Gå til innhold
Hundesonen.no

hvilke kurs skal du på?

Arielle

Recommended Posts

Skrevet

Quoten ble visst ikke med meg, men selvfølgelig Hugo Quevedo jeg mente.. hvorfor i alle dager jeg skrev Chavez kan jeg bare skylde på julestress :lol:

Og Iner, da sees vi på helgekurset regner jeg med :aww:

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hei.

nå er det snart et nytt år, nye muligheter og nye kurs.

Hvilke kurs skal du på i 2011? Har du allerede planlagt noen? Eller bare vet du om noe kurs som skal bli gå?

Jeg sliter med og finne kurs jeg vil på. Er så mange sider, klubber osv. at jeg sliter med å finne gode kurs. Høres stadig om folk som har vært på kurs men hvor hører de om disse fra?

Jeg kunne tenke meg å gå et par kurs i agility, mange i lydighet og begynner å trene med NRH og et runderingkurs SKAL jeg på for det har jeg hatt lyst til lenge men det enesre kurset som er planlagt er:

Hundens Språk med Arne Aarrestad fra Siddis hundeskole 5-6 februar gjennom brukshundgruppen i Dalane hundeklubb. Har meldt meg på delvis for at jeg er med i styret i brukshundgruppen og vil støtte opp om det vi arrangerer og for at jeg syns opplegget virket meget bra og vil lære mer. Kan også si at det er noen ledige plasser hvis noen vil være med. :) Har overnattingplass her hvis noen vil.

Så fortsetter jeg selvsagt på konkuransekurset med Geir Ove Håkull.

Så hva vil dere, hva er planlagt eller vet dere bare om noen?

I januar skal vi på lydighetskurs trinn 1 og gleder oss enormt! :P Ellers fyller hun året i mai og da må vi komme oss på agilitykurs:)

• 2 weeks later...
Skrevet

Klickerklok sin Trenerutdannelse trinn 1. (arr: Malminshundekurs)

Eneste kurset som er helt i boks enda, men satser på at det blir noen flere lp, ag og sporkurs i løpet av året.

Skrevet

Vi skal på grunnkurs neste uke, og fryse i hjel i regi av sportshunder.

Og så skal vi på temadager hos brukshundklubben. Også håper jeg på at det blir sporkurs, forhåpentligvis blodspor, i løpet av sommerhalvåret. Så skal jeg telle knapper igjen :lol:

• 5 weeks later...
Skrevet

Har ikke planlagt så veldig mange kurs, men skal på kurs i helga.. Da er det IPO-seminar i Trondheim med Trond Otter Johansen =)

Ellers så skal jeg prøve å komme meg på et sporkurs i vår, me begge vovvene.. Og så blir det kanskje noen kurs på lille knott etterhvert også =)

Skrevet

Hei.

nå er det snart et nytt år, nye muligheter og nye kurs.

Hvilke kurs skal du på i 2011? Har du allerede planlagt noen? Eller bare vet du om noe kurs som skal bli gå?

Jeg sliter med og finne kurs jeg vil på. Er så mange sider, klubber osv. at jeg sliter med å finne gode kurs. Høres stadig om folk som har vært på kurs men hvor hører de om disse fra?

Jeg kunne tenke meg å gå et par kurs i agility, mange i lydighet og begynner å trene med NRH og et runderingkurs SKAL jeg på for det har jeg hatt lyst til lenge men det enesre kurset som er planlagt er:

Hundens Språk med Arne Aarrestad fra Siddis hundeskole 5-6 februar gjennom brukshundgruppen i Dalane hundeklubb. Har meldt meg på delvis for at jeg er med i styret i brukshundgruppen og vil støtte opp om det vi arrangerer og for at jeg syns opplegget virket meget bra og vil lære mer. Kan også si at det er noen ledige plasser hvis noen vil være med. :aww: Har overnattingplass her hvis noen vil.

Så fortsetter jeg selvsagt på konkuransekurset med Geir Ove Håkull.

Så hva vil dere, hva er planlagt eller vet dere bare om noen?

Mange av de kursene som er i Haugesund, legger jeg ut på hjemmesiden min: http://www.brukshunden.net/sider/kurs.html

Det er vanskelig å finne alle kursene selv, synes jeg :aww:

Jeg skal på:

- Ukeskurs i rundering

- Ukeskurs i spor (kanskje)

- Handlerkurs

Mer har jeg ikke planer om enda :P

Skrevet

Vi prioriterer runderingskurset med Sjur foran NKK Krsand.

Cita er også påmeldt på LP-kurs hos Thomas Stokke i august og Ikke er påmeldt på runderingskurs med Finn Hugo i mars. Skulle egentlig på OR2011 med Ikke i august, men tror jeg prioriterer Englandstur i år. I stedet blir det bruks og lp-kurs i juli med Retrieverklubben i Hemsedal.

Skrevet

Ser dårlig ut med kurs på meg i år. Alle kurs jeg til nå har funnet har vært på mine arbeidshelger eller når jeg skal andre ting som gjør at det passer dårlig :aww:

Skrevet

Mange av de kursene som er i Haugesund, legger jeg ut på hjemmesiden min: http://www.brukshunden.net/sider/kurs.html

Det er vanskelig å finne alle kursene selv, synes jeg :P

Jeg skal på:

- Ukeskurs i rundering

- Ukeskurs i spor (kanskje)

- Handlerkurs

Mer har jeg ikke planer om enda :P

Vil være med på konkurransekurset jeg og handlerkurset jeg! :aww: men trooor handlerkurset koliderer med en utstilling? Konkurransekurset hadde vært kjekt, meeen det koster penger det også + jeg må ha overnatting og det koster det også... :aww: så det må nåkk bli en annen gang

Skrevet

Vi skal på grunnkurs neste uke, og fryse i hjel i regi av sportshunder.

Og så skal vi på temadager hos brukshundklubben. Også håper jeg på at det blir sporkurs, forhåpentligvis blodspor, i løpet av sommerhalvåret. Så skal jeg telle knapper igjen :)

Hva gikk du gr. kurs i? Nyskjerrighet lenge leve! Tenker du på nidaros?

Skrevet

I år blir det nok lite kurs på meg, med mindre det skulle dukke opp noen IPO-kurs eller lp-kurs i nærheten. Skal nå på mandag-onsdag på IPO-kurs/trening/samling.

Skrevet

Skal visst også på handlerkurs nå i mars *glede seg* :ahappy:

Og jeg håper å få plass på et bra sporkurs. Vurderer enten Sølen eller Evje *tenke, tenke*

Vurderte OR2011, men synes det blir langt å reise for så mye teori :D

Skrevet

Vi skal på kurs i brukslydighet hos Stovner Hundeklubb, og et kurs i miljø- og toleransetrening (tror jeg det het) hos Kruttlappen Hundeskole. Det første går ukentlig i februar og mars, det andre er en helg i april.

Så får vi se hva jeg gjør til høsten, like greit å ikke jinxe noe.

Skrevet

Flere kurs har kommet på lista:

- Jaktkurs i april med Sanna Hallgren

- Jaktkurs i april med Åse Tøfte/Heidi Kvan

- Rekruttsamlinger med kurs (jakt her også), en gang med instruktør med fokus på konkurransepsykologi (husker ikke navnet på henne i farta) og en gang med Erling Skotner som instruktør. Begge deler før sommeren. Og siden dette er et ledd i kompetanseheving i avdelinger i retrieverklubben så betaler jeg ikke noe selv. :ahappy: Fine kompetansehevingsprosjektet som jeg og Vix er så heldig å få være med på.

- Jaktkurs i oktober med Sanna Hallgren

- Hundeføringskurs - kanskje, og dato er ikke satt.

Og alt foruten et av kursene er funnet via norsk retrieverklubb og underavdelinger (Fosen og Nord-trøndelag hovedsaklig). To av dem er ikke annonsert enda, men vil bli det.

Nei, ser jaggu meg ut til å bli et fint år mtp kurs. :D

Skrevet

LP Konkuransekurs med Hund i sentrum og Liz Rognstad. (ønsk med lykke til med fluehode og drittunge) :ahappy:

Muligens helgekurs i spor eller rundering.

Det var alt jeg har planlkagt enn å så lenge, ta ting litt på sparket.

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg skal på Sølenkurs i sommer, gjeterhunkurs med Aleksander Strøm (om det blir), og på gjeterhundkurs med Arild Johansen.

Håper det blir noen agilitykurs med klubben i Askim, da skal vi bli med på det også.

Hilsen ei som elsker å gå på kurs :-)

Skrevet

Så langt er jeg påmeldt konkurransekurs med Lillemor og Kjell Edstrøm 5. og 6 mars (med Domino) og konkurransekurs med Anette Kristiansen 16. og 17. april (med Tassen og Domino). I mars skal jeg også gå massasjekurs hos Aquadog :lol:

Det er så langt, meg jeg ønsker å være med på enda flere kurs i år så jeg får bare se hva som dukker opp :P

Guest Michellus
Skrevet

Skal på LP-kurs som observatør i mars/april

Muligens også valpekurs

Skrevet

PLanlagt og meldt på i 2011; Instruktørkurs Del 1 med Siddis Hundeskole (startet januar), Atferd & Problematferd (Siddis), Blodspor med Malmin`s Hundeopplæring, Hundens Språk (Siddis) og Ukes-kurs(kveldkurs) med ID-spor - Trofast Hundeopplæring.

Ellers så håper jeg i tillegg å komme meg (oss) på runderingskurs, apporteringskurs, agility kurs (nybegynner) og konkurranselydighets kurs (nybegynner) :P

...Ser nå at jeg kanskje burde vurdert å få sendt ut søknad om å få utvidet 2011 med en ca 8 uker også........ :):P:)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...