Gå til innhold
Hundesonen.no

Ida baser i snøen!

Papillon

Recommended Posts

Skrevet

I dag tok jeg noen bilder av Ida som basa i snøen :D Fikk nesten ingen bra portrettbilder siden kameraet klikka så mye.. :D Tror hun ble ganske sliten av å base rundt i snøen, det har jo kommet veldig mye snø. Frøken var ikke med på bildeshooten, hun hadde drukna helt i snøen :D

096.JPG

124.JPG

Ida har stil :D

153.JPG

156.JPG

165.JPG

MIN leke!

172.JPG

:wub:

189.JPG

192.JPG

Snøen spruter!

216.JPG

219.JPG

220.JPG

224.JPG

:D

232.JPG

236.JPG

248.JPG

254.JPG

272.JPG

Bortevekk!

288.JPG

301.JPG

324.JPG

Masse snø var det!

327.JPG

332.JPG

344.JPG

Sånn, det var det :D Ble litt mange bilder, menmen!

Skrevet

Jeg synes også bildene var flotte og fulle av action. Vet neimen ikke hvilket som er min favoritt. Mulig du har nevnt det før, men hva slags kamera har du?

Jeg har et snøbilde med Lizzie i bildekritikktråden, synes ikke det er halvdelen så flott som dine!

Skrevet

Jeg elsker de ørene hennes! Du har jaggu fått deg en fantastisk vakker, søt og morsom hund. :D

Jaa, de er ganske morsomme de ørene hennes! Noen ganger står begge opp, noen ganger henger begge, ene står opp eller ut til siden osv. Hun er herlig ja :D Og så utrolig snill og håndterbar, veldig deilig å ha fått en sånn hund når man er vandt til Frøken! :wub:

så hærlig hun er :D

elsket *bortevekk* bildet :D

Takk! :D

Jeg synes også bildene var flotte og fulle av action. Vet neimen ikke hvilket som er min favoritt. Mulig du har nevnt det før, men hva slags kamera har du?

Jeg har et snøbilde med Lizzie i bildekritikktråden, synes ikke det er halvdelen så flott som dine!

Takk! :D Har et Canon 30D! Må se på bildet av Lizzie :D Hvor stor er Lizzie forresten? Ida er 15 kg og veldig slank nå, lurer på om hun vokser mere..

Virkelig en flott hund! :D Veldig fine bilder!

Tusen takk! :D

Skrevet

Tante" Lizzie er også slank og langbeint. Hun var lenge 14 kg, for tynn altså, så vi gikk over til Eukanuba for meget aktive hunder. Det gjorde susen med mere fett i maten, nå har hun nok fått etpar kg. på seg. Har ikke veid henne etterat hun har blitt fin i holdet. Men tipper 15-16. Kjekt med en snerten kvikk hund.

Skrevet

Haha. Kjenner til papilloner som drukner i snøen :D Ikke alltid like lett med dem på vinteren. Kjempe fine bilder av den fine valpen :wub: Kjekt å høre at du kan kose deg mens du trener nå!

Skrevet

Tusen takk dere :wub: Hyggelig med hyggelige kommentarer om Ida!

"Tante" Lizzie er også slank og langbeint. Hun var lenge 14 kg, for tynn altså, så vi gikk over til Eukanuba for meget aktive hunder. Det gjorde susen med mere fett i maten, nå har hun nok fått etpar kg. på seg. Har ikke veid henne etterat hun har blitt fin i holdet. Men tipper 15-16. Kjekt med en snerten kvikk hund.

Lizzie er kjempepen :D Godt hun la på seg, er ikke noe gøy når de blir for tynne.. Jeg bare lurer på en ting, er Lizzie brun i underpelsen? Altså hvis du stryker pelsen feil vei så er det brun/beige pels? Sånn er det nemlig på Ida, har ikke sett så mange andre bc som er brune i underpelsen. :D

Skrevet

Snidesember016.jpg

Lizzie er halvsøster til Idas mor. Det vises vel godt?

Maddie og Lizzie er jo helsøsken tillogmed :D Bare fra forskjellige kull. De er veldig like ja! Må le av de fjonene hun har på ørene :wub:

Skrevet

Men er Maddie etter Maico? Det er han som er Lizzies far. Ps. Ps: Fjonene hennes er nok papillongener. De lange beina er whippetgener. HAHA

Skrevet

Men er Maddie etter Maico? Det er han som er Lizzies far. Ps. Ps: Fjonene hennes er nok papillongener. De lange beina er whippetgener. HAHA

Ja, Maddie er etter Maico :D Haha, hun har nok papillongener ja :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...