Gå til innhold
Hundesonen.no

Mål 2011


Benedicte

Recommended Posts

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Målene for i år:

Decoy:

1.premier på blodsporprøver. Sporet blir prioritert med Decoy i år. - Ehm nei. Kan man kalle det prioritert når man bare startet en gang? Skylder på at alle prøvene foruten en kræsjet med andre ting som ble satt foran. Men neste år. :) Fikk en 3.premie på den ene starten da. :lol:

Starte på lag på tollerlagkampen - Ble ikke gjort, ble nok lag fra regionen uten han.

Vixen:

Godkjent kvalifiseringsprøve - Jepp

Starte på lag på tollerlagkampen - Jepp, og ble dommerens favoritt. :)

Debutere i klasse D, spor? - Ikke gjort. Rakk ikke å starte før hun nådde alderen hvor kjent mentalstatus ble nødvendig, og MH ble tatt først i november (etter å ha blitt utsatt pga løpetid to ganger. Siste gangen så fikk hun heller ikke løpetid selv om hun skulle ha den da, hun utsatte den til MH-en skulle være. Dustebikkje. :)

Fokus på grunnmuren i både spor, jakt og lydigheten. - Jeppjepp, og rakk en start i begynnerklassen på jakt med 3.pr som resultat, og startet 3 ganger i klasse 1 med to førstepremier, et sølvmerke og en 3.premie (men klassevinner, var visst ikke dagen for fellesdekk *ler*). Startet og på blodsporprøve, og fikk en 3.premie. Hunden var veldig bra, fører var dust.

Buster:

Delta lp-cup - droppet det. Buster har blitt ren tur og familiehund og trives veldig godt med det.

Meg:

Komme i bedre form, kutte drastisk ned på snop og brus. (eller kanskje jeg bare skal satse på å skape verdensfred. Det virker som et mye enklere prosjekt :D ). FAIL! :)

Ta vare på nakken min, og unngå teite fall på glattisen. Her vært flink til å ta vare på den, og er nå helt frisk og fin igjen. :P

I år gidder jeg ikke sette mål for meg selv, har store planer om å legge lista lavt og da kan man jo ikke sette såpass høye mål som å skulle endre noe ved seg selv på noe vis vel! *host*

Decoy:

Starte mer enn en gang på blodsporprøve.

Delta på mer enn 0 utstillinger.

Være prøveklut i rundering (trening og eventuelt kurs, ikke konkurranse).

Få bedre hoppteknikk, og felt. Få lært inn hele slalomen, samt lære inn vippa.

Vixen:

Opprykk til klasse 2 lydighet.

Debutere i klasse 2 lydighet.

Debutere i D bruks (spor)

Få inn mer ro i skudd før tendensene til å være skuddtokig tar av, få en enda bedre jaktfot under høyt press/stress samt mot vann. Få trent opp minnesbildet på markeringer, og trene dirigeringer over vann og avleveringer fra vann. Starte på klubbens jaktprøve i august.

Starte storcertjakten.

Stille ut i Sverige.

Buster skal fortsatt være turhund og sofapotet med noe trening bare for gøy (dvs må jobbe for godbitene :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet for 2010 var å starte i rallylydighet kl.1. Det har vi ikke fått gjort av forskjellige grunner som ikke har noe med hund å gjøre. Så da fører vi det over til 2011 og håper på bedre tider :lol:

Mål for 2011

- Starte i rallylydighet klasse 1

- Få opprykk til rallylydighet klasse 2

- Komme oss på flere fellestreninger

- Få laget noen flere agilityhinder (for lek og moro)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Mål for 2011 ja! Skal vi sjå...

Me, myself and I:

- Spise sunt hver dag, ikke bare en gang her og der

- Trene minst 3 ganger i uka

- Møte opp på uio til hver undervisning

- Ikke henge etter i skolearbeid og lesing og sånt

- Ikke få eksamensvariant i ex.phil :lol:

Tror det var det..

Hund som ikke er her

Målet er vel å sette meg på valpeliste til en oppdretter av terv eller groenendael siden drømmen om konkurranse og canisinstruktørutdanningsdrømmen (for et ord!) står sterkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skrevet noen mål her inne i fjor.

Mål for 2011 er

Dixie

Gå på rallylydighets kurs

debutere i rallylydighet??

At hun holder seg frisk og rask

Skjemme henne bort

Xena

kjøre slede

få lydighetspass

gå på kurs

skjemme henne bort

kjøre saccogvogn når den tiden er inne

hd/aa testet

øyelyst

Corry

Gå på kurs

kjøre slede

kjøre saccovogn

forsette med blodspor, eventuelt konkurrere

Shadow

Gå på kurs og få lydgighetspass

kjøre slede

kjøre saccovogn

hd/aa testet

øyelyst

kjære saccovogn

Meg

gå til oppdretter å lære

ta det grønne kortet

gå ned noen kilo :lol:

bli sprekere

få ordnet gjesterommet

kjøpe valp

ja så for vi se til neste år :) ta litt beskjedne ting så håper jeg at jeg gjør alt til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet med Amira var å få CACIOB + å bli tatt ut på landslaget til VM

- CACIOB fikk vi i januar i Göteborg

- Vi ble tatt ut på landslaget til Nordisk, men ikke til VM

Siden vi vant nordisk mesterskap, velger jeg å si at begge målene ble nådd med god margin :ahappy:

Mål neste år: Bli tatt ut på landslaget til VM i Paris!

Kiter:

- Trene spor

- Starte klasse 1 i lydighet og ta H.P. Pettersens minnepokal i Lillestrøm :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ingen sånne veldig offisielle mål i fjor... Men for 2011 derimot!

Endelig er Enya friskmeldt (HURRA! :ahappy: ) så vi kan begynne treningen igjen. Jeg skal love dere at tre måneder uten lydighetstrening setter sine spor. Så dette tatt i betraktning, synes jeg vi har relativt høye mål for 2011:

Enya

- Holde seg frisk!

- Opprykk til LP Elite

- Opprykk til C rundering

- Ta FA el. MH

- Ta ferdselsprøven

- Bli godkjent gjeterhund

Veronica

- Melde på flere stevner

- Bli flinkere til å filme treninger (kjøpe videokamera!)

- Gå flere kurs (spesielt innen IPO/MR)

- Stå på alle eksamner

- Bli flinkere til å gå turer i variert terreng i skogen for å bygge musklatur (på Enya)

- Bli mer strukturert i treningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke skrevet noen i 2010, men har fått ny hund, så da starter vi med blanke ark. Målet for neste år er først og fremst å ha det artig med hoppladoren. Deretter utvikle ham bredt slik at vi har et godt grunnferdighetsgrunnlag for videre trening og konkurranser i årene fremover. Bruks og agility er hovedprioritet. Ja, og så klart hverdagslydighe, det er viktig. I tillegg håper jeg han kan bli en god trekkhund etter hvert. Den tobentes konkurransenerver må også jobbes med. Så: kos, kos, kos :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mål for 2010 var:

- Trene masse agility. (handling).Det ble ganske mye trening på våren, men siden Kenzo skadet seg i sommer så måtte vi avslutte årets trening.

- Få stor certet på NKK utstilling. Han fikk stor certet på NKK Tromsø og fikk mer enn forventet Cacib og ble BIM også!

- Debutere i unghunklassen på utstilling. Han debuterte som unghund i NKK Bø, der gikk det ikke så greit på utstillingsfronten. Fikk 3. kval.

- Få opprykk til klasse 2 agility. Fullført.

- Få 2-3 1.premier i klasse 2 agility/hopp. Ikke fullført. Han har kun èn 1.premie i hopp klasse 2.

- Få opprykk til klasse 3 i hopp. Hehe, satt for høye mål gitt. Ikke fullført.

- Debutere i lydighet. Fullført. Vi klarte å kapre oss 192 poeng og kom på 2. plass. Dermed fikk vi også opprykk til klasse 2.

- Gjennomføre MH. Utsatt

- HD / AA røntge. Fullført. Han har A hofter og albuer :aww:

Mål for 2011:

Kenzo:

- Først og fremst bli bra i foten/hoften igjen

- Gjennomføre MH

- Jobbe med LP2 øvelsene (om vi får opprykk begynner vi å jobbe mot LP 3)

- Debutere i LP2

- Opprykk til LP3

- Trene masse agility

- Trene mer bruks

Kodak:

- Gjennomføre MH

- Debutere som junior i NKK Bø

- Få i orden rabiesblodprøven

- Stilles ut i utlandet

- Få god grunnferdighetsgrunnlag i lydighet

- Jobbe med LP1 øvelsene (og hvis opprykk til LP 2 da begynner vi å jobbe smått med de)

- Debutere i LP1

- Opprykk til LP2

- Når han blir gammel nok så skal han prøves i agility

Meg:

- Bli sunnere

- Trene mer

- Gå kurs

- Begynne med kjøretimer

- Ta lappen før sommeren

- Gjøre bra på eksamen til våren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke noen for 2010

Men mål for 2011:

Rico:

* ferdig med grunnkurs

* gå sporkurs

* få ett ståøre til :)

* gå "på plass" mer enn et par meter

* Finne noe han kan brukes til( eks politihund, redningshund osv..)hvis han kan brukes til noe i det hele tatt :ahappy::)

meg:

* komme inn på politihøgskolen :) =trene masse

* stå på eksamnene til våren

* melde meg inn i en hundeklubb og trene lydighet

* begynne å jogge en mil igjen( hver dag)

* kanskje en hund til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2011:

Chewie:

1. Ha en god og posetiv valpetid.

2. Klare å vinne vennskapet til katten.

3. Debutere i kl 1 i september.

4. Prøve å delta på 5 utstillinger - for å se om det er noe hun og jeg liker.

Meg:

1. Bli ferdig med mastergraden min.

2. Begynne på biblioteks studiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Mål for 2011

Amigo:

Dra til Nederland på The Hell of Levenum (sporkonkurranse) - den er så vanskelig at de færreste hunder klarer den... men har fått invitasjon og må legge oss i hardtrening.

Vi var i Nederland forrige helg og vi VANT :banana::banana:

Meg selv:

Dømme sporkonkurranser

Jevnt og trutt :)

Holde sporkurs

Holdt nylig for en gjeng i Redningshundene avd. Bergen

Bli en bedre skytter

Er blitt Rogalandsmester 2011 i jaktfelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...