Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor handler sonisene?


HHC

  

67 stemmer

  1. 1. Hvor handler du jevnt over mest?

    • Ultra
      0
    • Ica Maxi
      3
    • Andre Ica
      1
    • Rema 1000
      22
    • Rimi
      5
    • Joker
      0
    • Meny
      7
    • Kiwi
      8
    • Bunnpris
      4
    • Coop prix/marked/x-tra
      7
    • Spar
      5
    • Centra
      0
    • Coop Mega/Obs
      5


Recommended Posts

DRITT butikken COOP marked. Det er sinnsykt dyrt der og jeg blir tvunget til å handle der fordi jeg bor i gokk og det er kun de butikkene som ruler her på bygda. :(

Jeg savner Rema 1000 skikkelig. Jeg pleier å kjøre på Rema en gang i blandt for å storhandle, det tar 2 timer tur/r, men det er verdt det. Rema :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler på Rimi ene og alene fordi det er eneste butikken her jeg bor. Nærmeste utenom det er ei mil unna liksom. Denne ligger også på veg hjem, så det er praktisk og greit - og slankende. De har ikke ETT ENESTE produkt som frister spesielt liksom... lite svung over utvalget kan man si, så om jeg skal ha noe ekstra drar man til Jessheim på Coop eller Meny eller noe sånt :(.

EDIT: De har kyllingvinger da... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finnes bare Meny, så handler der. Fra januar/februar kommer det kiwi, så da blir det der pga pris. Kjøper ingen spesielle matvarer, kjøttdisk etc, så da tar vi det billiste alternativet. Men kommer vel fortsatt til å kjøpe kasser med vann på meny, da de har billig kassepris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veksler mellom Rema, Coop Prix, Kiwi, Bunnpris og ICA. Det er disse butikkene som finnes i området der jeg bor og ferdes når jeg er på vei hjem (Blindern, John Colletts plass og Ullevål stadion). Jeg vet jammen meg ikke hva jeg foretrekker... Bunnpris er trangt og slitsomt, Prix har elendig frukt- og grøntavdeling, Rema har dårlig utvalg, Kiwi føles litt ... slitent ... Og ICA skiller seg ut som den dyreste, men har definitivt best og mest fristende utvalg. Så derfor blir det en veksling mellom dem alle, litt avhengig av hvor jeg er og hva slags innkjøp jeg skal foreta meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det faktisk fire butikker å velge mellom i vårt lille sentrum, Meny, Rema, Kiwi og Prix.

Handler alltid på Rema fordi de er billigst, størst, har best utvalg og best varer (at Kiwi slår av momsen på frukt hjelper lite når de har dårlig utvalg og dårlig kvalitet).

Spesialvarer kjøpes hos Meny (en gang i året eller så) og det hender vi handler på Kiwi om vi likevel skal på posten (post i butikk).

Prix har vi handlet på en håndfull ganger, sist når strømmen gikk og de var de eneste som var åpne. Svindyrt, dårlig utvalg og dårlig kvalitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LENGE LEVE COOP!

Samtlige Rema-butikker jeg har handlet i har skuffet stort. Greit at det er billig, men de har jo ikke det jeg skal ha. Sist skulle jeg bare ha et par ingredienser til pizzaen, samt melk og brød. Bør være rimelig greit å finne, sant? NEI! Ikke på Rema!

Ikke hadde de tomatpurè, jeg fant det ikke i hylla, spurte en ansatt og han bare: "øøøh, nei, det tar vi ikke inn..." Neivel? Passe muggen begynte jeg å lete etter posepulver til pizzaen, sørprais, de hadde ikke det heller. Gudbedre. Hadde de revet Jarlsbergost? Nei, har du sett, kun norvegia i monster-pakker.

Mais fant jeg, utrolig nok, samt noe frukt til kvelds, da jeg endelig kom meg til melkeskapene oppdaget jeg at halvparten av melka gikk ut på dato neste dag. Tar ikke dem da, tenkte jeg, og tok de "ferskeste". To pakker i korga mi, jeg går bort til frysedisken og vurderer seriøst bare å ta en BigOne til kvelds istedenfor å lage selv. Da oppdager jeg at kurven min drypper! Melkepakkene (begge) var lekk! Greit, det er ikke Rema si feil, men der og da fikk jeg NOK! Jeg ropte høyt "LENGE LEVE COOP", satte kurven fra meg midt på gulvet og trampet ut derfra!

Dette var forøvrig midt på dagen, en ukedag, så de kan ikke skjule seg bak "vi har dårlig utvalg på lørdagskveldene"-unnskyldningen. Dette er også en av de større Rema-butikkene i byen. HAH! Aldri dit mer. Jeg hater rema. Lenge Leve Coop!

Forøvrig liker jeg ikke tanken på at jeg finansierer livene til folk som "Rema-Reitan" og "Rimi-Hagen". Jeg handler hos coop, bruker coop-kortet mitt og er fornøyd med at samvirkelaget deler ut overskuddet til medlemmene :(

Kan også finne på å handle på spar av ymse årsaker, spar og jeg har et ok forhold, men jeg er skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LENGE LEVE COOP!

Samtlige Rema-butikker jeg har handlet i har skuffet stort. Greit at det er billig, men de har jo ikke det jeg skal ha. Sist skulle jeg bare ha et par ingredienser til pizzaen, samt melk og brød. Bør være rimelig greit å finne, sant? NEI! Ikke på Rema!

Ikke hadde de tomatpurè, jeg fant det ikke i hylla, spurte en ansatt og han bare: "øøøh, nei, det tar vi ikke inn..." Neivel? Passe muggen begynte jeg å lete etter posepulver til pizzaen, sørprais, de hadde ikke det heller. Gudbedre. Hadde de revet Jarlsbergost? Nei, har du sett, kun norvegia i monster-pakker.

Mais fant jeg, utrolig nok, samt noe frukt til kvelds, da jeg endelig kom meg til melkeskapene oppdaget jeg at halvparten av melka gikk ut på dato neste dag. Tar ikke dem da, tenkte jeg, og tok de "ferskeste". To pakker i korga mi, jeg går bort til frysedisken og vurderer seriøst bare å ta en BigOne til kvelds istedenfor å lage selv. Da oppdager jeg at kurven min drypper! Melkepakkene (begge) var lekk! Greit, det er ikke Rema si feil, men der og da fikk jeg NOK! Jeg ropte høyt "LENGE LEVE COOP", satte kurven fra meg midt på gulvet og trampet ut derfra!

Dette var forøvrig midt på dagen, en ukedag, så de kan ikke skjule seg bak "vi har dårlig utvalg på lørdagskveldene"-unnskyldningen. Dette er også en av de større Rema-butikkene i byen. HAH! Aldri dit mer. Jeg hater rema. Lenge Leve Coop!

Forøvrig liker jeg ikke tanken på at jeg finansierer livene til folk som "Rema-Reitan" og "Rimi-Hagen". Jeg handler hos coop, bruker coop-kortet mitt og er fornøyd med at samvirkelaget deler ut overskuddet til medlemmene :(

Kan også finne på å handle på spar av ymse årsaker, spar og jeg har et ok forhold, men jeg er skeptisk.

Haha, unnskyld at jeg ler, men dette var litt morsomt å lese! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ica Supermarked og en "invandrershappe" som ligger på senteret her. Coop OBS på Løren og Eurocash på Svinesund.

Jeg storhandler av og til i stede for å fly på butikken hver dag. Så det blir som oftest storhamstring i Sverige og Coop OBS, og suplering på Ica og den andre shappa med grønnsaker og evt ting jeg går tom for.

Grunnen til det er utvalg og pris. Pris er ikke det viktigste for meg, men å ha godt utvalgt og god grønnsaksdisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler mest på Kiwi, rett og slett fordi det er nærmeste butikken, og de er billig + at de fører FP. Men jeg har jo Joker, som er et minutt lenger unna, og den brukes spesielt på søndager, delvis fordi jeg ønsker å støtte denne butikken så den holder seg åpen (det har vært litt problemer med å klare og holde en butikk der).

Meny er også veldig i nærheten, det samme er Coop Prix og Rimi. Så jeg har veldig mye å velge mellom.

Men så lenge de har det jeg skal ha på Kiwi, så drar jeg dit :ahappy: I tillegg kjenner jeg sjefen og noe av personalet, så det er hyggelig å komme inn der :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...