Gå til innhold
Hundesonen.no

hvilke kurs skal du på?


Arielle

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Hei.

nå er det snart et nytt år, nye muligheter og nye kurs.

Hvilke kurs skal du på i 2011? Har du allerede planlagt noen? Eller bare vet du om noe kurs som skal bli gå?

Jeg sliter med og finne kurs jeg vil på. Er så mange sider, klubber osv. at jeg sliter med å finne gode kurs. Høres stadig om folk som har vært på kurs men hvor hører de om disse fra?

Jeg kunne tenke meg å gå et par kurs i agility, mange i lydighet og begynner å trene med NRH og et runderingkurs SKAL jeg på for det har jeg hatt lyst til lenge men det enesre kurset som er planlagt er:

Hundens Språk med Arne Aarrestad fra Siddis hundeskole 5-6 februar gjennom brukshundgruppen i Dalane hundeklubb. Har meldt meg på delvis for at jeg er med i styret i brukshundgruppen og vil støtte opp om det vi arrangerer og for at jeg syns opplegget virket meget bra og vil lære mer. Kan også si at det er noen ledige plasser hvis noen vil være med. :) Har overnattingplass her hvis noen vil.

Så fortsetter jeg selvsagt på konkuransekurset med Geir Ove Håkull.

Så hva vil dere, hva er planlagt eller vet dere bare om noen?

I januar skal vi på lydighetskurs trinn 1 og gleder oss enormt! :P Ellers fyller hun året i mai og da må vi komme oss på agilitykurs:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Klickerklok sin Trenerutdannelse trinn 1. (arr: Malminshundekurs)

Eneste kurset som er helt i boks enda, men satser på at det blir noen flere lp, ag og sporkurs i løpet av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på grunnkurs neste uke, og fryse i hjel i regi av sportshunder.

Og så skal vi på temadager hos brukshundklubben. Også håper jeg på at det blir sporkurs, forhåpentligvis blodspor, i løpet av sommerhalvåret. Så skal jeg telle knapper igjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Har ikke planlagt så veldig mange kurs, men skal på kurs i helga.. Da er det IPO-seminar i Trondheim med Trond Otter Johansen =)

Ellers så skal jeg prøve å komme meg på et sporkurs i vår, me begge vovvene.. Og så blir det kanskje noen kurs på lille knott etterhvert også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

nå er det snart et nytt år, nye muligheter og nye kurs.

Hvilke kurs skal du på i 2011? Har du allerede planlagt noen? Eller bare vet du om noe kurs som skal bli gå?

Jeg sliter med og finne kurs jeg vil på. Er så mange sider, klubber osv. at jeg sliter med å finne gode kurs. Høres stadig om folk som har vært på kurs men hvor hører de om disse fra?

Jeg kunne tenke meg å gå et par kurs i agility, mange i lydighet og begynner å trene med NRH og et runderingkurs SKAL jeg på for det har jeg hatt lyst til lenge men det enesre kurset som er planlagt er:

Hundens Språk med Arne Aarrestad fra Siddis hundeskole 5-6 februar gjennom brukshundgruppen i Dalane hundeklubb. Har meldt meg på delvis for at jeg er med i styret i brukshundgruppen og vil støtte opp om det vi arrangerer og for at jeg syns opplegget virket meget bra og vil lære mer. Kan også si at det er noen ledige plasser hvis noen vil være med. :aww: Har overnattingplass her hvis noen vil.

Så fortsetter jeg selvsagt på konkuransekurset med Geir Ove Håkull.

Så hva vil dere, hva er planlagt eller vet dere bare om noen?

Mange av de kursene som er i Haugesund, legger jeg ut på hjemmesiden min: http://www.brukshunden.net/sider/kurs.html

Det er vanskelig å finne alle kursene selv, synes jeg :aww:

Jeg skal på:

- Ukeskurs i rundering

- Ukeskurs i spor (kanskje)

- Handlerkurs

Mer har jeg ikke planer om enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prioriterer runderingskurset med Sjur foran NKK Krsand.

Cita er også påmeldt på LP-kurs hos Thomas Stokke i august og Ikke er påmeldt på runderingskurs med Finn Hugo i mars. Skulle egentlig på OR2011 med Ikke i august, men tror jeg prioriterer Englandstur i år. I stedet blir det bruks og lp-kurs i juli med Retrieverklubben i Hemsedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dårlig ut med kurs på meg i år. Alle kurs jeg til nå har funnet har vært på mine arbeidshelger eller når jeg skal andre ting som gjør at det passer dårlig :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de kursene som er i Haugesund, legger jeg ut på hjemmesiden min: http://www.brukshunden.net/sider/kurs.html

Det er vanskelig å finne alle kursene selv, synes jeg :P

Jeg skal på:

- Ukeskurs i rundering

- Ukeskurs i spor (kanskje)

- Handlerkurs

Mer har jeg ikke planer om enda :P

Vil være med på konkurransekurset jeg og handlerkurset jeg! :aww: men trooor handlerkurset koliderer med en utstilling? Konkurransekurset hadde vært kjekt, meeen det koster penger det også + jeg må ha overnatting og det koster det også... :aww: så det må nåkk bli en annen gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på grunnkurs neste uke, og fryse i hjel i regi av sportshunder.

Og så skal vi på temadager hos brukshundklubben. Også håper jeg på at det blir sporkurs, forhåpentligvis blodspor, i løpet av sommerhalvåret. Så skal jeg telle knapper igjen :)

Hva gikk du gr. kurs i? Nyskjerrighet lenge leve! Tenker du på nidaros?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på kurs i brukslydighet hos Stovner Hundeklubb, og et kurs i miljø- og toleransetrening (tror jeg det het) hos Kruttlappen Hundeskole. Det første går ukentlig i februar og mars, det andre er en helg i april.

Så får vi se hva jeg gjør til høsten, like greit å ikke jinxe noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere kurs har kommet på lista:

- Jaktkurs i april med Sanna Hallgren

- Jaktkurs i april med Åse Tøfte/Heidi Kvan

- Rekruttsamlinger med kurs (jakt her også), en gang med instruktør med fokus på konkurransepsykologi (husker ikke navnet på henne i farta) og en gang med Erling Skotner som instruktør. Begge deler før sommeren. Og siden dette er et ledd i kompetanseheving i avdelinger i retrieverklubben så betaler jeg ikke noe selv. :ahappy: Fine kompetansehevingsprosjektet som jeg og Vix er så heldig å få være med på.

- Jaktkurs i oktober med Sanna Hallgren

- Hundeføringskurs - kanskje, og dato er ikke satt.

Og alt foruten et av kursene er funnet via norsk retrieverklubb og underavdelinger (Fosen og Nord-trøndelag hovedsaklig). To av dem er ikke annonsert enda, men vil bli det.

Nei, ser jaggu meg ut til å bli et fint år mtp kurs. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så langt er jeg påmeldt konkurransekurs med Lillemor og Kjell Edstrøm 5. og 6 mars (med Domino) og konkurransekurs med Anette Kristiansen 16. og 17. april (med Tassen og Domino). I mars skal jeg også gå massasjekurs hos Aquadog :lol:

Det er så langt, meg jeg ønsker å være med på enda flere kurs i år så jeg får bare se hva som dukker opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PLanlagt og meldt på i 2011; Instruktørkurs Del 1 med Siddis Hundeskole (startet januar), Atferd & Problematferd (Siddis), Blodspor med Malmin`s Hundeopplæring, Hundens Språk (Siddis) og Ukes-kurs(kveldkurs) med ID-spor - Trofast Hundeopplæring.

Ellers så håper jeg i tillegg å komme meg (oss) på runderingskurs, apporteringskurs, agility kurs (nybegynner) og konkurranselydighets kurs (nybegynner) :P

...Ser nå at jeg kanskje burde vurdert å få sendt ut søknad om å få utvidet 2011 med en ca 8 uker også........ :):P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...