Gå til innhold
Hundesonen.no

hvilke kurs skal du på?

Arielle

Recommended Posts

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Hei.

nå er det snart et nytt år, nye muligheter og nye kurs.

Hvilke kurs skal du på i 2011? Har du allerede planlagt noen? Eller bare vet du om noe kurs som skal bli gå?

Jeg sliter med og finne kurs jeg vil på. Er så mange sider, klubber osv. at jeg sliter med å finne gode kurs. Høres stadig om folk som har vært på kurs men hvor hører de om disse fra?

Jeg kunne tenke meg å gå et par kurs i agility, mange i lydighet og begynner å trene med NRH og et runderingkurs SKAL jeg på for det har jeg hatt lyst til lenge men det enesre kurset som er planlagt er:

Hundens Språk med Arne Aarrestad fra Siddis hundeskole 5-6 februar gjennom brukshundgruppen i Dalane hundeklubb. Har meldt meg på delvis for at jeg er med i styret i brukshundgruppen og vil støtte opp om det vi arrangerer og for at jeg syns opplegget virket meget bra og vil lære mer. Kan også si at det er noen ledige plasser hvis noen vil være med. :) Har overnattingplass her hvis noen vil.

Så fortsetter jeg selvsagt på konkuransekurset med Geir Ove Håkull.

Så hva vil dere, hva er planlagt eller vet dere bare om noen?

I januar skal vi på lydighetskurs trinn 1 og gleder oss enormt! :P Ellers fyller hun året i mai og da må vi komme oss på agilitykurs:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Klickerklok sin Trenerutdannelse trinn 1. (arr: Malminshundekurs)

Eneste kurset som er helt i boks enda, men satser på at det blir noen flere lp, ag og sporkurs i løpet av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på grunnkurs neste uke, og fryse i hjel i regi av sportshunder.

Og så skal vi på temadager hos brukshundklubben. Også håper jeg på at det blir sporkurs, forhåpentligvis blodspor, i løpet av sommerhalvåret. Så skal jeg telle knapper igjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Har ikke planlagt så veldig mange kurs, men skal på kurs i helga.. Da er det IPO-seminar i Trondheim med Trond Otter Johansen =)

Ellers så skal jeg prøve å komme meg på et sporkurs i vår, me begge vovvene.. Og så blir det kanskje noen kurs på lille knott etterhvert også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

nå er det snart et nytt år, nye muligheter og nye kurs.

Hvilke kurs skal du på i 2011? Har du allerede planlagt noen? Eller bare vet du om noe kurs som skal bli gå?

Jeg sliter med og finne kurs jeg vil på. Er så mange sider, klubber osv. at jeg sliter med å finne gode kurs. Høres stadig om folk som har vært på kurs men hvor hører de om disse fra?

Jeg kunne tenke meg å gå et par kurs i agility, mange i lydighet og begynner å trene med NRH og et runderingkurs SKAL jeg på for det har jeg hatt lyst til lenge men det enesre kurset som er planlagt er:

Hundens Språk med Arne Aarrestad fra Siddis hundeskole 5-6 februar gjennom brukshundgruppen i Dalane hundeklubb. Har meldt meg på delvis for at jeg er med i styret i brukshundgruppen og vil støtte opp om det vi arrangerer og for at jeg syns opplegget virket meget bra og vil lære mer. Kan også si at det er noen ledige plasser hvis noen vil være med. :aww: Har overnattingplass her hvis noen vil.

Så fortsetter jeg selvsagt på konkuransekurset med Geir Ove Håkull.

Så hva vil dere, hva er planlagt eller vet dere bare om noen?

Mange av de kursene som er i Haugesund, legger jeg ut på hjemmesiden min: http://www.brukshunden.net/sider/kurs.html

Det er vanskelig å finne alle kursene selv, synes jeg :aww:

Jeg skal på:

- Ukeskurs i rundering

- Ukeskurs i spor (kanskje)

- Handlerkurs

Mer har jeg ikke planer om enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prioriterer runderingskurset med Sjur foran NKK Krsand.

Cita er også påmeldt på LP-kurs hos Thomas Stokke i august og Ikke er påmeldt på runderingskurs med Finn Hugo i mars. Skulle egentlig på OR2011 med Ikke i august, men tror jeg prioriterer Englandstur i år. I stedet blir det bruks og lp-kurs i juli med Retrieverklubben i Hemsedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dårlig ut med kurs på meg i år. Alle kurs jeg til nå har funnet har vært på mine arbeidshelger eller når jeg skal andre ting som gjør at det passer dårlig :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de kursene som er i Haugesund, legger jeg ut på hjemmesiden min: http://www.brukshunden.net/sider/kurs.html

Det er vanskelig å finne alle kursene selv, synes jeg :P

Jeg skal på:

- Ukeskurs i rundering

- Ukeskurs i spor (kanskje)

- Handlerkurs

Mer har jeg ikke planer om enda :P

Vil være med på konkurransekurset jeg og handlerkurset jeg! :aww: men trooor handlerkurset koliderer med en utstilling? Konkurransekurset hadde vært kjekt, meeen det koster penger det også + jeg må ha overnatting og det koster det også... :aww: så det må nåkk bli en annen gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på grunnkurs neste uke, og fryse i hjel i regi av sportshunder.

Og så skal vi på temadager hos brukshundklubben. Også håper jeg på at det blir sporkurs, forhåpentligvis blodspor, i løpet av sommerhalvåret. Så skal jeg telle knapper igjen :)

Hva gikk du gr. kurs i? Nyskjerrighet lenge leve! Tenker du på nidaros?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på kurs i brukslydighet hos Stovner Hundeklubb, og et kurs i miljø- og toleransetrening (tror jeg det het) hos Kruttlappen Hundeskole. Det første går ukentlig i februar og mars, det andre er en helg i april.

Så får vi se hva jeg gjør til høsten, like greit å ikke jinxe noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere kurs har kommet på lista:

- Jaktkurs i april med Sanna Hallgren

- Jaktkurs i april med Åse Tøfte/Heidi Kvan

- Rekruttsamlinger med kurs (jakt her også), en gang med instruktør med fokus på konkurransepsykologi (husker ikke navnet på henne i farta) og en gang med Erling Skotner som instruktør. Begge deler før sommeren. Og siden dette er et ledd i kompetanseheving i avdelinger i retrieverklubben så betaler jeg ikke noe selv. :ahappy: Fine kompetansehevingsprosjektet som jeg og Vix er så heldig å få være med på.

- Jaktkurs i oktober med Sanna Hallgren

- Hundeføringskurs - kanskje, og dato er ikke satt.

Og alt foruten et av kursene er funnet via norsk retrieverklubb og underavdelinger (Fosen og Nord-trøndelag hovedsaklig). To av dem er ikke annonsert enda, men vil bli det.

Nei, ser jaggu meg ut til å bli et fint år mtp kurs. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Så langt er jeg påmeldt konkurransekurs med Lillemor og Kjell Edstrøm 5. og 6 mars (med Domino) og konkurransekurs med Anette Kristiansen 16. og 17. april (med Tassen og Domino). I mars skal jeg også gå massasjekurs hos Aquadog :lol:

Det er så langt, meg jeg ønsker å være med på enda flere kurs i år så jeg får bare se hva som dukker opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PLanlagt og meldt på i 2011; Instruktørkurs Del 1 med Siddis Hundeskole (startet januar), Atferd & Problematferd (Siddis), Blodspor med Malmin`s Hundeopplæring, Hundens Språk (Siddis) og Ukes-kurs(kveldkurs) med ID-spor - Trofast Hundeopplæring.

Ellers så håper jeg i tillegg å komme meg (oss) på runderingskurs, apporteringskurs, agility kurs (nybegynner) og konkurranselydighets kurs (nybegynner) :P

...Ser nå at jeg kanskje burde vurdert å få sendt ut søknad om å få utvidet 2011 med en ca 8 uker også........ :):P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...