Gå til innhold
Hundesonen.no

Konsentrert urin


Debbie

Recommended Posts

Jeg har lært at urin skal være konsentrert og gul om morgenen, ble blir fargeløs utover dagen. Gjelder dette?

Min hund har nemlig gul urin nesten hele dagen, og skal det være slik?

Hun får vogh med 3-5dl vann to ganger om dagen, gir også bringebærbladte mot innbilt- kan det ha noe å si??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen på urinen kommer i stor grad an på hvor mye væske (vann) hunden har fått i seg. Mørk urin indikerer lite vannopptak og lysere urin indikerer større vannopptak. Om jeg har forstått det riktig i alle fall. Dette ser vi forresten på oss selv også. Urinen skal vistnok helst være så blank som mulig, både hos mennesker og hund.

EDIT: Rettet skrivefeil :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge min dyrlege er konsentrert urin bare bra, da tar de opp det de trenger av vannet, så lenge de drikker nok vel og merke.

FOr å legge til, min har konsentrert urin hele dagen og drikker nok så er det helt i orden.

Er ikke værre enn å ta en tlf til dyrlegen og levere urinprøve =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge min dyrlege er konsentrert urin bare bra, da tar de opp det de trenger av vannet, så lenge de drikker nok vel og merke.

Mja, det kommer an på hvor konsentrert den er. Mesteparten av væsken reabsorberes, men det er helt klart ikke bra med for konsentrert urin og det kan dannes urinkrystaller.

En viss konsentrasjon er allikevel vanlig. Mine hunder tisser gult, men brungult er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...