Gå til innhold
Hundesonen.no

Tørket snacks, som grisehaler osv


Enits

Recommended Posts

Mine får hver gang de skal ligge alene mens jeg er åp jobb, så kan bli dager etter hverandre etc. Jeg tar med grisehaler ol når jeg drar på fest og gir henne for å ha henne i litt ro istedenfor bare på alles fang :ahappy:

I valpetiden fikk Amiga oksemuskler heletiden. De lå rundt så hun gnagde på de istedenfor møbler. Hun spiser det ikke opp så fort. Nå idag kjøpte jeg et stort bein av hud hun får når jeg drar på jobb.

hvor usunt det er vet jeg ikke, men det reddet inventaret mitt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, så det gjør ingenting at jeg gir valpen min grisehale når hun skal være alene da?

Hun har en oksemuskel liggende som hun har hatt i 1,5 uke og den er laaangt fra halvspist :ahappy:

Men hun liker grisehalene bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, så det gjør ingenting at jeg gir valpen min grisehale når hun skal være alene da?

Hun har en oksemuskel liggende som hun har hatt i 1,5 uke og den er laaangt fra halvspist :ahappy:

Men hun liker grisehalene bedre da.

Nop, ikke noe problem :wub:

Jeg foretrekker det fordi da har hun noe å jobbe med,og etterpå sovner hun som regel,og vips er jeg hjemme igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir de av og til griseøre når vi spiser vår gode fredag eller lørdagsmat! Da får bikkjene en godbit også :lol: Ellers så får de det innimellom. Mener å huske at jeg har lest at det ikke burde gis flere ganger i uken, men 1-3 er vel greit. :ahappy: Vet ikke helt. Tror det er en del fett i det, noen som vet?

Hvis hun ikke spiser oksemuskelen, prøv griseører! Det er den store slageren(her hvertfall), og vil tro hun liker den :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringen tilsier:

Oksemuskelen - klarer ikke å spise opp, blit gnageobjekt som byttes ut i ny og ne - gnageobjekt litt namm

Grise Ører - sprøe ører går veldig fort, selv hos amiga - kjempenamm

Grisehale - Bruker ok tid, mer å gnage på - kjempenamm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griselabber da? er det noe?

hun spiser opp en sånn hale på en dag om hun er ivrig.. oksemuskelen bare river hun i, får liksom ikke spist den :ahappy:

har kjøpt 2 griseører idag, skal se hvor lang tid hun bruker på de kontra halene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig, alt ettersom hva jeg finner i fryseren uten å leite.

OG nei, griseører er IKKE fete, de har ca 8 % fett og 80% protein, de bare føles fete.

Griselabber er ganske fete, mest fett og brusk i dem. De frysetørrede er gode som snack, de rå er geniale som mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke gitt hunden tyggebein, ører, haler, muskler eller annet når den skal være alene, rett og slett fordi jeg er redd for at de skal sette noe i halsen. Hunder er forskjellige - noen er glupske og "sluker" ting hele, andre såvidt stikker tungen borti, mens andre bare er uheldige. Mye mulig jeg er paranoid, men foreløpig har jeg ikke tatt sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette: Jeg ga henne først under oppsyn, men har sett hun spiser fint og sluker ikke etc. Så ble det vane og ha det overalt :wub:

Men jeg gir henne ikke bein jeg vet fliser lett, mange sånne billig greier på europris ol har jeg sett bli i biter de kan kvele seg på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også bruke margbein som er hule, fylle med v&h og fryse dem, det bruker dem litt tid på å slikke i seg :wub:

Her går også Dental Sticksene fort (har voksen hund), men tenkte hvis det var en liten valp så gikk det litt lengre tid å tygge opp :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette: Jeg ga henne først under oppsyn, men har sett hun spiser fint og sluker ikke etc. Så ble det vane og ha det overalt :wub:

Men jeg gir henne ikke bein jeg vet fliser lett, mange sånne billig greier på europris ol har jeg sett bli i biter de kan kvele seg på :)

Porbl her i gården er at Brumlemann omtrent sluker alt uten å tygge særlig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får en halv dentastix hver morgen før jeg drar på jobb. De tygger dem begge fint, men Freya kan finne på å spise litt fort så hun kaster opp igjen etterpå. At hun kaster opp er imidlertid normalt, så her er sofaen fekket av pledd hehe.

Griseører liker de ikke, heller ikke oksemuskel. Tørket kyllinghals er godt (men det er jo dyrt - skal lage selv) men det går så fort å spise. Politistav kan Freya gnage på men er ikke så godt at det flytter fokuset bort fra at jeg reiser fra henne om morran..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir de av og til griseøre når vi spiser vår gode fredag eller lørdagsmat! Da får bikkjene en godbit også :wub:

Sånn gjør vi og :lol: Altså at Sita får et griseøre, en grisehale, tryne e.l. når vi spiser lørdagsmiddag. Og ellers nå og da, men det blir sjeldent mer enn 5 i måneden, altså en gang utenom lørdagsgodtet.

Jeg vil ikke gitt hunden tyggebein, ører, haler, muskler eller annet når den skal være alene, rett og slett fordi jeg er redd for at de skal sette noe i halsen. Hunder er forskjellige - noen er glupske og "sluker" ting hele, andre såvidt stikker tungen borti, mens andre bare er uheldige. Mye mulig jeg er paranoid, men foreløpig har jeg ikke tatt sjansen.

Det gjør ikke vi heller. Nå setter Sita griseørene i halsen hver eneste gang omtrent, så vi må bare ta det fra henne når hun har tygd det så lite at hun begynner å prøve å svelge det. Men da hun var lita gjorde hun aldri det, den glupskheten kom etterhvert. Så jeg ville vært forsiktig med ørene, uansett hvor pent hunden spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våres har alltid ben liggende. Griseører er ok, ikke snadder, oksemuskel er borte vekk på kort tid, grise hale er ogå borte veldig kjapt, snakker om max 20/30 min om en ikke kortere.... Vanlige ben fra dagligvare butikken holder lenger. Bein har mine to hunder alltid tilgang på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...