Gå til innhold
Hundesonen.no

Tegn en sonishund og gjett hvilken!

SaraS

Recommended Posts

• Svar 554
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Tulla / Norma, og hmmm to kelpier? Siste er kanskje Strider, men om det ikke er en kelpie likevel, da er det Betty :D

Tulla, Harly og Strider ?

Skrevet

Var jo miiin tur til å legge uuut jooo :getlost:

Hun hadde en fra isted å legge ut, men legg ut du også! Vi kan gjette på toooo :D

Skrevet

Var jo miiin tur til å legge uuut jooo :P

Jammen det var min tur til aa legge ut ogsaa. :D Men det tar jo litt tid aa tegne, saa denne traaden stopper lett opp. Ergo, saa er det bare aa tegne og legge ut. :)

Tulla / Norma, og hmmm to kelpier? Siste er kanskje Strider, men om det ikke er en kelpie likevel, da er det Betty :getlost:

Du, det der var altfor forvirrende for min hjerne. Du blir pent noedt til aa tippe tre stk. :D

Skrevet

Editerte :D

...og Tulla, Harly og Strider er helt rett! :getlost:

Fikk med meg at Strider hadde blitt saa flink til aa aapne doerer. :D

...og av de fem hundene jeg naa har tegnet har tre vaert kelpier. Har jeg blitt skapkelpiefan? :P

Skrevet

...og Tulla, Harly og Strider er helt rett! :D

...og av de fem hundene jeg naa har tegnet har tre vaert kelpier. Har jeg blitt skapkelpiefan? :P

Wow, nå er jeg stolt! :getlost:

Og liker skapkelpiefan tendensene!

(Skjønte at det ikke var Ellie pga fargen og ørelengden!)

*tegner*

Skrevet

...og Tulla, Harly og Strider er helt rett! :D

:getlost: Skal se du har latent dragning mot små kelpier ja! Hvis jeg klarer, så blir det ny Strider-avatar her.. (men siden jeg er data-amøbe kan det hende det ender opp med tanken, fråde i munnvikene og rynker..)

Dere er da vanvittig flink til å tegne her da.. hysterisk morsomme tegninger riktignok, men sååå bra - hvordan får dere til? (Men jeg lo godt av lamaen altså!)

Skrevet

blir litt rotete med så mange tegninger å vite hvem vi gjetter og vinner og sånt, kan ikke vi heller gjøre så den som fr riktig får riktig også kan hvemsomhelst poste en ny? men ikke 3... :/

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
    • Enig! Heftig lyd er no go for meg også
    • Da snakker vi en helt annen arbeidskapasitet, tilnærmet border collie. Men hvis det er aktuelt, så ja. Og så har de MYE lyd. Mer enn de andre lapphundene. Jeg synes de er dritfine, men lyden (og røytingen) hadde vært uaktuell for meg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...