Gå til innhold
Hundesonen.no

Mareritt i skogen, Chicka skadet.

Renate A

Recommended Posts

Skrevet

Chicka var hos vetrinæren på torsdag og jeg fikk konstantert at det ikke er hoften hun er stiv i men rett ved krysset.

Hun fikk en sprøyte og virket mye bedre igår og idag.

Så jeg og ei venninne tok med oss Chicka og Tassen på skogstur idag tidlig.

Chicka drev og "gjetet" Tassen litt, så når han kom løpende så hoppet hun opp, han hoppet bort og hoppet tilbake til hun igjen, idet hun skal hoppe bort fra han så skjer det noe og hun blir stående med venstre bak oppe fra bakken. :-o

Jeg skjekket hun for å se hva det var og fant med en gang ut at det mest sannsynelig var noe i krysset eller ryggen.

Så måtte vi bære Chicka til bilen...det er ikke lett 26kg hund på to jenter som ikke er verken høye eller sterke.

Vi var ganske langt ute i skogen så det tok oss vel en time å komme oss ned til bilen, der Else ringte til vetrinæren vi bruker på stallen, og hun jobbet på en klinikk idag så vi dro dit.

Der fikk jeg bekreftet mine misstanker om at skaden lå i ryggen og lurte med en gang på om jeg skulle la hun slippe. :)

Vetten syntes Chicka var for frisk til det og ville at jeg skulle prøve å behandle hun, for det var ikke noe ødelagt der inne, mest sannsynelig en strekk.

Chicka fikk kortison sprøyte og en b-vitamin sprøyte, og fikk beskjed om å se hun ann til imorgen så skulle jeg ringe hun da.

Deilig å ha en vetrinær man kjenner og som man kan ringe til på søndager uten ekstra gebyrer. :)

Så nå får jeg se hva som skjer, nå ligger hun ved bena mine og sover, lille gullet mitt. Love

Skrevet

:-o

Hva skjedde!?Vet du det?Bare hoppet hun?

Uff...stakkar Chicka :)

Helt forferdelig...det der er mitt mareritt og :)

Masse god bedring klemmer fra meg og nuss fra Loke.

Skrevet
:-o

Hva skjedde!?Vet du det?Bare hoppet hun?

Uff...stakkar Chicka :)

Helt forferdelig...det der er mitt mareritt og :)

Masse god bedring klemmer fra meg og nuss fra Loke.

Ja hun hoppet bort fra Tassen på en måte og det så ut som hun strakk ett eller annet.

Stakkars hun var så flink, klagde ikke eller noe.

Det kom en løs hanne bort til oss, og da var Tassen litt søt, for han jagde bort hannen "hold deg unna dama mi" Love

Takk for god bedrings ønsker hun trenger det her hun ligger... :wink:

Blir ikke leking med hunder eller lange turer på en stund, hun skal bare ta det med ro fremover nå..

Nå skal hun ut i hagen og tisse også skal vi gå og legge oss litt og sove, er helt utslitt jeg... [looney]

Skrevet

Huff.. Vet hvordan er føles. Chessea strakk hasen da hun var 3 mnd, og det er noe av det værste jeg har vært med på...

Gi Chicka en stooor klem fra meg og Chessea!!! Love

Skrevet

Huffda, det der hørtes vondt ut. Ønsker Chicka med de vakre blå øyne og like flotte navn :) god bedring. Skal krysse både fingre og tær for at dette går godt.

Skrevet

Tusen takk for støtten dere, det varmer. :)

Har sovet litt nå og jeg er ikke såå sliten som istad, nå skal jeg få hun på beina og løfte hun opp trappen så hun får tisset litt.

Jeg kommer til å bli den bodybuilderen etter denne sykdomsperioden. :)

Skrevet

Idag er hun litt bedre, hun kommer seg opp trappene ved at jeg dytter litt i rompa hennes.

Igår spiste (det gjør Chicka ALLTID samme hvor dårlig hun er), drakk, tisset og bæsjet (fin bæsj og, kjempe bra) hun normalt og det er et bra tegn.

Hadde kontakt med Tone (vetten) istad og vi satt hun på en kortison kur i 3dager, jeg har jo gått på så mye kortison, så det har jeg masse av i huset.

Vi skal ta det veldig rolig og bare slappe av de nermeste dagene og da skal hun bli bra igjen.

Imorgen kommer mormor på sykebesøk og da blir nok Chicka kjempe happy for hun har nemlig alltid sånne gode griseromper på lager.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...