Gå til innhold
Hundesonen.no

Omega 3


Poter

Recommended Posts

Bruker omega3 til mennesker i kapsel, bruker det jeg finner i butikken med høyest innhold og uten tilsatt vitaminer.

Har brukt mye selolje (eskimogutt utenpå pakken), Triomega og en pappboks som er gul utenpå som heter "omega3".

Har også brukt oljen fra V&H (fornøyd og billig) og Dr Baddakys (dyr...), men merker ingen forskjell på disse og de jeg kjøper til mennesker, så da gjør jeg det billig for meg selv og kjøper det i butikken :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker olje fra OmegaNor.

Har brukt denne i mange år, har abonnement så får den rett hjem i postkassen. Veldig fornøyd og kan virkelig anbefale denne.

Jeg får en stor flaske siden jeg har 2 hunder og prisen er 375kr

Liten flaske er 169kr + frakt - men om du har abonnement slipper du frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjellig egentlig, men kjøper alt i helsekost. Udo's choice får de iblant, Ruis selolje, Eskimo 3 (men de lukter veldig fisk av den så den må de få veldig lite av). Har jeg ikke noe sånt i hus så får de oliven- eller rapsolje, alt ettersom jeg har. Jeg er ikke så opptatt av pris, men heller kvalitet, og derfor kjøper jeg det meste på helsekost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På "fiskesiden" har vi brukt Omeganor, men gått over til lakseolje fra Henne Pet Food. Jeg er mest fornøyd med sistnevnte, ekstra bonus er at det er pumpeflaske (=enklere dosering og mindre søl).

Jeg har lakseoljen stående i kjøleskapet, men tester nå ut selolje fra Dog Nikita. Foreløpig fungerer den veldig bra, så får vi se hva jeg ender opp med å bruke til slutt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Udos Choice vegetabilske oljer? Jeg synes at når man skal gi omega3 så skal det være marint. Men så klart, en variasjon mellom planteoljer og fiskeoljer er jo bra.

Om effekten er det samme for hunden, så er det vel ikke noe must å måtte gi marint vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om effekten er det samme for hunden, så er det vel ikke noe must å måtte gi marint vel?

Hm, mener bare å huske at marin omega3 er bedre for oss enn vegetabilsk, men må innrømme at husken på det er rimelig tåkelagt akkurat nå :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Selolje fra V&H. 1/2 liter til kr 125,-. Velger selolje fremfor fiskeolje fordi den har flere essensielle fettstoffer som en ikke finnet i annet enn sel og hval spekk - og dermed ikke i fiskeolje.

Det var interessant. Kan du fortelle mer om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chessea blir dårlig av fiskeolje, hun. Nå har jeg ikke prøvd mange forskjellige typer, men f.eks. Dr. Baddakys, som vi selger på jobben, blir hun dårlig i magen av.

Noen som har forslag til oljer som er fine for litt sensitiv mage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...