Gå til innhold
Hundesonen.no

Introducing Zoë!

Wildah

Recommended Posts

Skrevet

Her er hun, endelig! Etter mange, mange mislykkede forsøk på å få meg hund nummer to, ble hun endelig født. Det var nok en mening med at de andre kullene ikke ble til.

Ett av disse små nøstene er nemlig min etterlengtede, lille, søte Zoë:

148478_1464344809883_1271395025_1063508_94992_n.jpg

Fredag morgen, rundt klokken 8 om morgenen kom de til verden. 4 små nøster, 3 jenter og 1 gutt. Jeg trodde ikke at jeg ville få valp, for det er mange som var interesserte i dette kullet, men i går fikk jeg vite at én av jentene blir min ;)

148868_1464343129841_1271395025_1063502_5200733_n.jpg

Zoë skal hovedsaklig være lydighets- og sporhund, men blir kanskje litt i utstillingsringen å se. Og jeg håper Rina vil få stor glede av å få en lillesøster til å leke med. :blink:

Mamma Notti slapper av etter fødselen:

74129_1464802221318_1271395025_1064170_4329277_n.jpg

Kullet er, i mine øyner, veldig spennende. Det er en kombinasjon av gamle linjer, med litt nytt.

Bilde av foreldrene da de var 11 uker:

33598_1429310614050_1271395025_999922_6508832_n.jpg

Og foreldrene under trening:

40126_1429403696377_1271395025_1000160_2775775_n.jpg

Far til valpene er RE Fin S Ch JK2 TK1 Valkohampaan Blancodiente. En hannhund født i 1994, som ble over 15 år.

66345_1439281023304_1271395025_1016011_4173594_n.jpg

Han har litt av hvert av resultater å vise til. Han gikk bare lydighetskonkurranser 3 ganger iløpet av sitt liv, men fikk 187/200 poeng i debuten, fulgte opp med 183/200 poeng og avsluttet med 200/200 poeng.

Har gikk også en del bruksstevner, spor, hvor han nådde høyeste klasse, og fikk tittelen JK2.

Han var selvsagt frisk: A hofter, øyenlyst fri flere ganger og hadde komplett saksebitt.

Han gjorde en knallgod finsk mentaltest med 184 poeng. Og har tatt den franske Test de championnat to ganger, med resultatene Excellent ++.

Og han er finsk og svensk utstillingschampion, og har mange flotte plasseringer fra spesialutstillinger i Sverige og Finland.

Mamma til valpene er italienske Sr. Certenotti dell`Alta Via, og dette er hennes første kull.

76506_1449743204852_1271395025_1037851_296455_n.jpg

Hun er selvsagt også frisk, med A på hofter og albuer, øyenlyst fri flere ganger, og komplett saksebitt.

Hun har flere cert, gjort det bra på spesialutstillinger i Frankrike og Finland, og har gjennomført den franske karaktertesten, CSAU, TAN EXC+

39324_1355461847877_1271395025_837610_5548873_n.jpg

Ps.

Bildene i dette innlegget er stjålet fra Serena (kennel Valkohampaan).

Skrevet

Gratulerer så masse! Og jeg er selvsagt glad det ble svarting! ;) Gleder meg til å følge Zoë videre. ;) Blir forøvrig litt slektskap til Zofia dette her, Valkohampaan Blancodiente er bestefaren til Zofia. :blink:

Skrevet

Grattis! Åh endelig ble det din tur ;)

Gleder oss til å følge med lillejenta!

Takk :blink:

Gratulerer så masse! Og jeg er selvsagt glad det ble svarting! :lol: Gleder meg til å følge Zoë videre. :D Blir forøvrig litt slektskap til Zofia dette her, Valkohampaan Blancodiente er bestefaren til Zofia. ;)

Takk ;) Ja, han er også oldefar til Rina. Jeg er vanvittig forelsket i faren til Blancodiente, Rintintin, og håper at valpen får litt derifra ;)

Skrevet

Åh, dette var på tide! Gratulerer! :D;)

Ja, det var det virkelig, hihi. Takk!

Hurra! ;)

Dette var helt sikkert meningen! Gladklem :lol:

:( Tror hun var vel verdt ventingen ;)

Grattis - så bra at det ENDELIG blir valp på deg :o

Takk ;)

ENDELIG! Wooowwwhooo!

Gratulerer så masse med mini fleeceball! ;)

Hihi, foreløpig ser hun ut som en rotteunge ;)

Gratulerer! Kjekk pappa!

Takk, og enig!

Så spennende! Gratulerer så mye med kommende valpis! ;)

Tusen takk :P

Gratulerer så masse!

Det høres ut som en utrolig spennende kombinasjon, og for noen vakre foreldre! :blink:

Tusen takk, jeg er helt enig!

Masse grattis med lille fleecedotten ;):P

Hihi, takk, takk.

Jeg holder på å boble over nå. Oppdretter la nemlig ut video av de små ;)

Og jeg er litt glad for at det blir ny svarting. Var nemlig innom en del andre raser på veien.

Skrevet

Næææh, så spennende :D Gratulerer så mye :blink:

Grattis grattis! Denne har du jammen venta på, gleder meg til å følge henne videre ;)

Ah endelig klaffet det! Hurra! ;) Denne blir det moro å følge. ;)

Tusen takk, jenter :lol: Jeg gleder meg noe vanvittig!

Skrevet

Gratulerer! Høres ut som et bra og spennende kull! ;) (og gjerne spam masse med valpebilder etterhvert, valpesyken min skriker etter "fôr" :blink: ).

Skrevet

Gratulerer! Høres ut som et bra og spennende kull! ;) (og gjerne spam masse med valpebilder etterhvert, valpesyken min skriker etter "fôr" ;) ).

Tusen takk ;) Bildespam blir det, iallfall frem til jeg får valpen *ler* Oppdretter er nemlig veldig flink til å ta bilder, og jeg kommer til å stjele noen av de til denne tråden :blink:

Åååååh äntliiigen ;) Graaaattis med nykomlingen :lol:

Tusen takk! :D

Skrevet

Gratulerer så mye! I ettertid er det lett å si at det var en mening med at det tok tid å finne rett valp, men det er vondt når det står på... Men nå er det jo bare bittelitt ventetid igjen!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...