Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonens Julekrim

Julenissen

Recommended Posts

Skrevet

ohoh... Jeg tar over alle kelpiene jeg, når Ikke spiser JeanetteH :)

AHA! Det er deg og Talliban-barna som er skurkene her.

Huh? Skjønner ikke hva du snakker om :banana:

Du må ikke snakke så høyt om slikt, da! Lav profil, Tøfflus. Lav profil. Kanke drive å gjøre det så åpenbart. Få folk til å hente te, beordre og slikt. *kjefte på* a050.gif

e045.gif

Nei akkurat. Bare påberop deg utilregnelig i gjerningsøyeblikket du :wub:

er litt vanskelig for meg å holde lav profil da, åssen gjør man det *ROOOOPER HØYT OM HJELP*

Hun svimer vel rundt i ammetåka og vet ikke hva hun selv gjør !

Amme/mordertåke, går for'e samma det vel *flir*

Hahhhhhhh... bare lat som du !

Late som er en finfin ting vøtt :thumbs:

*sjekket dørlåsen, Siri?*

:thumbs::hug: derfor han apporterte øksa og forsvant i kveld.... :thumbs:

Dobbel AHA!

Arok har slått seg sammen med A&A og Talliban-ligaen :thumbs:

• Svar 760
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg vil ha Baghera! Soppen, du VET jeg vil ha en bullmastiff! Må få han! JEG er jo ikke død :thumbs: :thumbs:

HEI! Still deg i kø da damen :)

Dessuten kommer du til å dø *fnise ondt*

Og vi ønsker jo ikke at den pene distingverte herremannen ved navn Baghera (og de andre bullene til Soppen) skal bli en sånn kasteball i omplasseringens navn... eller no sånn.

Siden jeg ikke er på hytta(tror jeg) så er det nok best at Baghera flytter hit med en gang :thumbs:

Skrevet

Altså - hvem har dyrehager her på bruket? Tror vi sitter med to alternativer jeg, Argyros eller Raksha. De vil bare ha alle de fine sonenhundene i samlingen sin :thumbs:

Hallo her! Jeg har bare to hunder, Raksha har tre! Og det er hennes som stadig er gærne! Mine kunne vært pynt i bokhylla så snille som de er. Da tror jeg mer på kaosdamen altså, mye vil ha mer!

Skrevet

Ey! :thumbs: Har dere ikke fått med dere at jeg ligger skjelvende under en dyne og gumler valium og mumler usammenhengende om frittvilltmannen?

Skrevet

Uæææ.. Spennende.. Hvorfor løp madam mim ut i skogen?!? :thumbs: Hva skjer.. Var kyllingvingene gode? :thumbs::)

fordi HUNDEN løp ut veeeeeeeeeeeeeeeeel

Skrevet

fordi HUNDEN løp ut veeeeeeeeeeeeeeeeel

Ja :thumbs: Jeg mente å skrive hvorfor løp Chivas ut i skogen.. Men jeg ble litt engasjert sånn at jeg blandet..

Guest Dratini
Skrevet

Baghera SKAL hit!, NEMLIG!! :thumbs:

Begynner forresten å få en "ekkel" følelse her jeg... :thumbs:

Skrevet

Baghera SKAL hit!, NEMLIG! :thumbs:

Begynner forresten å få en "ekkel" følelse her jeg... :)

Jeg antar du er god nok venn til å løpe etter madam mim så da tenkte jeg å leke med ullteppene imens :thumbs:

Skrevet

...og var det egentlig kyllingvinger sonisene knasket i seg? :thumbs::thumbs::thumbs::)

Du sier noe der.. jeg lurer fremdeles på hvor vi har gjort av alle likene :S Vi kan jo ikke ha latt labbis sin kropp og hjerne bare ligge der, da må jo isåfall bikkjene eller andre rovdyr ha spist det opp, og de som ligger nedi "kjelleren".

Og det er jo Siri som står for matlagingen.. hmm men hun spiller jo veldig bra uskyldig...

Hva med tøfflus? Hun sendte jo nesten Dratini til døden 6. desember.. og nå er hun plutselig ikke tilstede.. har hun lokket Chivas med seg ut i skogen.

Og jeg lurer på om det var dumt av Dratini og rope etter madam mim.. fikk ihvertfall en dårlig følelse der!

Guest Dratini
Skrevet

Jeg antar du er god nok venn til å løpe etter madam mim så da tenkte jeg å leke med ullteppene imens :)

Man må jo passe på hverandre, Madam Mim kan jo ikke bli der ute alene :thumbs:

Og at ikke noen av ullteppene eller de andre vakt/vokterhundene tilstede reagerte :thumbs::thumbs: Ullteppene elsker å leke de :thumbs:

Skrevet

Hallo her! Jeg har bare to hunder, Raksha har tre! Og det er hennes som stadig er gærne! Mine kunne vært pynt i bokhylla så snille som de er. Da tror jeg mer på kaosdamen altså, mye vil ha mer!

Du har jo bare vattnisser du! :thumbs: Jeg har ikke tid til å følge med i akkurat nå- tråden for tiden, men julekrimmen må jeg lese spent hver dag :)

Og selv om jeg har puddel så eier jeg ikke en eneste fancy kam, det er oppdretteren som tar seg av pelsstellet her :thumbs:

Skrevet

Var kyllingvingene gode? :banana::thumbs:

Jamen SELVSAGT var de gode!! Var jo jeg som laget dem jo *host*

...og var det egentlig kyllingvinger sonisene knasket i seg? :):hug::wub::thumbs:

:thumbs:

Og det er jo Siri som står for matlagingen.. hmm men hun spiller jo veldig bra uskyldig...

Jeg er jo bare en enkel pike fra landet, jeg :thumbs:

Skrevet

Åååh, nå fikk jeg jo ikke no særlig lyst på kyllingvinger...! :)

Baghera SKAL hit!, NEMLIG! :hug:

Begynner forresten å få en "ekkel" følelse her jeg... :thumbs:

Jeg begynner også å få en ekkel følelse... Du er der liksom støtt og stadig, men blir aldri drept... Hmmm.... Mystisk! :thumbs:

:banana:

Man må jo passe på hverandre, Madam Mim kan jo ikke bli der ute alene :thumbs:

Og at ikke noen av ullteppene eller de andre vakt/vokterhundene tilstede reagerte :lol::wub: Ullteppene elsker å leke de :lol:

Ulltepper :thumbs: Jeg skal ha alle dine hvis du ikke er morderen :hug:

Skrevet

ohoh... Jeg tar over alle kelpiene jeg, når Ikke spiser JeanetteH :thumbs:

Er du sikker på at du egentlig vil det? :thumbs:

Altså - hvem har dyrehager her på bruket? Tror vi sitter med to alternativer jeg, Argyros eller Raksha. De vil bare ha alle de fine sonenhundene i samlingen sin :)

Hva hun sa! :thumbs:

Skrevet

Nei akkurat. Bare påberop deg utilregnelig i gjerningsøyeblikket du :thumbs:

Amme/mordertåke, går for'e samma det vel *flir*

Nettopp- jeg vet jo ikke hva jeg gjør selv engang. Distre, jeg? Neeei. Særlig ikke nå midt i ammetåka :thumbs:

Forresten lurer jeg på hva JEG fikk å spise? Jeg som er veggis, liksom? Prøver resten av folket å sulte meg? :thumbs: Da blir jeg IALLEFALL utilregnelig!

Men det er kanskje like greit? Hvor trygg er liksom Siris kylling?? :) Og hvor fikk hun kyllingen fra?? Raksha? Argyros? Har dere sjekket hønsegårdene i det siste?

Edit: Motiv, ja... Kanskje det er noen canisere som driver og myrder sonister? De vil utrydde sonen! *hysterisk*

Hvem henger på andre hundenettsteder her? *skule mistenksomt*

Skrevet
Men det er kanskje like greit? Hvor trygg er liksom Siris kylling?? :thumbs: Og hvor fikk hun kyllingen fra?? Raksha? Argyros? Har dere sjekket hønsegårdene i det siste?

Moahahahahahahaha.... :thumbs:

Edit: Motiv, ja... Kanskje det er noen canisere som driver og myrder sonister? De vil utrydde sonen! *hysterisk* Hvem henger på andre hundenettsteder her? *skule mistenksomt*

*Skitt..skynde seg lukke igjen alle Canissidene*

THE TRUTH IS OUT THERE!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...