Gå til innhold
Hundesonen.no

Border collien Ben


Ingvild

Recommended Posts

Setter inn bilder av borderen Ben - hunden til Egg, som også er bestevenninna mi. Han er seks år gammel, og fanatisk opptatt av ballen sin. :) Legger ved presentasjonen hun satte inn av Ben på "Presenter deg selv".

Jeg kan si at jeg bruker han ikke til særlig mye enn en venn. Vi pleier å ta blunder sammen, gå turer sammen, og prate sammen. Det blir en del monolog. Fra hans side.

Han er av skotsk blod, men vi kjøpte han i 1999 i Verdalen på en gård. Han var ganske billig, nemlig fordi han er et produkt av morens affære med en lokal collie fra en annen gård.

Han heter Ben, fordi A) Vi liker navnet. B) Bestefaren het Bill, og vi har to solbærbusker i ahgen som heter Bill og Ben. C) Vi liker Star Wars, og han skulle egentlig hete Obi Wan Konobi (er det sånn det staves mon tro), men i Star Wars kaller de han ofte bare Ben.

Men for det meste blir vår Ben kalt Benny boy. Jeg personlig kaller han ofte tilfeldige navn på B (Bernard, Bob, Bartholomew et cetera).

Kan nevne at han vi snakker engelsk med han, nemlig fordi jeg er halvt engelsk og snakker engelsk hjemme. Han kan to norske ord: Fy og Tinka.

Ellers så kan jeg si at han er en usedvanlig flink og grei. Vi går med han uten bånd ute, fordi, som Ingvild sa, vi har trent han opp å legge seg ned ved veikryss. Han går rett fordi mennesker, men hilser pent når de sier hei til han. Han er også grei med andre hunder. Sosial, men adlyder meg når jeg sier han ikke skal hilse på fremmede hunder.

IMG_2807.jpg

IMG_2826.jpg

IMG_2855.jpg

IMG_2840.jpg

IMG_2834.jpg

IMG_2811.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...