra noen andre dommere enn han også teller stor certet?

og *hoste* du vil stille om jeg ikke har kommet så langt til å få det til bra? :)

Det stemmer, storcertet vil telle for championatet om du har to småcert for to andre dommere. Det ene certet må også være tatt etter at hunden har fylt 24 måneder, så du har jo god tid på deg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal dit?

Selv skal stille to vorstehhunder, en aussie (ikke Tia) og en rottweiler.

Vet noen om billige vandrehjem etc i Bergen?

Trenger du vandrehjem? Skal du ikke bo hos dine forldre? Eller er det til en annen?

... det ser forresten ut til at jeg trenger handling til rottweileren på søndag. Om noen føler seg kallet så rop ut. Hun er ingen enkel jobb sist jeg sjekket, men helt grei. Kathriiiine? :)

Jeg kan hjelpe om det ikke krasjer med annet :P Vet ikke om jeg regnes som proff handler :P Stilt rottis på NKKU sitt sommerkurs, og den var ikke trent og mamma dalt. Det gikk ganske greit :)

Jeg skal stille Blondie vil jeg tro og kanskje labradoren til en venninne. Men ellers er jeg behjelpelig med handling til de som trenger det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...