Gå til innhold
Hundesonen.no

beste dyreklinikk i Bergen?


Enits

Recommended Posts

Tertnes/Gården, Ulf Erlandsen. Fantastisk dyrlege. Han ikke bare er en god dyrlege, han gir også eier forståelse av hva som skjer, og utdyper alt slik at man føler man får peilingen.

Ellers er petvett og stend og myrbø også fine klinikker.

Tertnes hadde vi dårlig erfaring med da vi tok dvergschnauzeren inn dit. Det er jo noen år siden, men jeg drar ikke tilbake (husker ikke hvilken dyrlege det var).

Og dyrlegen du nevner opplevde noen jeg kjenner som toltalt motsatt av hva du skriver, for 1 uke siden :wub:

Bruker Stend til røntgen og øyenlysning, og har brukt Knarvik Dyreklinikk til mindre ting, men den ene dyrlegen der skal jeg iallfall ikke tilbake til. Tror jeg kommer til å bruke en "kudyrlege" til vaksinering og slikt fra nå av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og anebanana, jeg er vandt med at veterinaerene hjelper til i noedstilfeller(saa lenge de er paa jobb), uansett penger paa bordet eller ei? Det er liksom lov aa glemme lommeboken hvis hunden blir paakjoert f.eks...

Nope. Jeg ringte opp dit og sa at hunden måtte opereres med engang, og at forsikringsselskapet hadde gitt grønt lys med direkteoppgjør. De ville ha Agria, og penger for operasjonen samme dagen. Folk flest har ikke over 16.000,- liggende hjemme eller på konto ... then again, jeg er ikke den eneste som har fått det svaret av de, og andre måtte bøte med livet i fanget til eieren i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Jeg ringte opp dit og sa at hunden måtte opereres med engang, og at forsikringsselskapet hadde gitt grønt lys med direkteoppgjør. De ville ha Agria, og penger for operasjonen samme dagen. Folk flest har ikke over 16.000,- liggende hjemme eller på konto ... then again, jeg er ikke den eneste som har fått det svaret av de, og andre måtte bøte med livet i fanget til eieren i bilen.

Har dyrleger virkelig lov å nekte å hjelpe når det står om liv? Det trodde jeg virkelig ikke.. :wub: Personlig synes jeg en anmeldelse hadde vært på sin plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dyrleger virkelig lov å nekte å hjelpe når det står om liv? Det trodde jeg virkelig ikke.. :wub: Personlig synes jeg en anmeldelse hadde vært på sin plass..

Det er minst en vet/klinikk i Theim som heller ikke stiller opp om du ikke har peng i hånda/ ev god forsikring (h*n godtar forsikring, men vil gjerne se bevis for hvor høy dekningsgrad du har..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyreklinikken Sotra har jeg brukt endel. Har kun positive erfaringer med de. En utrolig bra service, og vi fikk en oppfølging som jeg aldri har fått andre plasser. Utrolig bra :wub:

Kommer aldri til å bruke de igjen, de klarte ikkje å håndtere min hund på en god måte. Sitter igjen med inntrykket av at de har dårlig/lite kunnskap om hjerteproblemer hos hund.

Dyreklinikken på Brattholmen (avd under Stend) er derimot flinke folk, og er flinke til å stille opp. Har god tid til hver enkelt pasient, og prismessig er de heller ikkje ille.

Stend/Thomas Øyo, flink og grundig.

Myrbø - Flinke folk, men noe stressa.

Dyreklinikken i Knarvik - Nok en dyrlege som ikkje vil bli brukt igjen. Distre dyrlege, glemmer avtaler, og ødelegger buken på kattene ved kastrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker flere vertinærer, hver til sitt bruk osv ;)

Jannike Jæger, Bergen Vest til hverdagslige ting, vaksiner mm. Er veldig fornøyd med henne og evnt Christa hvis Jannike er borte :blink:

ThomasØyo, Stend eller A.KMilde på Myrbø til HD røntging, leddproblematikk osv.

Selv om de svimingene i resepsjonen på Stend stadig vekk klarer å surre til noe... ;)

Har også god erfaring med Askøy Dyreklinikk, Hilde og Helen, men de ligger litt for langt unna.

Hilde fra Askøy dyreklinikk er ikke her lengre hun jobber nå hos Pet Vet, hun har byttet jobb. så her har vi fått en ny vetrinær som til å begynne med var litt skeptisk til små hunder men når har hun begynnt å skjønne at alle små hunder ikke biter etter å ha hilst litt på min søte små.

Vi bruker for det meste Askøy siden det er rett ned i gaten liksom også er de ikke så ille på prisene. Men ellers så går vi på myrbø, tertnes eller smådyrklinikken.

har ikke vært helt fornøyd med stend kan man si. ringer opp der en lørdag og vet de har åpent med en hund som har allergisk reaksjon og får beskjed om at nei den kan vi ikke ta inn ring vetrinærvakten. ble sjokket og det gjorde vetrinærvakten også når vi kom til han. de har ikke lov å avvise slikt sa han(det er bare et eksempel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tertnes hadde vi dårlig erfaring med da vi tok dvergschnauzeren inn dit. Det er jo noen år siden, men jeg drar ikke tilbake (husker ikke hvilken dyrlege det var).

Og dyrlegen du nevner opplevde noen jeg kjenner som toltalt motsatt av hva du skriver, for 1 uke siden :ahappy:

Bruker Stend til røntgen og øyenlysning, og har brukt Knarvik Dyreklinikk til mindre ting, men den ene dyrlegen der skal jeg iallfall ikke tilbake til. Tror jeg kommer til å bruke en "kudyrlege" til vaksinering og slikt fra nå av.

Jo men det vil alltid være folk som har hatt dårlige erfaringer med alle dyrleger. Jeg har vært innom nestgen alle dyrleger i Bergensområdet (med unntak av den på knarvik) og har enda til gode å finne noen som er så flinke og virkelig gjør alt for å hele tiden videreutdanne seg.

Han har tatt meg på alvor, funnet ut av sykdommer der andre dyrleger ikke giddet, reddet livet til ene katten, finner de beste løsningene, tar seg ekstra tid osv.

i alle fall, det var mitt beste tips da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo men det vil alltid være folk som har hatt dårlige erfaringer med alle dyrleger. Jeg har vært innom nestgen alle dyrleger i Bergensområdet (med unntak av den på knarvik) og har enda til gode å finne noen som er så flinke og virkelig gjør alt for å hele tiden videreutdanne seg.

Han har tatt meg på alvor, funnet ut av sykdommer der andre dyrleger ikke giddet, reddet livet til ene katten, finner de beste løsningene, tar seg ekstra tid osv.

i alle fall, det var mitt beste tips da :ahappy:

Jo, men det er kanskje så, men dette var virkelig ille og ikke "vanlig" misnøye. Hunden ble ikke behandlet, men h*n krevde likevel betaling. Det var søndag og de måtte vente til neste dag for å dra til en annen dyreklinikk for å få behandlet og operert hunden. De vurderte å anmelde, men vet ikke om de har gjort det. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men det er kanskje så, men dette var virkelig ille og ikke "vanlig" misnøye. Hunden ble ikke behandlet, men h*n krevde likevel betaling. Det var søndag og de måtte vente til neste dag for å dra til en annen dyreklinikk for å få behandlet og operert hunden. De vurderte å anmelde, men vet ikke om de har gjort det. :ahappy:

Klart man skal betale for en konsultasjon selv om ikke hunden blir behandlet, det sier da seg selv? og for uttrykking som må gjøres på en søndag skal det uansett betales 2500 eller hva det nå er det koster. Men man skal ikke betale for behandling som ikke ble gjort, men betale for uttrykking og konsultasjon skal man uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men det er kanskje så, men dette var virkelig ille og ikke "vanlig" misnøye. Hunden ble ikke behandlet, men h*n krevde likevel betaling. Det var søndag og de måtte vente til neste dag for å dra til en annen dyreklinikk for å få behandlet og operert hunden. De vurderte å anmelde, men vet ikke om de har gjort det. :aww:

Det er ihvertfall meldt inn til vetrinærforbundet. Skulle bare mangle etter den type "behandling" man fikk...

Nei, aldri Gården ihvertfall! :aww:

I dag har vi vært innom Dyrlegevakten som holder til på Bønes.

Var hos vet. Helene, og fikk veldig god service og behandling av valpen. Et veldig godt førsteinntrykk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall meldt inn til vetrinærforbundet. Skulle bare mangle etter den type "behandling" man fikk...

Nei, aldri Gården ihvertfall! :aww:

Ja, jeg ble helt rystet da jeg hørte hva som hadde skjedd. Syntes fryktelig synd på både hund og eiere oppi det hele :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...