Gå til innhold
Hundesonen.no

Fy at det går an!!


Heidi

Recommended Posts

GRRRRRRRR :D:D

sånnt som det der, gjør meg kjeeeeempe sinna altså,... noe av det værste jeg hører..

jeg håper også at han får tilbake hunden sin i god behold... men blir den angrepet av en kamphund, så trur jeg ikke at den har så stor sjangs...

har sett en dokumentar om sånnt... og hvis de skal trene opp hunden t å bli kamphund, så binder de den hunden som den kamphunden skal banke, så den ikke får forsvart seg...

kjempe slemt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRRRRRRRR :D  :D  

sånnt som det der, gjør meg kjeeeeempe sinna altså,... noe av det værste jeg hører..

jeg håper også at han får tilbake hunden sin i god behold... men blir den angrepet av en kamphund, så trur jeg ikke at den har så stor sjangs...

har sett en dokumentar om sånnt... og hvis de skal trene opp hunden t å bli kamphund, så binder de den hunden som den kamphunden skal banke, så den ikke får forsvart seg...

kjempe slemt  :P

uæææ :-o :P huff... HATER sånt :evil: Kjenner at jeg blir helt.... ja, klarer ikke beskrive det engang :evil: :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-o :D Det der skjedde her hvor jeg bor og!" hunder ble stjålet fra hundegården midt på dagen!De fant de igjenn leeenge etterpå nede i en gruve.Da var den ene hunden død av sult mens den andre var helt utmagret :D

Den overlevde heldigvis :P .Det hender jeg møter den på tur...den overlevde fordi den var overvekting(golden),imens schæferen som døde var i utstlillingsform.Defant aldri de som gjorde det...Jeg har ALDRI mine hunder ute alene i mer enn et par minutter av gangen.Loke kan være på verandaen alene ,men da holder jeg et øye med han mellom de store vinduene våre,Skjønner ikke at folk tør å la de stå ute imens de er på jobb osv jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-o   :D Det der skjedde her hvor jeg bor og!" hunder ble stjålet fra hundegården midt på dagen!De fant de igjenn leeenge etterpå nede i en gruve.Da var den ene hunden død av sult mens den andre var helt utmagret  :D  

Den overlevde heldigvis :P .Det hender jeg møter den på tur...den overlevde fordi den var overvekting(golden),imens schæferen som døde var i utstlillingsform.Defant aldri de som gjorde det...Jeg har ALDRI mine hunder ute alene i mer enn et par minutter av gangen.Loke kan være på verandaen alene ,men da holder jeg et øye med han mellom de store vinduene våre,Skjønner ikke at folk tør å la de stå ute imens de er på jobb osv jeg..

:-o Hvor omtrent i landet var det?

Ble de brukt i hundekamp eller "bare" kidnappet? :-o

Hørte (rykte) om en rhod. ridgeback som ble kidnappet fra Frognerparken. Hvordan klarer folk det egentlig. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-o   :D Det der skjedde her hvor jeg bor og!" hunder ble stjålet fra hundegården midt på dagen!De fant de igjenn leeenge etterpå nede i en gruve.Da var den ene hunden død av sult mens den andre var helt utmagret  :D  

Den overlevde heldigvis :P .Det hender jeg møter den på tur...den overlevde fordi den var overvekting(golden),imens schæferen som døde var i utstlillingsform.Defant aldri de som gjorde det...Jeg har ALDRI mine hunder ute alene i mer enn et par minutter av gangen.Loke kan være på verandaen alene ,men da holder jeg et øye med han mellom de store vinduene våre,Skjønner ikke at folk tør å la de stå ute imens de er på jobb osv jeg..

hum...

det der minner meg veldig om en historie en kolega av typen min fortalte...

atle heter han...

og jeg er rimelig sikker på at det er snakk om samme hundene / folk som det skjedde med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-o  Hvor omtrent i landet var det?

Ble de brukt i hundekamp eller "bare" kidnappet?  :-o

I vestfossen her jeg bor.Like utenfor Drammen.Det var mye skriverier om det i riksavisene.Det var på nyhetene og i se og hør og i alle radiokanaler i tillegg..

De trodde det var til kamphunder (visstnok vært /er endel hundekamper på låvene her),men så dukket de altså opp.Teoriene er visst at de som stjal de fikk panikk pga alt oppstyret og dumpet de i gruvene istedet for å bruke de til hundekamp.Det var utlovet en ganske stor dusør og eierene hadde plakater på annenhver lyktestolpe.Hjertesjærende :D Brannmannen som reddet opp den overlevende hunden gråt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det de... du nevnte vestfossen...

der bodde atle også.. før han flytta sammen med typen sin...

så da snakker vi om samme sak loke... jeg hadde ikke hørt om det før han fortalte det til lars jeg... da vi skaffa oss hund...

typen min jobber og er fra drammen skjønner du...

Stygg stygg sak...Den har virkelig skremt vannet av meg ihvertfall..At folk rundt her er villige til å gjøre sånt mot dyr :D !!De kunne jo ha gitt en anonym beskjed om hvor bikkjene var i det minste..uff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...