Gå til innhold
Hundesonen.no

Flatebyhallen 22.01.11

SandyEyeCandy

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Jeg oppretter nytt emne sjøl om det vel bare er Rotmaneier med Ophelia og Imouto og jeg som var der fra Sonen i dag, for jeg er så stolt!

Imouto blei BIR i sterk konkurranse med seg sjøl, og fikk en super kritikk og ikke minst masse skryt og lykke til fra dommer etterpå.

Men jaggu gikk fleeceløven hen og vant gruppa, henne! :P Hun var kjempesøt og flink i BIS også, men blei uplassert, slått av flotte hunder. Men for en debut! :whistle: Hun var like blid og energisk hver gang jeg tok henne ut, hang i filla og koste seg.

Bilder kommer. :)

Grattis med kanondebut - fiiiiine Imouto.

Men du - hun står mye mye bedre når du står oppreist foran henne enn når du sitter ved siden av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner. Jeg hadde litt blandede følelser etter konkurransen, siden vi gjorde tidenes dårligste fri ved fot, men f.eks vår beste innkalling...! Amira var veldig gira, men VELDIG slurvete. Aner ikke hva det kom av...

Her er en film for spesielt interesserte :whistle: Har også noen bilder jeg tok av folk på valpeshow, som jeg skal leite frem etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner. Jeg hadde litt blandede følelser etter konkurransen, siden vi gjorde tidenes dårligste fri ved fot, men f.eks vår beste innkalling...! Amira var veldig gira, men VELDIG slurvete. Aner ikke hva det kom av...

Her er en film for spesielt interesserte :ahappy: Har også noen bilder jeg tok av folk på valpeshow, som jeg skal leite frem etterhvert.

veldig gøy å få se filmen

men kan jeg spørre hvem er hun damen som følger etter deg? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig gøy å få se filmen

men kan jeg spørre hvem er hun damen som følger etter deg? :ahappy:

Det er konkurranseleder. I eliteklassen er det regel at det må være med en konkurranseleder til hver dommer. Konkurranselederen kommanderer hundefører, legger ut apporter, flytter kjegler o.l, slik at dommer kan konsentrere seg om dømmingen :P

Imponerede! :whistle: Blir inspirert jeg!

Men akk så flaut at det du synes er deres dårligste fvf, liksom er det beste vi kan prestere :lol::D

Takk! Det SER ikke så ille ut, men følelsen av at hun er i en heeelt annen verden er ikke noe god. Fri ved fot er liksom vår "stjerneøvelse". Hun var sånn i klasse 1, siden hun dempet mye, men denne gangen dempet hun ikke... Hun bare ha litt f :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt å gratulerer folk jeg! Grattis! :whistle:

Her er en film for spesielt interesserte :ahappy: Har også noen bilder jeg tok av folk på valpeshow, som jeg skal leite frem etterhvert.

Grattis med årets første stevne! Hvordan går det med skaden hun fikk i fjor forresten?

Også bare lurte jeg på nye manikengen. Hvor mye blir man egentlig kommandert? Er det kun ved helomvendinger og vendinger? Er litt forvirret over den øvelsen der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med årets første stevne! Hvordan går det med skaden hun fikk i fjor forresten?

Også bare lurte jeg på nye manikengen. Hvor mye blir man egentlig kommandert? Er det kun ved helomvendinger og vendinger? Er litt forvirret over den øvelsen der..

Takk!

Hun har problemer med ryggen og kommer alltid til å ha det. Men det er først og fremst ved fysiske belastninger som å trekke, løpe lange turer (ihvertfall i løssnø), hoppe, gå på to bein o.l. Har ikke sett noen problemer i forhold til å drive med eksplosiv lydighet ennå, men jeg har blitt mer nøye med å varme opp og gå ned :lol:

Den nye manekengen: Man blir kommandert HELE tiden. Jeg tror det letteste er å utføre manekengen, så får konkurranselederen bare skravle i vei... :whistle: Man blir kommandert ved start, moment, (så gjør man helomvening rundt kjegla uten kommando), så blir man kommandert i helomvening bak hunden om at man skal vende og ta med hunden videre. Man blir også kommandert i venstre og høyreveningene :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Hun har problemer med ryggen og kommer alltid til å ha det. Men det er først og fremst ved fysiske belastninger som å trekke, løpe lange turer (ihvertfall i løssnø), hoppe, gå på to bein o.l. Har ikke sett noen problemer i forhold til å drive med eksplosiv lydighet ennå, men jeg har blitt mer nøye med å varme opp og gå ned :D

Det er jo veldig bra da :ahappy:

Den nye manekengen: Man blir kommandert HELE tiden. Jeg tror det letteste er å utføre manekengen, så får konkurranselederen bare skravle i vei... :whistle: Man blir kommandert ved start, moment, (så gjør man helomvening rundt kjegla uten kommando), så blir man kommandert i helomvening bak hunden om at man skal vende og ta med hunden videre. Man blir også kommandert i venstre og høyreveningene :lol:

*ler* Jaja kanskje like greit at jeg ikke har startet mer enn ett par ganger med den gamle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...