Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjegle, kone ol

Anette

Recommended Posts

Skrevet

okay, jeg har nå lest en god bit av lydighetstrening i teori og praksis og jeg lurer på kjegler,koner ol.

Man har fremadsending til kone/kjegle, ruta.

Er det noe forskjell på hvilke som skal brukes?

man har jo:

1.Kjegle.jpg

2.Markor.jpg

3.kjegle%20rood.jpg

Hvem av de trenger man? Jeg har jo planer om å prøve å trene inn øvelsene, trenger jeg forskjellige koner og kjegler? Kan jeg bruke noen av de i bruks appellen?

Skrevet

Ifg reglementet skal nr 1 brukes (15 cm høyere), men jeg ser oftere at de bruker den nederste, nummer 3. Den i midten har jeg aldri fortstått poenget med, har bare brukt de som "bakgrunnsstøy" og til å merke opp ring.

Skrevet

Ifg reglementet skal nr 1 brukes (15 cm høyere), men jeg ser oftere at de bruker den nederste, nummer 3. Den i midten har jeg aldri fortstått poenget med, har bare brukt de som "bakgrunnsstøy" og til å merke opp ring.

så om jeg skal handle så de som er 15 cm (nr1?)

Skrevet

Nr. 1 er også den stødigste/tyngste, jeg foretrekker dem, men har én sånn høy en pga. jeg kun hadde trent med lave og fikk en høy (og gul) i konkurranse og Saeta bare så dumt på meg :icon_redface:

Skrevet

Jeg ville ha kjøpt både 1 og 3, siden begge to brukes på konkurranse (selv om det egentlig bare er nr 1 som skal brukes). Skal du velge en av de, så ta nr 1, mye enklere å frakte rundt og som Caroline sier, de er stødigere :icon_redface:

Skrevet

Jeg ville ha kjøpt både 1 og 3, siden begge to brukes på konkurranse (selv om det egentlig bare er nr 1 som skal brukes). Skal du velge en av de, så ta nr 1, mye enklere å frakte rundt og som Caroline sier, de er stødigere :icon_redface:

okay,da gjør jeg det. Tørrr ikke begynne å trene på det alene,venter til et kurs av no slag. men jeg vil ha utstyret :innocent:

Skrevet

Tren på alle :) Jeg har seks forskjellige typer som jeg trener med :) Jeg har fått mye rart på konkurranser. Feks. noen som ser ut som en halv fotball :lol:

Skrevet

Elite er den eneste klassen med internasjonale regler. Her skal kun nr 1 benyttes. I de øvrige klassene kan man ofte få nr 3 også. Hvis hunden din bryr seg om hva den blir sendt til, ville jeg trent på alle 3 (+ bruke bøtter, gule og blå kjegler...)

Hvis du skal kjøpe nytt, anbefaler jeg nr 1. Disse blåser ikke avgårde, siden de er ganske tunge og stødige.

Skrevet

Nr. 2 brukes ofte for å markere ytterkanter osv i bruksfremadsendingen. :ahappy:

Jeg ville trent spesielt på nr. 1 og 3, gjerne i forskjellige farger. :wub:

Skrevet

Er det slutt å bruke nummer 2 til mannekengen? Har ikke satt meg inn i de nye reglene så godt... Men har uansett opplevd å få de som markør til ståmomentet i apportering med dirigering.

I bruksen dukker det opp pinner også til fremadsendinga. Greit å huske på om man bruker target på hunden, siden de både kan stå i marsjretninga og på sidene.

Skrevet

Da spør jeg her jeg... Tips til steder de selger type 1? Sånn bortsett fra Canis. De var jo superdyre også :ahappy: Har kun type 3.

Og i butikken til Drammen hundepark :whistle:

(Vet ikke hvorfor, har bare for meg at du er i Drammen av og til.)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...