Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonens Julekrim

Julenissen

Recommended Posts

Skrevet

Begynte å tenke på at Jeanette og Caroline muligens hadde vært ute ved midnatt og blitt forvandlet til vampyrer !! Hvem kunne vært offeret ? :whistle:

• Svar 760
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

:) Riktig, jeg la meg ut med damen i går, og det ble fremsatt klare trusler. Så mulig tøfflus får den ære av å drepe og partere meg i flere små deler...

Playdate imorgen...

Selv ikke Willy kan stå i mot en gæern Tøfflus er jeg redd *skjelve i buksene og sjekke låsen på ytterdøra enda en gang*

Ja, du har rett, han stod ikke imot. Og du merket ikke en gang at "noen" var inne og tittet på deg inatt da du sov din søteste søvn...

Jeg tror det er Mari eller Tøfflus (eller meg?!) som råfôrer som har vært og hentet litt innmat fra slakteren (eller skutt noe selv?), og mistet noe på veien. Og så har hun fått med seg alt, minus en hjerne... :P

Og her er det bare en ting å si: Labbis har en meget velutviklet hjerne...

*men Huldra, nå må du ikke røpe oss i råfòringsligaen på ville tokter*

Da vet jeg ikke om jeg tør å la deg komme å hente kobbele ditt her! :P Ihvertfall ikke med Tinka tilstede.. da får jeg heller ofre meg selv :P

Tinka = apertizer...

Iiik! Nå begynner det å bli skummelt! LABBIS! Også ser jeg ukjente sider ved Tøfflus.... og du som har vært hjemme hos oss :P

Hadde en god dag da, hihi.

*orker ikke basselusker i halsen, det klør sånn*

Det kan du si - jeg har sovet i leiligheten hennes! :P

Sov du godt? *MOHAHA*

Nå begynner det muligens a demre for meg.... TonjeM's lille basenji har ikke glemt gamle kunster, og har i løpet av natta SPIST OPP Labbis sin underbukse! Dermed har Labbis søkt tilflukt, for med så mange sniffende snuter rundt omkring kan truseløs vandring umulig gå ubemerket hen.

Lille basenji (som fortærte trusen som en presang på sin egen 12 års dag) syntes dog trusen ble litt for mektig kost, og kastet den derfor opp igjen- og den ligner mistenkelig på hjernemasse. Det var selvsagt meningen.

Men hva med Tøfflus???? :P :wave:

Tøfflus hverken stjeler eller spiser truser, med eller uten hjernemasse, så jo, det er nok TonjeM's lille som er synderen her :)

:whistle:

Skinnbilde

(*ler så jeg dauer* bokstavelig talt? :P )

Hva hun sa...eller, SA hun det?

Puhhhhh... HUN LEVER !

Er du nå heeeelt sikker på det?

Peke ned...

...eller er det morderen (event. trusespiseren) som har logget inn som Labbis for å forvirre oss :blink: ???

Nettopp! Man skal aldri stole på at folk er det de utgir seg for på internett.. :P

Jeg stemmer for V&H jeg, bare for å være litt realistisk :P

Men ellers merker jeg at jeg syntes Tøfflus bor litt nærme, og de salukiene, de løper fort de! :S Yikes!

Realisme er oppskrytt og ja, vi bor nærme. Beware...

Skrevet

Begynte å tenke på at Jeanette og Caroline muligens hadde vært ute ved midnatt og blitt forvandlet til vampyrer ! Hvem kunne vært offeret ? :blink:

Stemmer for vampyrer :whistle:

Skrevet
Ja, du har rett, han stod ikke imot. Og du merket ikke en gang at "noen" var inne og tittet på deg inatt da du sov din søteste søvn...

:blink: *Pakke seg godt inn og se på tv i hele natt - for SOVE kan man IKKE* :whistle:

Skrevet

Tinka = apertizer...

Realisme er oppskrytt og ja, vi bor nærme. Beware...

Haha, ja hun er ikke store saken nei :blink:

Jeg får begynne å se etter V&H spor i snøen når jeg går på tur :whistle:

Skrevet

:whistle: Altså lille basenji har ikke spist truser på mange år! (Og den gangen måtte de være ganske møkkete.. vet ikke helt om det tankesettet skal utsmakes noe nærmere..)

Men huuu her kommer det frem altså.. men jeg har studert bildet og kan ikke si jeg se hvem sin hjerne det eventuelt er.. (og det ble plutselig ny vri på selskapsleken som går på å ha bind for øynene og kjenne på folks bein om man kan kjenne dem igjen.. "kjenner du igjen denne hjernen"-leken!)

Skrevet

:wave: *Pakke seg godt inn og se på tv i hele natt - for SOVE kan man IKKE* :whistle:

DET skal jeg gjøre også...null soving - det blir en lang førJul :blink:

Skrevet
Men huuu her kommer det frem altså.. men jeg har studert bildet og kan ikke si jeg se hvem sin hjerne det eventuelt er.. (og det ble plutselig ny vri på selskapsleken som går på å ha bind for øynene og kjenne på folks bein om man kan kjenne dem igjen.. "kjenner du igjen denne hjernen"-leken!)

Årets nye julebord-hit !! :whistle:

Jammen godt man greier seg med lite søvn... Kanskje man må ta med soveposen på jobb for å få seg noen minutter på øyet i trygge omgivelser *sjekke låste dører og vinduer*

Skrevet

:wave: *Pakke seg godt inn og se på tv i hele natt - for SOVE kan man IKKE* :whistle:

TV, hahahhaha. Poltergeist da dere. Kommer gjennom TV'n *FLIIIR*

Skrevet

TV, hahahhaha. Poltergeist da dere. Kommer gjennom TV'n *FLIIIR*

MOÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!! Skal det ALDRI ta slutt ? :whistle::wave::blink:

Skrevet

Hahahahahahahaahaha, jeg tenkte jeg skulle skrive litt for å få tida til å gå så jeg kan få nissen til å legge ut nytt for dere snart.. Soppen som skriver mens hun kjeder seg = drastisk nedgang i kvaliteten på skrivingen. Stakkars dere! :wave:

Edit: Er det forresten noen som forventer at denne slutter på julaften? For, eeeh, det var ikke min plan ihvertfall, dere skal få gruble på morder og motiv og sånt lenger enn det! Tenkte egentlig ikke å avslutte dette før dere er inne på noe, eller har svaret, jeg. Så etterhvert må jeg nok skrive daglig, for å få fulgt med på kommentarene her. Hvis dere ikke har gått lei, da. :whistle: Og, ikke begynn å tenke på morder og sånn enda, da, det er litt tidlig. :blink:

Skrevet
Edit: Er det forresten noen som forventer at denne slutter på julaften? For, eeeh, det var ikke min plan ihvertfall, dere skal få gruble på morder og motiv og sånt lenger enn det! Tenkte egentlig ikke å avslutte dette før dere er inne på noe, eller har svaret, jeg. Så etterhvert må jeg nok skrive daglig, for å få fulgt med på kommentarene her. Hvis dere ikke har gått lei, da. :whistle: Og, ikke begynn å tenke på morder og sånn enda, da, det er litt tidlig. :blink:

ÅÅÅ NEEEEEI!! Evivarende mareritt *holde seg fortvilet for øyne og ører*. :wave:

Skrevet

ÅÅÅ NEEEEEI! Evivarende mareritt *holde seg fortvilet for øyne og ører*. :whistle:

Og tenk nå.... At dette var DIN idè! Hæ?

Ps, jeg merker at du stadig er med på denne krimen, jeg, Siri. Hmmmm... *klø seg i skjegget*

Skrevet

Soppen a034.gif

Og at Willy skulle skremme noen til døde en dag har vi vel alle gått og ventet på? :wave: Om noen har vært i tvil ligger det ute en haug med bilder som er rimelig overbevisende. :whistle::blink:

Skrevet

Jaggu godt man har vaktlukis og store bustedamen, og jodlern... ehm - han kan jo jodle mordern til døde? :whistle: Eventuelt så kan jeg slippe bikkjene løs på kjøkkenet til mordern, så sulter den ihjel. Lurt!

Skrevet

Playdate imorgen...

:blink::whistle: Ikke kan jeg snoke meg unna heller! Har med A da, kan voldtar nok Mocca så du får mer enn nok å gjøre. *Puste ut og synes tanken var genial*

hihihi skremme livet av Labbis da, hihi, farlige skumsle Willy!

Skrevet

Og tenk nå.... At dette var DIN idè! Hæ?

:P:whistle:

Ps, jeg merker at du stadig er med på denne krimen, jeg, Siri. Hmmmm... *klø seg i skjegget*

:blink::):P Men det kan'ke værra meg ? Schizofren? :P

haha. willy drepte labbis.... :P

:P:wave:

Er du sikker på at "det" som er på bildet i del 3 er hunden Willy, Siri sin Willy? Snømonster eller noe, spør du meg. :) Fy fader, Labbis ble vel ikke mindre livløs av å plutselig ha "det der" over seg sånn helt plutselig. :P

"Det der" du liksom... men jeg heller til at DETTE ikke kan være Willy altså, for han er da BARE en uskyldig landsens gutt fra Holter? :P

Og at Willy skulle skremme noen til døde en dag har vi vel alle gått og ventet på? :P Om noen har vært i tvil ligger det ute en haug med bilder som er rimelig overbevisende. :P :P

Øyhhhhhh....

Hahahahaha! Utrolig kult bilde av Willy :P

Eller var det Willy????

*fundere på om man kanskje brått skal få utehund her i huset :P*

Skrevet

Jeg tror ikke det er Siri som er noe farlig her, men Willy er nok ikke en hund vi bør ta med inn på hytta igjen. Det er vel hundegårder ute, på denne fantastiske perfekte hytten!?

Nå begynner jeg å lure litt på om det var en dum idé å ta med alle disse hundene, det kan jo befinne seg varulver iblant dem.. men nå er det heldigvis lenge til fullmåne, vel 21. desember...

Hmm.. nå som jeg er inne på disse varulvtankene.. hva må til for at man forvandles? Kanskje Willy Varulv har bitt labbis.. isåfall bør vi sjekke henne for bittmerker, og evt. legge henne også inn i en av hundegårdene?

Skrevet

Pøh! Willy er bare snill han. Man skal stole på magefølelsen sin når det gjelder hunder! Jeg tipper Willy redder labbis fra å bli nedkjølt jeg, ved å legge seg som en kjempestor bjørnefell oppå henne! :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...