Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan gå frem


ipadda

Recommended Posts

Jeg trenger hjelp...

Jeg har for tredje gang av samme person, blitt nektet å kjøpe røyk, både ved fremvis av bank-kort, pass og skolekort. De andre gangene har jeg hatt eldre mennesker med meg, så de har kunnet steppe inn, denne gang hadde jeg ikke det, å damen nektet meg plent å kjøpe røyk, og påstod jeg hadde stjålet bank-kortet :whistle:

Jeg vil jo påstå hun har fått bekreftelse på at jeg er gammel nok de andre gangene, å det er godt mulig hun ikke husker meg igjen, men kan de virkelig nekte meg å kjøpe røyk med mitt eget bank-kort, fordi jeg i "real life" ikke ser ut som om jeg er 20?

Mamma kjørte helt fra seg (over 1 mil) å det var bare såvidt HUN fikk kjøpe røyk :blink:

Jeg er helt med på at de spør etter leg, men hallo i luken. Skal jeg aldri kunne få lov å kjøpe røyk noen plass jeg da, siden jeg ikke ser ut som jeg er 20?

Jeg ønsker å anmelde denne damen, å lurte derfor på om det finnes noen soniser som kan hjelpe meg å fortelle meg hvordan jeg går frem for å anmelde dette...

Jeg er så lei nå :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klokeste er nok og kontakte sjefen for stasjonen eller selve kjeden..

Vet ikke helt hvilken stasjon dette er,men hvis noen klager på våres stasjon(statoil) og det blir sendt til hoved kontoret får våres sjef beskjed og mail på det med en gang det er motatt..Men for og få litt fortgang i det så ville jeg nok ha tatt kontakt med sjefen direkte..

Anmelde det trur jeg ikke du kommer noe vei med desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med pass neste gang. :icon_confused: For å anmelde må du på nærmeste politistasjon, si at du vil anmelde noen for *dette forholdet*, så får du skjema å fylle ut. Men dette er nok en tapt sak før du har begynt. Hvordan bevise at du er blitt nektet å kjøpe røyk, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk, og vi skal nekte folk om vi mistenker at de bruker andres bankkort. Så jeg tror ikke du kommer noe vei med å anmelde det, men du burde absolutt snakke med sjefen deres :icon_confused:

Joda, jeg er som sagt helt med på opplegget, men jeg forstår bare ikke hvordan dere skal kunne vite om det er meg eller ikke på bildet, jeg hadde forstått det hvis bildet overhodet ikke lignet på meg, men dama bak meg i kassen kunne se det var meg, liksom. Hun virket bare ****** vrang, hun bak kassen, å da blir det så forbanna idiotisk å si til Mamma at "Jamen, hun er jo så liten"..... Hva **** vet hun om min bakgrunnshistorie eller ikke, det er et personlig tema hun beveger seg inn på, for meg er og har det alltid vært en byrde å vær liten, og det at jeg er liten er også grunnen til at jeg per idag ikke takler de fleste sosiale settinger, faktisk fordi jeg ble mobbet for høyden min i alle år. Det gjør meg ***** vondt at ei rynkete kjerring bak en disk i bensinstasjonen MÅ poengtere at jeg "er så liten", jatakk, jeg VET det jeg.... Det føles nesten som en straff, å være født sånn jeg er født, hva **** skal jeg gjøre i fremtiden da, skal jeg alltid gå rundt å være redd for å ikke få kjøpe røyk, fordi jeg ikke er 1.70, hvordan er det IKKE diskriminering? Sorry altså, men jeg har ingenting til overs for sånne folk, selv ikke da hun fikk kortet å jeg langa ut person nr mitt, ville hun selge til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er som sagt helt med på opplegget, men jeg forstår bare ikke hvordan dere skal kunne vite om det er meg eller ikke på bildet, jeg hadde forstått det hvis bildet overhodet ikke lignet på meg, men dama bak meg i kassen kunne se det var meg, liksom. Hun virket bare ****** vrang, hun bak kassen, å da blir det så forbanna idiotisk å si til Mamma at "Jamen, hun er jo så liten"..... Hva **** vet hun om min bakgrunnshistorie eller ikke, det er et personlig tema hun beveger seg inn på, for meg er og har det alltid vært en byrde å vær liten, og det at jeg er liten er også grunnen til at jeg per idag ikke takler de fleste sosiale settinger, faktisk fordi jeg ble mobbet for høyden min i alle år. Det gjør meg ***** vondt at ei rynkete kjerring bak en disk i bensinstasjonen MÅ poengtere at jeg "er så liten", jatakk, jeg VET det jeg.... Det føles nesten som en straff, å være født sånn jeg er født, hva **** skal jeg gjøre i fremtiden da, skal jeg alltid gå rundt å være redd for å ikke få kjøpe røyk, fordi jeg ikke er 1.70, hvordan er det IKKE diskriminering? Sorry altså, men jeg har ingenting til overs for sånne folk, selv ikke da hun fikk kortet å jeg langa ut person nr mitt, ville hun selge til meg.

Da tar du kontakt med ledelsen på den bensinstasjonen så fort det blir mandag. Dersom hun bak kassa oppfører seg slik du her skisserer så bør ledelsen ta en alvorsprat med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmelde for at du ikke får kjøpt røyk? Det er jo ikke et lovbrudd engang å nekte folk å kjøpe røyk, så du får ha lykke til med det, liksom..

Dama bak disken har en jobb å gjøre, det er bl.a. å IKKE selge røyk til mindreårige. Det er ikke uvanlig at folk har falsk leg, så at man har et bankkort som sier at man er gammel "nok", er ikke nødvendigvis noe bevis på at man faktisk er gammel nok, og tviler hun så skal hun ikke selge folk røyk.

Hvis du ikke får kjøpt røyk der, er det vel bare å kjøpe et annet sted. Det er fullt mulig å kjøpe mer enn ei pakke av gangen, liksom.. What's the big deal? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppførselen hennes, er et problem. Jeg er helt med på opplegget, derfor ringte jeg min mor, fordi det tross alt er stengt, og ikke flyst med bensinstasjoner, men jeg syns ikke slik drital oppførsel er greit, men der er vi kanskje forskjellige vi to. I stedet for å bitche, være dritsur, ekkel og kvalm mot både meg og mamma, så kunne hun gjort som andre ville gjort, beklagt seg, og sagt at det er sånt det er. Man trenger ikke poengtere at noen er ditt, eller datt, jeg poengterte ikke at hun mest sannsynlig er så gammel at hun ikke skulle hatt noen jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet på forskjellige bensinstasjoner og tro meg, det kommer SÅ mange unge innom med falsk legg, (søster/bror de ligner veldig på). Vi som jobber har faktisk all rett til å nekte å selge om vi har mistanke om at du ikke bruker din egen identitet.

Anmelde er virkelig overkill, gå å snakk med dagelig leder om oppførselen hennes, men å klage på det faktum at du ikke får kjøpe tror jeg egentlig du ikke kommer noen vei med, iogmed at selger kan miste jobb om ikke værre for å selge til midreårig.

Jeg skjønner at du syns det er irriterende, det gjør jeg å når jeg blir nektet. Men sånn er livet. Alikevel trenger ikke vedkommende i kassen og bli ufin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke tatt det så personlig. Dama vet ingenting om din bakgrunn eller personlige historie. Uansett om hun er en dårlig ansatt (fordi hun oppfører seg ufint/lite kundevennlig) så er hun nok ikke så utspekulert at hun graver i folks fortid for å kunne støte dem enda mer :icon_confused: Skjønner det er irriterende, men med mindre du trenger å kjøpe røyk midt på natta veldig ofte, så hadde jeg bare gitt en lang F i hele bensinstasjonen og handlet røyk andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk omvendt.. Neste gang du er der og skal kjøpe røyk - be HENNE ringe politiet og anmelde deg for bruk av forfalsket ID. Når du har forevist/bevist for politiet at du er den du er, og har alderen som ID'n viser - vil hun sikkert huske deg, i alle fall...

Og uansett hva man synes om kundene sine så skal man såklart oppføre seg proffesjonelt - hvis man ønsker en fremtid i detaljhandelen..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å anmelde fordi hun ikke godtar legitimasjonen din (tror den er falsk) kommer du ingen vei med. Det har seg sånn at man SKAL nekte dersom man føler man har grunn til å tro legitimasjonen er falsk eller ikke gjelder den som fremviser den. Å anmelde noen for dårlig kundebehandling er også dødfødt.

Men, dersom du virkelig mener at den ansatte har oppført seg dårlig mot deg, vært frekk og nedlatende eller på annen måte ikke gjort jobben sin, så tar du dette opp med sjefen for det aktuelle stedet. Å være hyggelig og høflig er noe av det man har betalt for når man jobber med kunder.

Når det gjelder passet forstår jeg ikke helt.. mente hun at det også var forfalsket? For du nevner høyden din som en del av det "mistenkelige" angående riktig alder. Og i pass står da personens høyde faktisk opplyst. Og såsant man da tror at passet er ekte, så ser man klart og tydelig at det er et menneske med den og den høyden som er såogså gammel det gjelder for. Også trodde jeg man var pliktig å kontakte politiet dersom noen kom med falske bankkort og pass..

Er bildene på bankkort/pass/etc gode, og relativt nye? Altså viser deg som like "ung som du ser ut som"? Spesielt viktig å ha skikkelig bilde på leg. dersom man ser spesielt ung ut, så det er lettere å se at det ER faktisk deg.

Har du vurdert å gå til politiet og få et tilleggsdokument, som bekrefter at du er den du er, og at det faktisk har seg sånn at du ser en del yngre ut enn du er? Dersom du er redd for at dette vil være et problem i flere tilfeller der leg. må fremvises, altså ikke bare på den nevnte bensinstasjonen. Litt vanskelig å vite hvor vanskelig legitimeringen din ellers er, hvorvidt du faktisk ser så ung ut ift alder at dette kan være et problem du får ofte? Jeg vil uansett råde deg til å ha passet medbrakt overalt hvor du kan trenge legitimering av alder, hvis "du er så lita" som bensinstasjondama kalte det, da det som nevnt faktisk står hvor høy man er der - og generelt har bedre bilder enn f.eks. bankkort (enormt mye dårlige bilder ute og går på slike, spesielt de som printes med fargebilder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk omvendt.. Neste gang du er der og skal kjøpe røyk - be HENNE ringe politiet og anmelde deg for bruk av forfalsket ID. Når du har forevist/bevist for politiet at du er den du er, og har alderen som ID'n viser - vil hun sikkert huske deg, i alle fall...

Og uansett hva man synes om kundene sine så skal man såklart oppføre seg proffesjonelt - hvis man ønsker en fremtid i detaljhandelen..

Susanne

Støttes.Å bruke falsk leg. Er straffbart og damen beskylder deg for noe straffbart, så da bør du kunne forlange at damen lager en anmeldelse av saken mot deg, dersom hun mener dette.

En annen ting er å gå til sjefen hennes og fortelle saken, gjerne ta med passet ditt, og si at du ønsker å bevise en gang for alle at du er gammel nok til å kjøpe det du vil hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...