Gå til innhold
Hundesonen.no

Aloa Vera og andre Forever Living produkter


Escada
 Share

Recommended Posts

Vi bruker Aloe Vera juicen med tranebær på hundene. I utgangspunktet for å hindre at Nenya får UVI'en tilbake, men også fordi det generelt er bra for de. Vi forhandler det selv, så da blir det i grunnen ganske naturlig. :) Har også sprayen, men i likhet med Optima-sprayen så er det sjelden vi får bruk for den - heldigvis. Shampoen har vi også testet ut, den er helt kurant! :)

Edit: Har også brukt Aloe Vera gel'en på flåttbitt og på en liten kul Nenya hadde i hodet (betennelse etter et sår). Funket veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Aloe Vera juicen med tranebær på hundene. I utgangspunktet for å hindre at Nenya får UVI'en tilbake, men også fordi det generelt er bra for de. Vi forhandler det selv, så da blir det i grunnen ganske naturlig. :) Har også sprayen, men i likhet med Optima-sprayen så er det sjelden vi får bruk for den - heldigvis. Shampoen har vi også testet ut, den er helt kurant! :P

Edit: Har også brukt Aloe Vera gel'en på flåttbitt og på en liten kul Nenya hadde i hodet (betennelse etter et sår). Funket veldig bra.

Så du bruker den med tranebær og hundene drikker den??

Jeg har nå prøvd meg på gel uten noen ekstra smak, bikkja synes den smaker nam men jeg synes den smaker juck.. :)

Vet du om det er greit å gi c-vitaminen fra FL til bikkje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har prøvd både propolips(?) "tørr hud" kremen, Aloe Veterinary Formula

sprayen og Aloe Lips på min hund etter tips ifra veninner (/forhandlere FL).

Propolips kremen har jeg brukt aktivt nå i vinter på poter, testikler og ører når vi skal ut på korte turer i kulden (ned til -7,8 grader), sprayen brukte jeg på han i pelsen mye i en periode når han var valp og flasset en del til tider, og Aloe Lips "lepomaden" (og Vet sprayen) brukte jeg faktisk på sår på den nakne valpemagen en gang når han hadde skrapt seg opp under lek i skogen (det skulle hjelpe på "healinginga" og ubehag/irritasjon på sårene/små-skrapene etc).

Om disse produktene er bedre / verre enn andre kan jeg desverre ikke uttale meg så mye om, men jeg har hvertfall ikke opplevd noe negativt med FL produktene sålangt.

Kanskje noen andre soniser sitter på mer kunnskap / erfaringer? :) *venter spent*..

Mvh. Batis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg har begynt gi min ene tispe juicen med tranebær pga hun slet så veldig rett før, under og etter løpetid med både kropp, humør og adferd. Hun var virkelig helt umulig å ha med å gjøre og hele hundeholdet ble bare en belastning. Prøvde etter anbefaling fra en venninne som hadde god effekt på sin tispe. Nå har hun løpetid igjen første gang etter jeg startet med det og (bank-i-bordet) foreløpig har hun en normal løpetid, ingen "gale" tendenser ennå. Jeg håper det fortsetter slik. Om det er juicen som hjelper eller om hun rett og slett er blitt "voksen" vet jeg ikke, men så lenge hundeholdet mitt normaliserer seg ifht hennes løpetid med juice fortsetter jeg.

Er det bare gjennom forhandlere man får kjøpt dette eller finnes det i butikker også? Og prisliste, noen som har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett reklameinnlegg er fjernet fra tråden.

Husk at reklamering på forumet ikke er tillatt, bruk Kjøp & Salg-kategorien til dette (så sant den virker som den skal). Det er lov med generelle kommentarer og anbefalinger såklart, men ikke direkte salg om man selv er leverandør eller eier en butikk :)

Moderator IW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Har også kikket på disse produktene. :) Lurer spesielt på den Aloe vera-juicen og tannkremen, om sistnevnte egner seg til hund (står at den kan være beregnet til dyr), men inneholder den xylitol?

Og noen som vet prisene på disse?

Skulle ha vært balsam i serien også (om den kunne vært egnet til dyr/hund).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også kikket på disse produktene. :) Lurer spesielt på den Aloe vera-juicen og tannkremen, om sistnevnte egner seg til hund (står at den kan være beregnet til dyr), men inneholder den xylitol?

Og noen som vet prisene på disse?

Skulle ha vært balsam i serien også (om den kunne vært egnet til dyr/hund).

Egner seg til dyr ja ;) Såvidt jeg forsto det kan alle forever living produktene brukes på dyr også :) En av de som som var på samme party som meg, snakte om å bruke tannkremen på bikkja si i og med den vist nok skulle fungere så bra på tannstein. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Egner seg til dyr ja ;) Såvidt jeg forsto det kan alle forever living produktene brukes på dyr også :) En av de som som var på samme party som meg, snakte om å bruke tannkremen på bikkja si i og med den vist nok skulle fungere så bra på tannstein. :)

Jepp, tenker at Aloe vera kan være pleiende for tannkjøttet også, for forebygging av tannkjøttproblemer (har fine tenner og tannkjøtt nå). :) Men må bare vite ang. innhold av xylitol.

Så nå et annet sted at de hadde balsam i serien også, så vil bare ha innholdsliste, så ville jeg gjerne hatt til hunden. Meg er det ikke så viktig med. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, tenker at Aloe vera kan være pleiende for tannkjøttet også, for forebygging av tannkjøttproblemer (har fine tenner og tannkjøtt nå). :) Men må bare vite ang. innhold av xylitol.

Så nå et annet sted at de hadde balsam i serien også, så vil bare ha innholdsliste, så ville jeg gjerne hatt til hunden. Meg er det ikke så viktig med. :aww:

Skal sjekke om det står noe innholdsgreier på prøvene jeg fikk. Eller har de vel en hjemmeside en plass hvor dette muligens står?

EDIT: Nope ingen Xylitol i tannkremen, men er derimot sorbitol i den. (Sorbitol er vel et av de der søtningsstoffen er det ikke?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Skal sjekke om det står noe innholdsgreier på prøvene jeg fikk. Eller har de vel en hjemmeside en plass hvor dette muligens står?

På trivsel.no, aloevera-shop.no og bergaloevera.com står det ingenting så vidt jeg så ang. innhold, men jeg får sende en mail og høre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Sjekk på foreverliving.com ;)

Hehe, takk, der fant jeg det. :lol:

Red: Sorbitol skal ikke hunder ha, nei. :no:

Red 2: Begge tannkremene hunden har beregnet til hund/katt (Karlie og Kw) inneholder sorbitol, så regner ikke med at det er så skadelig alikevel? Forvirrende, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...